Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3502 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa po pretekoch MXGP 2020 vo Faenze priebežne v TOP 20tke

 Zdieľať

Pridané: 08.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2423 [Šport - Motocross]

Seriál majstrovstiev sveta „2020 FIM MXGP Motocross World Championship“ sa po trojtýždňovej prestávke presunul na taliansky okruh Faenza. Tak ako v lotyšskom Kegumse, aj tu bude seriál pokračovať tromi po sebe idúcimi podujatiami.

Prvé v poradí sa uskutočnilo už túto nedeľu 6.9.2020. Slovák Richard Šikyňa (MX Slovakia), jazdiaci za český tím JD GUNNEX KTM RACING TEAM v triede MX2 na KTM 250 SXF opäť bodoval, keď si za 11. miesto v prvých pretekoch pripísal 10 bodov. V druhej jazde však nebodoval. Zo sľubného 17. miesta sa po páde prepadol až do tretej desiatky. V priebežnom poradí si aj napriek tomu polepšil o 3 miesta a poskočil so ziskom 36 bobov na 20. priečku. Ďalšie preteky MXGP sa na tejto trati uskutočnia už v stredu 9. septembra a veríme, že sa Richardovi podarí vybojovať ďalšie cenné svetové body.

Richard Šikyňa - MX GP Faenza 6.9.2020
Richard Šikyňa - MX GP Faenza 6.9.2020

Richard Šikyňa (#102) „Kvalifikácia sa mi vôbec nepodarila. Už by som mohol povedať, že ‘’klasicky’’. V prvej jazde som mal dobrý štart. V prvom kole som bol na 8. mieste, na ktorom som sa držal skoro polovicu pretekov. Urobil som ale pár chýb a prepadol sa na 11. miesto, na ktorom som jazdu dokončil. S jazdou som veľmi spokojný nebol, pretože som mal na to skončiť v TOP 10tke. Do druhej jazdy sa mi naopak štart vôbec nepodaril, bol som niekde až za 20. miestom. Postupne som sa dostal na 17. a bojoval o 15. miesto, ale pri predbiehaní na nakropenej trati som urobil chybu. Chytil som dve koľaje a šiel cez riadidlá. Po páde som musel ešte zastaviť v pitlane u mechanika a až potom som mohol pokračoval v jazde. Bohužiaľ to na body nestačilo. Takže dnes celkovo 16. priečka. Uvidíme, ako to pôjde v stredu.“

Štart  MX2 MOTOCROSS GP - Faenza 6.9.2020
Štart MX2 MOTOCROSS GP - Faenza 6.9.2020

Peter Kolek, manažér MX Slovakia „Rišo odchádzal do Talianska s jasným cieľom napraviť si chuť a zvýšiť svoj bodový zisk po posledných nevydarených pretekoch v Lotyšsku. Kvalifikácia mu nevyšla, ale v prvej jazde nenechal nikoho na pochybách, že patrí do kolotoča seriálu majstrovstiev sveta. V druhej jazde sa ale na štarte nedokázal presadiť tak ako v prvej jazde a musel sa prebíjať dopredu až z 25. miesta. Dostal sa postupne do tempa a mal to celkom dobre rozbehnuté. Podľa časov ktoré jazdil mal reálu šancu dojazdiť 15.. Chyba a pád v 12. kole ho však pripravil o ďalší bodový zisk. Ak sa chce Rišo udržať v priebežnom hodnotení v TOP 20tke, kam sa mu podarilo po týchto pretekoch postúpiť, bude musieť zaťať zuby, všetky nezdary hodiť za hlavu a bojovať o každý jeden bod. Držme Rišovi palce, nech mu preteky v stredu vyjdú a všetci sa s ním budeme môcť tešiť z jeho výkonov a bodových ziskov.“

Richard Šikyňa - MX GP Faenza 6.9.2020
Richard Šikyňa - MX GP Faenza 6.9.2020

Zdroj: MX Slovakia team
Foto: Roman Borák, © MX Slovakia

Pridané: 08.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »