Anketa:
Magická „šestka“ Richarda Šikyňa z tímu MX SLOVAKIA na MM ČR v Jiníne 2014
ZdieľaťPridané: 09.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Motocross]
Vo štvrtok 8. mája sa na trati v Jiníne uskutočnilo úvodné podujatie seriálu Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky v motokrose juniorov. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nastúpil v najsilnejšej kubatúre MX2 ako jediný Slovák a rozhodne sa v silnej konkurencii nestratil.
Po šiestom najrýchlejšom čase v kvalifikácii prišiel v oboch jazdách do cieľa rovnako šiesty a tak mu v priebežnom hodnotení so ziskom 30 bodov patrí po prvých pretekoch priebežné šieste miesto.
![]() |
Richard Šikyňa sa po prvý krát predstavil na českých juniorských pretekoch v triede MX2 na štvortaktnom motocykli KTM 250 SX-F. Od úvodného tréningu až do konca druhej finálovej jazdy nenechal nikoho na pochybách, že si elitní českí juniorskí jazdci budú musieť na neho dávať veľký pozor.
![]() |
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia:
„Rišo je veľký bojovník o čom presvedčil všetkých, ktorí sledovali tieto preteky. Bez rešpektu sa pustil do súboja so staršími, skúsenejšími českými jazdcami a nič im neodpustil. V druhej jazde bol po štarte dokonca na 3 mieste a za sebou dlho „vodil“ jazdcov ako Onřej Brendl, či Vašek Kovář. Z jeho umiestnením a výkonom najme v druhej jazde som veľmi spokojný.”
![]() |
Pridané: 09.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na pretekoch v Jiníne úspešný a tiež sklamaný. - Redakcia
- Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nesklamal ani v Novej Pake - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v TOP 10 na ADAC v nemeckom Bielsteine - Redakcia
- Majstrovstvá sveta v motokrose juniorov 2014 v Belgicku - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia si po pretekoch v českých Petroviciach znovu vylepšil svoje priebežné umiestnenie - Redakcia
- Richard Šikyňa – jediný Slovák v seriáli MXGP 2019 - Redakcia
- Bronz pre Richarda Šikyňu v druhej jazde MMČR 2016 v českom Vranove - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!