Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1792 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cairoli je 7-násobným majstrom sveta v MX1!

 Zdieľať

Pridané: 30.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2982 [Šport - Motocross]

Jazdec tímu Red Bull KTM Factory Tony Cairoli z Talianska v nedeľu na MXGP festivale v anglickom Matterley Basin zdôraznil, prečo je jedným z najlepších jazdcov motokrosu na svete, keď vyhral piaty po sebe idúci titul majstra sveta v kategórií MX1. Je to jeho štvrtý titul v sedle KTM 350 SX-F a celkovo siedmy titul majstra sveta.

Tony Cairoli už na začiatku šampionátu viac-menej uzavrel svoje víťazstvo. S jeho KTM 350 SX-F vyrazil na okruh v Matterley Basin, dráhu, ktorú považuje za svoje obľúbenú a zdieľal vedenie s jeho najväčším súperom Clementom Desalle. No taliansky šampión išiel svoju obvyklú taktickú jazdu a starostlivo vyberal miesto, kde by mohol Belgičana predbehnúť. Zavrel ho a ujal sa vedenia v desiatom kole, potom pridal plyn a pokračoval k pohodlnej výhre. Cairoli pri prechode cez cieľovú čiaru získal titul a privítala ho divoká oslava s Red Bull KTM Factory Racing Teamom v cieľovom priestore.

 Tony Cairoli
Tony Cairoli

Cairoli v sobotu povedal, že jeho cieľom je pokúsiť sa vyhrať GP a prvý závod bol perfektný. "Ale potom som mal pocit, že niečo sa stalo s motorkou v druhej jazde. Spadol som a potom sa problém zhoršil a nakoniec som sa musel vzdať. Teraz budem mať prekvapenie pre fanúšikov v Lierope a neskôr bude nasledovať veľká párty v Lommeli, " povedal. Cairoli väčšinu roka žije v Belgicku.

Pit Beirer (vedúci KTM Motorsport): "Výkony, ktoré Tony ukazuje každý rok, každé víťazstvo a každé Majstrovstvá sveta sú jednoducho impozantné. Všetci vieme, koľko je za tým práce, ale najväčší výkon je jeho schopnosť motivovať sám seba na tejto vysokej úrovni a inšpirovať celý tím. Tony je nielen výnimočný talent –so všetkým rešpektom je obohatením KTM.

Zdroj: KTM


Pridané: 30.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »