ISSN 1336-6491 | Online: 1530 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30260
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12410)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Magická „šestka“ Richarda Šikyňa z tímu MX SLOVAKIA na MM ČR v Jiníne 2014

 Zdieľať

Pridané: 09.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Motocross]

Vo štvrtok 8. mája sa na trati v Jiníne uskutočnilo úvodné podujatie seriálu Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky v motokrose juniorov. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nastúpil v najsilnejšej kubatúre MX2 ako jediný Slovák a rozhodne sa v silnej konkurencii nestratil.

Po šiestom najrýchlejšom čase v kvalifikácii prišiel v oboch jazdách do cieľa rovnako šiesty a tak mu v priebežnom hodnotení so ziskom 30 bodov patrí po prvých pretekoch priebežné šieste miesto.

Richard Šikyňa sa po prvý krát predstavil na českých juniorských pretekoch v triede MX2 na štvortaktnom motocykli KTM 250 SX-F. Od úvodného tréningu až do konca druhej finálovej jazdy nenechal nikoho na pochybách, že si elitní českí juniorskí jazdci budú musieť na neho dávať veľký pozor.

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia:
„Rišo je veľký bojovník o čom presvedčil všetkých, ktorí sledovali tieto preteky. Bez rešpektu sa pustil do súboja so staršími, skúsenejšími českými jazdcami a nič im neodpustil. V druhej jazde bol po štarte dokonca na 3 mieste a za sebou dlho „vodil“ jazdcov ako Onřej Brendl, či Vašek Kovář. Z jeho umiestnením a výkonom najme v druhej jazde som veľmi spokojný.”

Pridané: 09.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »