Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2337 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29783
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17605)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12178)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP 2019

 Zdieľať

Pridané: 12.03.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2248 [Šport - Motocross]

Úvodné podujatie 19 dielneho seriálu „2019 FIM MXGP Motocross World Championship“ sa konalo 2.-3.3.2019 na opačnej strane zemegule, v Argentíne na trati v Neuguene. Jediný Slovák v štartovom poli Richard Šikyňa (MX Slovakia) vybojoval prvé body.

Richard Šikyňa (MX Slovakia) jazdiaci za český tím JD GUNNEX KTM RACING TEAM si na svojej KTM 250SXF hneď v prvých pretekoch vybojoval veľmi cenné dva body za 19. miesto. V druhej jazde prešiel cieľom 21. a len o kúsok mu ušiel ďalší bod a celkové umiestnenie v prvej dvadsiatke. Pre mladého jazdca z Oravy je to však veľmi sľubný začiatok sezóny.

Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP Argentína 2019
Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP Argentína 2019

Richard Šikyňa (#102) „Po dobrej zimnej príprave bez zranení som sa na tieto preteky veľmi tešil. V sobotu som sa vo voľnom tréningu necítil úplne najlepšie, ale každým ďalším tréningom sa to zlepšovalo. V nedeľnej prvej jazde som nemal dobrý štart. Celú jazdu som bojoval v skupinke s kontaktom na 12. miesto. Ku koncu som urobil pár chýb, cieľom som prešiel 19. a zobral si prvé tohtoročné svetové body. V druhej jazde mi opäť nevyšiel štart. Začiatok jazdy bol dobrý, ale asi v polovici som vypadol z tempa a skončil som 21.. So svojim výkonom som celkom spokojný, musím však lepšie zvládať štarty a potom môžem bojovať o vyššie umiestnenia. Viem, že na to mám. Teším sa z prvých dvoch bodov a tiež, že odchádzam domov zdravý a bez zranení. Trať bola dosť nebezpečná a počas pretekov sa mnohí nevyhli škaredým pádom. Chcem poďakovať svojmu tímu a všetkým ľuďom, vďaka ktorým som sa mohol zúčastniť týchto pretekov.“

Peter Kolek, manažér MX Slovakia „Na týchto pretekoch som sa osobne nezúčastnil, ale asi o to viac som bol napätý. Rišo však svoje úvodné vystúpenie na majstrovstvách sveta zvládol veľmi dobre a domov si nesie prvé cenné body. Jeho tvrdá práca a odhodlanie v podmienkach, ktoré mu v tíme JD GUNNEX KTM RACING TEAM vytvorili nepochybne Rišovi prinesie ešte viaceré bodové umiestnenia. Myslím, že sa máme v priebehu sezóny na čo tešiť.“

Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP Argentína 2019
Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP Argentína 2019

Jiří Jankovský, manažér JD GUNNEX KTM RACING TEAM „Rišo sa zlepšoval s každým výjazdom na trať. V prvej jazde išiel super a bojoval v skupine, do ktorej patrí. V druhej mal skvelý začiatok, ale zlý štart, ako aj v prvej. Je obrovská škoda, že neudržal Pichona a vypadol tak z prvej dvadsiatky. S Richardovým celkovým vystupovaním na pretekoch som spokojný a uvidíme, ako to pôjde ďalej.“

Pridané: 12.03.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »