Anketa:
Seriál článkov: História Pionier
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 65.
29.07.2014 - gilbert Čitatelia: 15971 [História]
História Pionier: Laminátový prorotyp Pioniera 555
Pionier bol druhý považský fenomén. Jeho genézia je stále opradená fámami a zaručene overenými informáciami. Faktom je, že prvý prototyp s pedálmi bol označený ako Jawa 359.
23.04.2014 - gilbert Čitatelia: 13156 Strany: 2 [História]
Minimotocykle pre deti na báze Pionier 550
Ako som spomínal v období socializmu a uniformity sa okrem spomínaných Pionierov, mopedov Jawetta a Stadion nevyrábali žiadne iné malé približovadlá. Zruční oteckovia z bývalého Československa v tom období boli donútení politickou situáciou stavať pre svoje deti minimotocykle svojpomocne, pretože zahraničné mini neboli dostupné.
31.03.2014 - gilbert Čitatelia: 8459 [História]
Cestné pretekové Pioniere s dielcami typu 550
V predošlých článkoch som spomínal, že prakticky každý motocyklový pretekár v minulosti začínal s upraveným Pionierom. V prvopočiatkoch to boli stroje skompletované z vtedy dostupných dielcov z Jednohrba a samozrejme z mopedov Jawetta, či Stadion. Nebolo to ináč ani v segmente cestných pretekových motocyklov.
12.02.2014 - gilbert Čitatelia: 12336 [História]
História Pionier: Jednohrby v teréne
V povojnovom období bol motocyklový terénny šport veľmi populárny v celom Československu. Takmer v každej aj tej najmenšej dedinke sa vždy našiel kúsok lúky, či výmoľa, kde sa mohli vyšantiť chalani na motorkách. V plánovane sa rovíjajúcom hospodárstve sa vždy na tento šport vynakladali nemalé peniaze.
18.12.2013 - gilbert Čitatelia: 11182 [História]
História Pionier: Upravené motory v Jednohrboch
Človek je tvor stále nespokojný a to čo má, má chuť neustále vylepšovať. Nikdy sa z toho motocykle nevynechávali, práve naopak, tie sa stávali stredobodom presadzovania individuality majiteľa. Spomínal som vylepšenia doplnkami, vylepšenia estetiky, vylepšenia náhradou originálnych dielov modernejšími, vylepšenia smerujúce k jednorázovej dlhej jazde bez neustáleho tankovania.
18.10.2013 - gilbert Čitatelia: 9996 [História]
História Pionier: Vylepšené Jednohrby
Pionier 550 bol prvou 50-kubíkovou motorkou v bývalom Československu a okrem toho, že bol najbežnejším a oficiálne jediným motorkovým približovadlom tej doby s objemom do 50 ccm, mal svoje "nedostatky".
05.09.2013 - gilbert Čitatelia: 9328 [História]
História Pionier: Užitočné doplnky na Jednohrboch
Pionier 550 bol malým, aj veľkým pomocníkom pri presunoch z bodu A do bodu B. Na tento účel bol aj skonštruovaný a vyrábaný. No pokiaľ chcel niekto mimo seba odviesť na Jednohrbe aj nákup tak musel zapojiť svoju fantáziu a zručnosť.
25.06.2013 - gilbert Čitatelia: 9098 [História]
História Pionier: Jednohrby modelu "C"
Výroba jednohrba od roku 1955 po vychytaní všetkých múch bežala v Považských strojárňach na plné obrátky. Hneď po spustení výroby modelu "A" pracovali mimo robotníkov vyrábajúcich prvé Pioniere aj konštruktéri na inováciách tohoto malého približovadla.
07.06.2013 - gilbert Čitatelia: 6009 [História]
K moru na jednohrboch
V ostatnom cestopise som spomínal zaujímavý počin českobudejovických veteránistov na Pionieroch 550, čiže na jednohrboch. Títo traja cestovatelia ( Petr, Miloň a Honza ) sa rozhodli povoziť sa po alpských horských cestách v lete roku 2003. Rok na to, teda koncom leta 2004 si vytýčili nový cieľ pri "skúške dlhodobej stability jednohrbov" a to prímorské mesto Terst.
09.05.2013 - gilbert Čitatelia: 6256 [História]
S "Jednohrbom" do Álp
Nedávno som spomínal netradičné a zaťažkávajúce skúšky Jednohrbov, konkrétne modelov "A". Boli to reportáže, ktoré boli uverejnené prakticky hneď po spustení sériovej výroby Pionierov typu 550. Udiali sa teda v polovici minulého storočia v období okolo roku 1957. Teraz vám priblížim "skúšky dlhodobej stability".
05.04.2013 - gilbert Čitatelia: 8764 [História]
História Pionier: Jenohrby - Pionier typ 550 - model "B"
V závere článku o prvej a poslednej sérii mopedov J 359 som naznačil, že Pionier typ 550 bol minimálne dvakrát modernizovaný. Ešte počas výroby prvého modelu "A" vývojoví pracovníci a technici Považských strojární priebežne pracovali na vylepšeniach "Jednohrba".
07.02.2013 - gilbert Čitatelia: 6701 [História]
Veľká cesta malých motocyklov - Pioniermi naprieč východnou Európou
Spomínal som v článku Pionier v bývalom ZSSR diaľkovú jazdu Vjaščeslava Demina na Pionieri 555 po nekonečných cestách a necestách vtedajšej "Rusi". Tejto internej (rozumej čisto sovietskej) diaľkovej jazde ale predchádzala diaľková novinárska propagačná výprava jazdcov (súdruhov) na Pionieroch 550 z Prahy do Moskvy.
23.01.2013 - gilbert Čitatelia: 7089 [História]
História Pionier: Veľká zimná skúška motocykla Pionier
V predošlom článku som spomínal "reklamné skúšky Pionierov". Podľa reportáží v dobovej tlači jednohrby absolvovali výjazd na vrchol Snežky, a jazdu naprieč Československom z Plzne do Košíc. Tieto akcie klasifikujem ako jazdy v motocyklovej sezóne, od konca marca do začiatku novembra, teda v tej znesiteľnejšej časti roka.
31.12.2012 - gilbert Čitatelia: 11213 [História]
História Pionier: Reklamné skúšky Jednohrbov Pionier 550
Prakticky hneď po rozbehnutí sériovej výroby Pioniera 550 sa celkom prvé kusy dostávali do rúk z môjho pohľadu "zabehávačov", či zrozumiteľnejšie "skúšobných jazdcov". Bolo to jednak preto, aby, ako už býva zvykom sa "vychytali muchy".
13.12.2012 - gilbert Čitatelia: 13960 [História]
História Pionier: Malý motocykel Pionier 550
Prvopočiatok Pioniera sa pripisuje konštruktérom J. Jozífovi a J. Křivkovi ako mimopracovnú aktivitu pre niekdajšieho technického riaditeľa Jawy Dr. J. Freya v roku 1947.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!