Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1764 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29782
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17604)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12178)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Úspech Slovákov na Baja v Maďarsku – Svitko víťaz Svetového pohára a Preis víťaz Majstrovstiev Európy

 Zdieľať

Pridané: 14.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6102 [Šport - Rally]

Uplynulý víkend v maďarskom Veszpréme na podujatí Hungarian Baja, ktoré bolo zaradené do kalendára Svetového pohára ako aj do seriálu Majstrovstiev Európy, kraľovali slovenskí jazdci.

Úspech Slovákov na Baja v Maďarsku – Svitko víťaz Svetového pohára a Preis víťaz  Majstrovstiev Európy

Štefan Svitko okrem celkového víťazstva vyhral i všetky špeciálne testy.

Štefan Svitko: „V poslednej časti, v nedeľu ráno som na klzkých kameňoch 50 km po štarte spadol a neskôr, posledných 30 km, som mal problémy s brzdami. O to viac som rád, že som nielen dojazdil, ale aj vyhral tento FIM svetový pohár Baja.

Ďalší dvaja SMF jazdci, Vladimír Preis a Martin Benko, nás reprezentovali v Európskom šampionáte, pričom Vladimír Preis bol najrýchlejším jazdcom po všetky tri súťažné dni a stal sa celkovým víťazom v Maďarsku. Martin Benko sa umiestnil na 3. mieste.

Viac info: www.hungarianbaja.com/en/

Sekretariát SMF, 14. 8. 2017

Úspech Slovákov na Baja v Maďarsku – Svitko víťaz Svetového pohára a Preis víťaz  Majstrovstiev Európy

Video: HunGarian Baja FIA & FIM World CUP 2017 Official Video - 1. etapa piatok

Video: HunGarian Baja FIA & FIM World CUP 2017 Official Video - 2. etapa sobota

Video: HunGarian Baja FIA & FIM World CUP 2017 Official Video - 3. etapa nedeľa

Pridané: 14.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »