Anketa:
Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP 2019
ZdieľaťPridané: 12.03.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2248 [Šport - Motocross]
Úvodné podujatie 19 dielneho seriálu „2019 FIM MXGP Motocross World Championship“ sa konalo 2.-3.3.2019 na opačnej strane zemegule, v Argentíne na trati v Neuguene. Jediný Slovák v štartovom poli Richard Šikyňa (MX Slovakia) vybojoval prvé body.
Richard Šikyňa (MX Slovakia) jazdiaci za český tím JD GUNNEX KTM RACING TEAM si na svojej KTM 250SXF hneď v prvých pretekoch vybojoval veľmi cenné dva body za 19. miesto. V druhej jazde prešiel cieľom 21. a len o kúsok mu ušiel ďalší bod a celkové umiestnenie v prvej dvadsiatke. Pre mladého jazdca z Oravy je to však veľmi sľubný začiatok sezóny.
Richard Šikyňa (#102) „Po dobrej zimnej príprave bez zranení som sa na tieto preteky veľmi tešil. V sobotu som sa vo voľnom tréningu necítil úplne najlepšie, ale každým ďalším tréningom sa to zlepšovalo. V nedeľnej prvej jazde som nemal dobrý štart. Celú jazdu som bojoval v skupinke s kontaktom na 12. miesto. Ku koncu som urobil pár chýb, cieľom som prešiel 19. a zobral si prvé tohtoročné svetové body. V druhej jazde mi opäť nevyšiel štart. Začiatok jazdy bol dobrý, ale asi v polovici som vypadol z tempa a skončil som 21.. So svojim výkonom som celkom spokojný, musím však lepšie zvládať štarty a potom môžem bojovať o vyššie umiestnenia. Viem, že na to mám. Teším sa z prvých dvoch bodov a tiež, že odchádzam domov zdravý a bez zranení. Trať bola dosť nebezpečná a počas pretekov sa mnohí nevyhli škaredým pádom. Chcem poďakovať svojmu tímu a všetkým ľuďom, vďaka ktorým som sa mohol zúčastniť týchto pretekov.“
Peter Kolek, manažér MX Slovakia „Na týchto pretekoch som sa osobne nezúčastnil, ale asi o to viac som bol napätý. Rišo však svoje úvodné vystúpenie na majstrovstvách sveta zvládol veľmi dobre a domov si nesie prvé cenné body. Jeho tvrdá práca a odhodlanie v podmienkach, ktoré mu v tíme JD GUNNEX KTM RACING TEAM vytvorili nepochybne Rišovi prinesie ešte viaceré bodové umiestnenia. Myslím, že sa máme v priebehu sezóny na čo tešiť.“
Jiří Jankovský, manažér JD GUNNEX KTM RACING TEAM „Rišo sa zlepšoval s každým výjazdom na trať. V prvej jazde išiel super a bojoval v skupine, do ktorej patrí. V druhej mal skvelý začiatok, ale zlý štart, ako aj v prvej. Je obrovská škoda, že neudržal Pichona a vypadol tak z prvej dvadsiatky. S Richardovým celkovým vystupovaním na pretekoch som spokojný a uvidíme, ako to pôjde ďalej.“
Pridané: 12.03.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami - Redakcia
- Prvé preteky MXGP 2020 v Anglicku aj za účasti Richarda Šikyňu - Redakcia
- Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP v Kegumse - Redakcia
- Richard Šikyňa po pretekoch MXGP 2020 vo Faenze priebežne v TOP 20tke - Redakcia
- Richard Šikyňa – jediný Slovák v seriáli MXGP 2019 - Redakcia
- Richard Šikyňa si na MXGP v Španielsku polepšil o dve miesta - Redakcia
- V Lokti na MS Fontanesi oslavovala titul, Šikiňa na 8. a Kohút na 13. mieste v ME EMX125 - Redakcia
- Richard Šikyňa už štvrtý krát medzi svetovou elitou - MXGP Frauenfeld 2016 - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia “BRONZOVÝ” v 2. jazde MS v Španielsku 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!