Anketa:
Šikyňa bodoval na majstrovstvách sveta v motokrose GP v Lokti
ZdieľaťPridané: 24.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2110 [Šport - Motocross]
Seriál Majstrovstiev sveta MXGP v motokrose pokračoval uplynulý víkend už trinástym tohtoročným podujatím, a to na trati v českom Lokti, neďaleko Karlových Varov. Žiaľ, na tomto podujatí prišlo aj k tragickej nehode.
Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM 250 SXF aj napriek tomu, že musel zahodiť kvôli blatu okuliare, dokázal v prvej jazde bodovať, keď prešiel cieľom ako devätnásty. V druhej jazde to mal rozbehnuté ešte lepšie, ale po kolízii s jazdcom pred ním sa zo 17. miesta prepadol až na posledné miesto. Aj napriek bojovnému výkonu v cieli uzatvoril tretiu desiatku. Dva body z majstrovstiev sveta sú veľkým úspechom a mladý, len 19-ročný reprezentant z Oravy opäť zanechal výborný dojem.
Richard Šikyňa (#102): "V sobotu som sa na motorke trochu trápil a v meranom tréningu som nezajazdil dobrý čas. V kvalifikačných pretekoch som mal zlý štart, ale prebojoval som sa nakoniec na 25. miesto. S jazdou som bol spokojný a tešil som sa na nedeľu. V prvej jazde som odštartoval okolo 15. miesta, ale v druhom kole som mal kvôli blatu problém s okuliarmi a musel som ich zahodiť. Nakoniec som prešiel cieľom na 19. mieste z čoho som mal veľkú radosť. V druhej jazde som odštartoval asi 13. a 2 kolá som jazdil na 17.mieste. V 3. kole som mal pád, keď som sa zrazil s jazdcom, ktorý spadol na skoku predo mnou a ja som sa mu už nedokázal vyhnúť. Musel som počkať až všetci jazdci prejdú ,aby som sa dostal k motorke. Snažil som sa dať do jazdy všetko, ale mal som príliš veľkú stratu a tak v cieli z toho nemohlo byť dobré umiestnenie."
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: "Preteky MXGP sú vždy neskutočne náročné a chalani si na trati vôbec nič neodpustia. Je to najlepšia škola a tak som vďačný za každú možnosť sa takýchto pretekov s Rišom zúčastniť. Sobota nebola úplne ideálna, ale v kvalifikačných pretekoch sa Rišo nakoniec dostal na 25. miesto, čo nebolo najhoršie. Pred 1. jazdou poriadne zapršalo a na trati bolo dosť blata. Rišo však znovu predviedol aký je bojovník, keď musel od 2. kola jazdiť bez okuliarov, lebo mu blato poškodilo rolfa. Ani si neviem sám predstaviť, ako sa dá aj napriek takémuto handicapu, s plnými očami blata s drobnými kamienkami odjazdiť takého preteky a ešte aj zabodovať. Vyžaduje si to obrovské nasadenie a hlavne odhodlanie a ja v tomto Riša naozaj obdivujem. Do druhej jazdy Rišo nastupoval s jasným cieľom pokúsiť sa urvať ešte nejaký ten bodík. Napriek slušnému štartu a dobre rozbehnutému úvodu pretekov sa mu jeho sen nenaplnil. Po kolízii s jazdcom, čo pred ním spadol sa prepadol až na úplný koniec štartového poľa. Oceňujem však jeho snahu aj napriek beznádejnej situácii dokončiť jazdu. Nezabalil to a aj keď to už veľmi nešlo, snažil sa urobiť, čo vedel. Dva body zo sveta sú Rišovým obrovským úspechom a veľmi mu to želám. Verím, že sa nám podarí ešte na
nejaký svet tento rok dostať a naplno si vynahradí smolu zo včerajšej druhej jazdy. Túto nedeľu sa Rišo postaví na štart v Mníšku, kde sa bude konať 4. podujatie slovenského majstráku, ktorý priebežne vedie so slušným náskokom. Ak máte chuť a čas, budeme všetci v tíme radi, keď ho prídete povzbudiť."
Žiaľ, v sobotu 22. 7. 2017 došlo počas finálového podujatia majstrovstiev Európy v motokrose triedy EMX85 v Lokti (ČR) k tragickému zraneniu mladého jazdca Igora Kucharciuka z Moldavska. Po tragickom páde mladého jazdca, počas ktorého utrpel ťažké zranenia, sa pretek okamžite zastavil. Napriek úsiliu lekárskeho tímu, ktorý sa ihneď dostal na miesto zranenia a prítomnosti vrtuľníka, žiaľ, Igor podľahol svojim zraneniam.
Zdroj: Peter Kolek, © MX Slovakia, SMF
Foto: Roman Borák, © MX Slovakia, SMF
Sekretariát SMF
Pridané: 24.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia aj po Šenkviciach priebežne na 1. mieste. - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nesklamal ani v Novej Pake - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na pretekoch v Jiníne úspešný a tiež sklamaný. - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v TOP 10 na ADAC v nemeckom Bielsteine - Redakcia
- Richard Šikyňa už štvrtý krát medzi svetovou elitou - MXGP Frauenfeld 2016 - Redakcia
- 17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015 - Redakcia
- Richard Šikyňa – jediný Slovák v seriáli MXGP 2019 - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!