ISSN 1336-6491 | Online: 1788 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: 22. 9 . 2013 - historické motorky v Malackách a motokros v Skýcove

 Zdieľať

Pridané: 19.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7883 [Šport - Cestné Motocykle]

Tento víkend si môžete za motošportom vybehnúť do Malaciek aj do Skýcova. Záleží len na tom, či dáte prednosť historickým motorkám na mestskom okruhu alebo Motokrosu.

MM SR cestných pretekov historických motocyklov - Malacky

22. septembra sa na mestskom okruhu v Malackách uskutočnia motocyklové preteky pod názvom Memoriál Arnolda Gašpara. Podujatie bude súčasťou seriálu Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky cestných pretekov historických motocyklov. Organizátorom pretekov je združenie Racing Club Záhorák, za ktorým sa skrývajú známe osobnosti z histórie motocyklového športu, veď pamätníkom slovenskej pretekárskej histórie mená ako Blusk či Haranta určite niečo hovoria. Na pretekárov čaká 1480 metrov dlhá trať v šírke 6 – 10 metrov, ktorej štart bude na Radlinského ulici pred Mestským úradom Malacky a jazdiť sa bude v protismere hodinových ručičiek.

Z histórie pretekov v Malackách:

Prvé motocyklové preteky sa v Malackách uskutočnili 30. mája v roku 1971 pod názvom Rýchlostné preteky sériových motocyklov. Jazdilo sa v triedach 50, 125 a 250 cm3. Celkovo štartovalo 20 jazdcov, z toho trinásť Malačanov. Od roku 1972 už boli päťdesiatky súčasťou Majstrovstiev Slovenska, preteky sa konali v strede mesta, no od roku 1973 sa pre prestavbu križovatky presťahovali mimo centra, o rok neskôr tu už štartovali aj pretekárske špeciály. Do centra mesta sa podujatie vrátilo v roku 1978.

V roku 1983 sa tu v kubatúre 50 cm3 (o rok neskôr ju nahradili osemdesiatky) jazdilo už o body do federálnych československých majstrovstiev. Na trati sa počas šestnástich ročníkov predstavila celá slovenská špička na čele s Petrom Balážom, Rudolfom Mitošinkom, Ernestom Korčákom, svoj debut na okruhoch tu v sedemdesiatych rokoch zažil Pavol Dekánek. V Malackách bolo v prvých ročníkoch špecialitou, že sa tu počas jednej sezóny konali aj dve podujatia, na jar a na jeseň. Celú históriu Malackých pretekov odštartoval ako riaditeľ už v spomenutom prvom ročníku 1971 Arnold Gašpar, s ktorého menom bola spätá celá história okruhu. Aj preto si súčasní organizátori z Racing Clubu Záhorák chcú uctiť jeho pamiatku práve týmto podujatím, ktoré ponesie jeho meno.

Autor: Richard Karnok – www.moto-cup.sk

Slovenský pohár a RP-západ MOTOCROSS TOUR 2013 – Skýcov,22.9.2013

V nedeľu 22. septembra 2013 sa v motokrosovom areáli Skýcov - Košariská uskutoční záverečné podujatie Slovenského pohára a záverečné podujatie seriálu Regionálneho pohára v motokrose - západ MOTOCROSSS TOUR 2013. Program podujatia začína tréningami o 8.15 hod., štart prvej finálovej jazdy je tradične o 13.00 hod.

Viac na www.motocrossclubskycov.sk

Zdroj: SMF

Pridané: 19.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »