Anketa:
Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 10.
18.04.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11758 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motoriek na Slovensku 2017 - prepad takmer o desatinu
Po celých štyroch rokoch slušného rastu prišiel prvý pokles. Našťastie nie výrazný a nepochopiteľný, veď minulý rok nás dosť vytrápilo počasie. Za celý rok 2017 sa u nás predlo máličko nad 4 500 nových motoriek.
09.08.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7841 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v prvom polroku 2017 - mierny pokles
Na Slovensku sa v prvých šiestich mesiacoch tohto roka predalo zhruba o dvesto nových motoriek menej než v rovnakom čase minulého roka. Našťastie to nie je veľký pokles, celkovo si totiž nových majiteľov našlo takmer 3 000 motoriek.
07.02.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12308 [Novinky - Oznam]

Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek
Už štvrtý rok pokračuje stúpajúci trend v predaji nových motocyklov. Za minulý rok ich celkový počet po prvý raz v histórii Slovenska prekročil hranicu 5000 kusov. V článku nájdete bližšie informácie o tom, aké modely či kategórie sa najviac predávali.
15.08.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14392 [Novinky - Oznam]

Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016?
Slovenský trh zažíva po zavedení "béčkových" vodičákov na skútre také nárasty a zmeny, že bude celkom vhodné, aby sme sa na jeho medziročný vývoj pozreli aj po prvom polroku, ktorý je, mimochodom, z hľadiska predaja veľmi dôležitý.
28.04.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10617 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2014
Našťastie ako aj minulý rok, aj teraz môžeme napísať, že slovenský trh s novými motocyklami narástol.
16.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9058 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2013
Znie to neuveriteľne, ale po dlhých piatich rokoch sme svedkami nárastu motocyklového trhu na Slovensku. Poďme sa pozrieť na trhové čísla trochu podrobnejšie.
29.07.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9201 [Novinky - Oznam]

Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie
A to dosť výrazne, na čom má najväčšiu zásluhu nová legislatíva povoľujúca riadiť skútre do 125 ccm držiteľom vodičákov skupiny B. Od nástupu krízy tak zažívame prvé významné osvieženie.
22.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9777 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012
Opäť sme o rok starší a teraz navyše aj múdrejší, keďže sme dostali čerstvé trhové dáta. Hneď sme ich aj rozpitvali.
16.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11233 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011
Pripravili sme pre vás malú analýzu slovenského trhu motocyklov za rok 2011, vrátane porovnania s poslednými rokmi.
12.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11908 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku za rok 2009
Koľko nových motoriek sa na Slovensku predalo za minulý rok? Kedy sa najviac predáva? Aký je pomer jednotlivých kategórií? A ktorý model bol najpredávanejší? Na tieto otázky nám odpovie nasledujúci článok.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!