Anketa:
Cairoli je 7-násobným majstrom sveta v MX1!
ZdieľaťPridané: 30.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2982 [Šport - Motocross]
Jazdec tímu Red Bull KTM Factory Tony Cairoli z Talianska v nedeľu na MXGP festivale v anglickom Matterley Basin zdôraznil, prečo je jedným z najlepších jazdcov motokrosu na svete, keď vyhral piaty po sebe idúci titul majstra sveta v kategórií MX1. Je to jeho štvrtý titul v sedle KTM 350 SX-F a celkovo siedmy titul majstra sveta.
Tony Cairoli už na začiatku šampionátu viac-menej uzavrel svoje víťazstvo. S jeho KTM 350 SX-F vyrazil na okruh v Matterley Basin, dráhu, ktorú považuje za svoje obľúbenú a zdieľal vedenie s jeho najväčším súperom Clementom Desalle. No taliansky šampión išiel svoju obvyklú taktickú jazdu a starostlivo vyberal miesto, kde by mohol Belgičana predbehnúť. Zavrel ho a ujal sa vedenia v desiatom kole, potom pridal plyn a pokračoval k pohodlnej výhre. Cairoli pri prechode cez cieľovú čiaru získal titul a privítala ho divoká oslava s Red Bull KTM Factory Racing Teamom v cieľovom priestore.
![]() |
Tony Cairoli |
Cairoli v sobotu povedal, že jeho cieľom je pokúsiť sa vyhrať GP a prvý závod bol perfektný. "Ale potom som mal pocit, že niečo sa stalo s motorkou v druhej jazde. Spadol som a potom sa problém zhoršil a nakoniec som sa musel vzdať. Teraz budem mať prekvapenie pre fanúšikov v Lierope a neskôr bude nasledovať veľká párty v Lommeli, " povedal. Cairoli väčšinu roka žije v Belgicku.
Pit Beirer (vedúci KTM Motorsport): "Výkony, ktoré Tony ukazuje každý rok, každé víťazstvo a každé Majstrovstvá sveta sú jednoducho impozantné. Všetci vieme, koľko je za tým práce, ale najväčší výkon je jeho schopnosť motivovať sám seba na tejto vysokej úrovni a inšpirovať celý tím. Tony je nielen výnimočný talent –so všetkým rešpektom je obohatením KTM.
Zdroj: KTM
![]() |
Pridané: 30.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Motokrosový víkend v Holandsku - Slováci na prvom podujatí MS 2013 – MX1, MX2, MX3 a MXW - Redakcia
- MS v motokrose s veľkými zmenami od roku 2014 - nová trieda FIM MXGP, ale aj zrušenie MX3 - Redakcia
- Tomáš ŠIMKO siedmy na MS v motokrose MX3 v Bulharsku - Redakcia
- Martin Vaculík na 14. mieste v majstrovstvách sveta Speedway GP 2013 - Redakcia
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
- Richard Šikyňa i v roku 2020 medzi svetovou motokrosovou špičkou - Redakcia
- Martin Žerava vydoloval bronz z piesku na MS Veteránov – Assen 2015 - Redakcia
- Majstrom sveta MotoGP je Joan Mir! Suzuki získalo titul po 20 rokoch - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!