Anketa:
Seriál článkov: História Pionier
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 65.
29.07.2014 - gilbert Čitatelia: 16321 [História]

História Pionier: Laminátový prorotyp Pioniera 555
Pionier bol druhý považský fenomén. Jeho genézia je stále opradená fámami a zaručene overenými informáciami. Faktom je, že prvý prototyp s pedálmi bol označený ako Jawa 359.
23.04.2014 - gilbert Čitatelia: 13516 Strany: 2 [História]

Minimotocykle pre deti na báze Pionier 550
Ako som spomínal v období socializmu a uniformity sa okrem spomínaných Pionierov, mopedov Jawetta a Stadion nevyrábali žiadne iné malé približovadlá. Zruční oteckovia z bývalého Československa v tom období boli donútení politickou situáciou stavať pre svoje deti minimotocykle svojpomocne, pretože zahraničné mini neboli dostupné.
31.03.2014 - gilbert Čitatelia: 8615 [História]

Cestné pretekové Pioniere s dielcami typu 550
V predošlých článkoch som spomínal, že prakticky každý motocyklový pretekár v minulosti začínal s upraveným Pionierom. V prvopočiatkoch to boli stroje skompletované z vtedy dostupných dielcov z Jednohrba a samozrejme z mopedov Jawetta, či Stadion. Nebolo to ináč ani v segmente cestných pretekových motocyklov.
12.02.2014 - gilbert Čitatelia: 12695 [História]

História Pionier: Jednohrby v teréne
V povojnovom období bol motocyklový terénny šport veľmi populárny v celom Československu. Takmer v každej aj tej najmenšej dedinke sa vždy našiel kúsok lúky, či výmoľa, kde sa mohli vyšantiť chalani na motorkách. V plánovane sa rovíjajúcom hospodárstve sa vždy na tento šport vynakladali nemalé peniaze.
18.12.2013 - gilbert Čitatelia: 11317 [História]

História Pionier: Upravené motory v Jednohrboch
Človek je tvor stále nespokojný a to čo má, má chuť neustále vylepšovať. Nikdy sa z toho motocykle nevynechávali, práve naopak, tie sa stávali stredobodom presadzovania individuality majiteľa. Spomínal som vylepšenia doplnkami, vylepšenia estetiky, vylepšenia náhradou originálnych dielov modernejšími, vylepšenia smerujúce k jednorázovej dlhej jazde bez neustáleho tankovania.
18.10.2013 - gilbert Čitatelia: 10164 [História]

História Pionier: Vylepšené Jednohrby
Pionier 550 bol prvou 50-kubíkovou motorkou v bývalom Československu a okrem toho, že bol najbežnejším a oficiálne jediným motorkovým približovadlom tej doby s objemom do 50 ccm, mal svoje "nedostatky".
05.09.2013 - gilbert Čitatelia: 9629 [História]

História Pionier: Užitočné doplnky na Jednohrboch
Pionier 550 bol malým, aj veľkým pomocníkom pri presunoch z bodu A do bodu B. Na tento účel bol aj skonštruovaný a vyrábaný. No pokiaľ chcel niekto mimo seba odviesť na Jednohrbe aj nákup tak musel zapojiť svoju fantáziu a zručnosť.
25.06.2013 - gilbert Čitatelia: 9289 [História]

História Pionier: Jednohrby modelu "C"
Výroba jednohrba od roku 1955 po vychytaní všetkých múch bežala v Považských strojárňach na plné obrátky. Hneď po spustení výroby modelu "A" pracovali mimo robotníkov vyrábajúcich prvé Pioniere aj konštruktéri na inováciách tohoto malého približovadla.
07.06.2013 - gilbert Čitatelia: 6122 [História]

K moru na jednohrboch
V ostatnom cestopise som spomínal zaujímavý počin českobudejovických veteránistov na Pionieroch 550, čiže na jednohrboch. Títo traja cestovatelia ( Petr, Miloň a Honza ) sa rozhodli povoziť sa po alpských horských cestách v lete roku 2003. Rok na to, teda koncom leta 2004 si vytýčili nový cieľ pri "skúške dlhodobej stability jednohrbov" a to prímorské mesto Terst.
09.05.2013 - gilbert Čitatelia: 6496 [História]

S "Jednohrbom" do Álp
Nedávno som spomínal netradičné a zaťažkávajúce skúšky Jednohrbov, konkrétne modelov "A". Boli to reportáže, ktoré boli uverejnené prakticky hneď po spustení sériovej výroby Pionierov typu 550. Udiali sa teda v polovici minulého storočia v období okolo roku 1957. Teraz vám priblížim "skúšky dlhodobej stability".
05.04.2013 - gilbert Čitatelia: 9012 [História]

História Pionier: Jenohrby - Pionier typ 550 - model "B"
V závere článku o prvej a poslednej sérii mopedov J 359 som naznačil, že Pionier typ 550 bol minimálne dvakrát modernizovaný. Ešte počas výroby prvého modelu "A" vývojoví pracovníci a technici Považských strojární priebežne pracovali na vylepšeniach "Jednohrba".
07.02.2013 - gilbert Čitatelia: 6830 [História]

Veľká cesta malých motocyklov - Pioniermi naprieč východnou Európou
Spomínal som v článku Pionier v bývalom ZSSR diaľkovú jazdu Vjaščeslava Demina na Pionieri 555 po nekonečných cestách a necestách vtedajšej "Rusi". Tejto internej (rozumej čisto sovietskej) diaľkovej jazde ale predchádzala diaľková novinárska propagačná výprava jazdcov (súdruhov) na Pionieroch 550 z Prahy do Moskvy.
23.01.2013 - gilbert Čitatelia: 7289 [História]

História Pionier: Veľká zimná skúška motocykla Pionier
V predošlom článku som spomínal "reklamné skúšky Pionierov". Podľa reportáží v dobovej tlači jednohrby absolvovali výjazd na vrchol Snežky, a jazdu naprieč Československom z Plzne do Košíc. Tieto akcie klasifikujem ako jazdy v motocyklovej sezóne, od konca marca do začiatku novembra, teda v tej znesiteľnejšej časti roka.
31.12.2012 - gilbert Čitatelia: 11512 [História]

História Pionier: Reklamné skúšky Jednohrbov Pionier 550
Prakticky hneď po rozbehnutí sériovej výroby Pioniera 550 sa celkom prvé kusy dostávali do rúk z môjho pohľadu "zabehávačov", či zrozumiteľnejšie "skúšobných jazdcov". Bolo to jednak preto, aby, ako už býva zvykom sa "vychytali muchy".
13.12.2012 - gilbert Čitatelia: 14256 [História]

História Pionier: Malý motocykel Pionier 550
Prvopočiatok Pioniera sa pripisuje konštruktérom J. Jozífovi a J. Křivkovi ako mimopracovnú aktivitu pre niekdajšieho technického riaditeľa Jawy Dr. J. Freya v roku 1947.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!