Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2650 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28573
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17014)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov. 5/6

 Zdieľať

Pridané: 27.12.2019 Autor: MajoKE
Čitatelia: 44402 [Vaše stroje - Moja motorka]

(9)
Honda PCX 125 model 2018

Čo už stojí za povšimnutie sú výkonovo rovnaké motorčeky, ale s výkonom v iných otáčkach. Takže, keď pučíš NMaxa, výkon a najvyšší krútiačik sa stretnú okolo 7250-7500 ot. Preto má NMax tesne pred maximálkou viac života. V reálnom živote to má význam, napríklad pri predbiehaní nákladného auta, ktoré ide 90 km/h. Či NMax dokáže variabilným časovaním ventilov kontrovať PCX pri 5000 otáčkach je na stopky a mimo užívateľského zistenia, či vnímania.

PCX max. rýchl. v TP 97 km/h výkon 9 kW pri 8500 ot/min krútiačik 11,8Nm/5000 ot/min
NMax max. rýchl. v TP 99 km/h výkon 9 kW pri 7500 ot/min krútiačik 11,7Nm/7250 ot/min

Užívateľovi to môže byť jedno, otáčky aj tak neovplyvňuje a vôbec netuší koľko to točí. Možno by sa hodila kontrolka studeného motora, odhadujem, že na rozbeh budú potrebovať okolo 4000 ot. XMax 300 ak sa chcem pohnúť s čo najmenšími otáčkami, dočkám sa pohybu až pri 2400 ot. To, že má NMax o 10 mm väčší predný brzdový kotúč je jedno, ale výraznú prevahu má v zadnej kotúčovej brzde s ABS. PCX nemá vzadu ABS a má bubnovú brzdu. To môže byť pre rozumných začiatočníkov vážny argument. NMax oficiálne odvezie 168 kg, PCX 180 kg.

(20)
Yamaha NMax 125 model 2019

Servis ventily olej vzd. filter sviečka chl. kvap remeň
NMax 6 tkm 6 tkm 18 tkm 12 tkm 3 roky kontrolka
PCX 6 tkm 6 tkm 18 tkm 12 tkm 12 tkm asi meranie

Aj v servisných nákladoch máme nerozhodne. Čo sa týka bežných starostí okolo nasadania a blbovzdornosti mne pripadá NMax odolnejší napr. v prípadoch, keď nám niekto na parkovisku zvalí skúter, alebo ho začiatočník zaparkuje dole kopcom na 2 sekundy. Tam, kde to je praktické NMax má nelakované plasty. Kto už raz kupoval plasty na PCX vie, o čom píšem. PCX je slečinka, vždy spadne na lakovaný plast.

Prístrojovka.

(32)
NMax

NMax , rýchlomer, palivomer, hodiny, bežné kontrolky plus kontrolka vysokej teploty motora!

  • Celkové km
  • Dve denné tripy
  • Počítadlo km prejdené na rezervu
  • Aktuálna spotreba
  • Priemerná spotreba
  • Počítadlo km od výmeny oleja
  • Počítadlo km od výmeny remeňa
  • Indikátor výmeny oleja
  • Indikátor výmeny remeňa

(50)
Neviem, čo je lepšie,jednoduchšie u NMax.

Štartovanie kľúčom v spínacej skrinke a tlačidlom na rukoväti, otváranie sedadla zo spínacej skrinky. Otváranie palivovej nádrže kľúčom a potom to veko s kľúčom nemáš kam položiť.

(33)
Pekná.

PCX, rýchlomer, palivomer, hodiny, bežné kontrolky plus kontrolka vysokej teploty motora!

  • Celkové km
  • Denný trip
  • Priemerná spotreba
  • Indikátor výmeny oleja

< >

Pridané: 27.12.2019 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria