Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3363 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa štartoval len na jednom z trojice podujatí MXGP 2020 v Belgicku

 Zdieľať

Pridané: 27.10.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2249 [Šport - Motocross]

V priebehu minulého týždňa sa na známej motokrosovej trati v Lommeli uskutočnila ďalšia tzv. „trojička“ podujatí tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta v motokrose – MXGP + MX2. Jediný slovenský zástupca štartujúci v tomto náročnom motocyklovom svetovom šampionáte, Richard Šikyňa (jazdiaci za český tím JD GUNNEX KTM RACING TEAM) sa predstavil v triede MX2 len poslednom z trojice podujatí. Na prvých dvoch kolách majstrovstiev sveta pre zranenie nemohol štartovať.

V oboch finálových jazdách však Richarda zradila technika, keď mu jeho motocykel KTM odišiel v prvej finálovej jazde po treťom kole a v druhej jazde po štvrtom. Po 15 podujatiach je Richard na 26. mieste s počtom bodov 67. Lídrom triedy MX2 je i naďalej francúzsky jazdec Tom Vialle.

MX2 štart -  MXGP Belgicko 2020
MX2 štart - MXGP Belgicko 2020

Richard Šikyňa #102: „Mám za sebou posledné preteky v Belgickom Lommeli. Prvé dva z nich som musel vynechať kvôli pádu a zraneniu z MXGP v Španielsku. Od rána sa mi veľmi nedarilo, poriadne nám pršalo a tak bola trať veľmi náročná. Nevyhol som sa ani pádom. V prvej jazde som mal pád hneď v prvej zákrute po kontakte s inými jazdcami. Začínal som z posledného miesta, rýchlo som sa dotiahol na skupinku jazdcov a začal som predbiehať, bohužiaľ hneď po pár kolách som mal technické problémy a musel z jazdy odstúpiť. V druhej jazde som mal dobrý štart, po prvom kole som jazdil okolo 15. miesta, po malej chybe som sa prepadol na 17. miesto, na ktorom som jazdil niekoľko kôl, počas jazdy sa mi pokazili okuliare a tak som zastavil u mechanika po druhé okuliare. Pri výmene som si nechtiac zašliapol motorku a už sa mi ju nepodarilo naštartovať, takže to bol môj najhorší víkend v sezóne. Teraz mám pred sebou posledné troje preteky v Taliansku, kde verím, že bude všetko fungovať, tak ako má a napravím si chuť.“

Richard Šikyňa MXGP Belgicko 2020
Richard Šikyňa MXGP Belgicko 2020

Seriál majstrovstiev sveta v motokrose MXGP + MX2 vyvrcholí záverečnou „trojičkou“ podujatí v Taliansku na trati Pietramurata v dňoch 1.11.2020, 4.11.2020 a 8.11.2020.

Kompletné výsledky ako aj ďalšie informácie o MXGP nájdete na: www.mxgp.com/home

Foto: Richard Šikyňa (instagram); mxgp.com

Pridané: 27.10.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »