Anketa:
Richard Šikyňa i v roku 2020 medzi svetovou motokrosovou špičkou
ZdieľaťPridané: 29.02.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3211 [Šport - Enduro]
Už počas nadchádzajúceho víkendu (29.2.-1.3.2020) sa môžu všetci priaznivci a fanúšikovia motokrosu tešiť na úvodné podujatie 20-dielneho seriálu majstrovstiev sveta v motokrose "FIM MX GP 2020". Svetová jazdecká špička bude bojovať o prvé body do uvedeného seriálu na známej trati v Matterley Basin (UK). Medzi kvalitnými jazdcami nebude i tento rok chýbať v súčasnej dobe náš najúspešnejší motokrosový jazdec - Richard ŠIKYŇA (#102).
Richrad si v minuloročnej sezóne 2019 počínal naozaj vynikajúco, keď v konečnom hodnotení seriálu triedy MX2 uzatváral TOP20. Len 22 ročný rodák z Oravy sa do nominácie svetovej motokrosovej špičky, ako jediný Slovák, dostal už po tretíkrát a je pripravený absolvovať celý tohtoročný, veľmi náročný seriál majstrovstiev sveta v motokrose.
Veríme, že Richard i počas tejto sezóny bude úspešne reprezentovať ako Slovenskú republiku, tak i Slovenskú motocyklovú federáciu a svojimi výkonmi poteší nejedného slovenského motokrosového fanúšika.
DRŽÍME PALCE!
Viac informácii k podujatiu nájdete na: www.mxgp.com
Zdroj: SMF
Pridané: 29.02.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP v Kegumse - Redakcia
- Richard Šikyňa po pretekoch MXGP 2020 vo Faenze priebežne v TOP 20tke - Redakcia
- Prvé preteky MXGP 2020 v Anglicku aj za účasti Richarda Šikyňu - Redakcia
- Richard Šikyňa si na MXGP v Španielsku polepšil o dve miesta - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Richard Šikyňa už štvrtý krát medzi svetovou elitou - MXGP Frauenfeld 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP 2019 - Redakcia
- Svetový šampionát MXGP s novým kalendárom 2020 - Redakcia
- Richard Šikyňa štartoval len na jednom z trojice podujatí MXGP 2020 v Belgicku - Redakcia
- Cairoli je 7-násobným majstrom sveta v MX1! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!