Anketa:
Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek. 2/3
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: MajoKE
Čitatelia: 483 [Vaše stroje - Moja motorka]
Prevodovka.
Jemná, presná, fantastická. Teraz by sa možno hodilo, keby mala tuhší chod, keď sme už v tých enduro čižmách.
Neviem, kto by používal tie stopky, lebo obsluha tlačidiel SET a SEL si vyžaduje titánové prsty. Tlačidlo na vypnutie ABS na zadnom kolese je našťastie poslušné a používam ho veľmi často, ako v aute na vypnutie štart-stop systému. Keď ti zdochne motor a naštartuješ ABS zostáva vypnuté, samozrejme ak bolo pred zdochnutím vypnuté. Každým štartom ho musíš manuálne vypnúť. Ak jazdíš so zapnutým ABS rýchlejšie ako 50 km/h a prudko brzdíš až do aktivácie ABS, blikajú všetky smerovky.
Motorček.
Vodník jednovalček, 286 kubíkov, 20 kW, keď maká 8500krát za minútu, vypotí takmer 27 Nm. Vystačí si s 1.5 l oleja, objem chladiacej kvapaliny pod 1 liter. Všetci teraz mávli nad ním rukou, veď majú doma v garáži niečo 300 kubíkové s 30 kW vážiace 105 kg. Ale Honda by rada videla svoje dielo v servise skutočne zriedka ale častejšie ako sex na dôchodku, teda 1x ročne alebo pri 12.000 km. Takže ja teraz mávam rukou nad motorkami, kde je servis každých pár motohodín. Motor, ak ideš na 1tke a voľnobehu a pridáš niekedy ťa odmení prudším kopancom ako by si chcel. Napríklad kľučkuješ medzi autami, no skôr stromami.
Prevádzka je smiešne nízka, bežne mám spotrebu na TRIP 75-80 km, čo mi trvá 3 hodiny asi 3l, teda 5 € . A to používam kvalty 1,2,3 a 4 výnimočne. Každé tankovanie nulujem TRIP A, každé čistenie reťaze TRIP B. Spotrebu 12-14 l/100km uvidíš ak sa budeš poctivo učiť na 1 kvalte napríklad v garáži, alebo v hlbokom snehu, prípadne silne podmočenej pôde. Ventily a vzduchový filter si prosí skontrolovať každých 24.000 km. Ten filter pozriem pri 6.000 km. Sviečku meníš pri 48.000 km. Ochrániť ho môžeš týmto čínskym produktom, je ľahký a nemám mu čo vytknúť, chráni aj vodnú pumpu.
Nádrž má objem 7.8 l, po jej otvorení ti veko ostane v ruke, v rozpätí 320 - 400 € si vieš z druhovýroby dokúpiť nádrž 14 l. Namontuješ ju namiesto originálnej. Keby som jazdil dlhšie trasy určite ju mám. Nijako ťa to neobmedzí, lebo bežne budeš jazdiť s poloprázdnou. Veď prečo by si mal mať v najvyššom bode plus 6 kg. Konečne motorka, čo ukazuje spotrebované palivo. Vynuluješ pri tankovaní a vieš na dcl presne zostatok, pokiaľ dokážeš odčítať od 7.8l údaj spotrebované palivo. A je jedno, či ležíš pod motorkou.
Sedadlo je vo výške 88 cm, nič mi na ňom nevadí, jedine by sa mohlo dávať dole inak ako vytočením dvoch dlhých skrutiek. Pretože si určite kúpiš nosič z Aliexpressu a ten treba jemne ohnúť, deformovať, aby si tie dlhé skrutky zatočil. Keď sme už pri tom nosiči, vyber si taký, ktorý ti prekryje zadné smerovky. Ja taký nemám, preto som si nechal privariť také krídielka, nie je to pekné ale praktické. Okrem toho rozšíriš plochu na pripevnenie vaku, ruksaku.
Ako na všetkých mojich motorkách sa nájde miesto aj na cyklotašku, tú prichytíš dlhou skrutkou, ktorá drží nosič, aby si ju nestratil, keď sa riadne šmykneš a spadneš. Natrepeš tam lekárničku a pár drobností. Napríklad lepiacu pásku.
Spätné zrkadla budeš lepiť tou páskou pokiaľ si necháš originály. Rovno si u Aliho kúp za 25 € tie čo mám s kĺbami. Jednoduché a skvelé riešenie. Ešte si z nich urobíš podložku na hrnček, keď počas tréningu vysmädneš.
Veľmi blbý nápad.
Väčšinu svojich motoriek, ktoré som mal od 0 km som predával s nájazdom 30 – 50.000 km a boli bez poškodenia. Žiadne vrypy nič. Preto mi bolo ľúto ísť po zábehu na miesta, kde som očakával pád. Mám na mysli také v rýchlosti chôdze, napríklad zastavíš v prudkom kopci, lebo už motorka nevládze a stratil si priľnavosť, alebo si v strede ryhy a v danú chvíľu potrebuješ nohy + 30 cm.
Tak som tú prvú kontaktnú plochu pri páde olepil hrubým „šmirgľom“ používa sa to na schody. Samozrejme som spadol, Majo na zemi brzdí lepšie ako motorka, motorka sa posunula po mne, šmirgeľ mi odstránil motoodev a zobral si aj vzorku kože, aby som si to pamätal. Rovno som vytiahol tú lepiacu pásku a oblepil späťák. Ponaučenie, urob to ale s fóliou, ktorá sa dáva na predné kapoty áut.
Keď si už v situácií, že si môžeš dobrovoľne vybrať, na ktorú stranu spadneš, padni vľavo. Radička má kĺb a vľavo je aj plastová nádobka na chladiacu kvapalinu. Vpravo je chladič. Prekryl som ho plieškom z Aliho. Teraz krivdím čínskym chlapcom z Ali, aj keby bol ten plech hrubý niet veľmi o čo ho upevniť. Asi 30 € stojí nožná brzdová páčka s kĺbom na kontaktnej ploche s topánkou. Samozrejme tam nepasuje len tak ľahko.
Pridané: Dnes Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora




































