Anketa:
Články - Mototuristika - Moto-akcia
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 121 až 135 z cekového počtu: 310.
11.06.2011 - tigrik77 Čitatelia: 8107 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Motorkári z Turca deťom
Sú akcie, ktoré vám dajú viac ako čakáte. Takáto akcia sa konala aj v Turčianskej kotline.
06.06.2011 - milanb4 Čitatelia: 7562 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

1. ročník stretnutia veteránov a ostatných motoriek Vlkanová 2011
Dňa 21.mája 2011 sa uskutočnil 1.ročník Stretnutia veteránov a ostatných motoriek vo Vlkanovej. Zišlo sa asi 150 motoriek a 15 áut veteránov. Počasie nám prialo, program bol tiež zaujímavý.
02.06.2011 - Wpalino Čitatelia: 9531 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motopúť v Šaštíne
Jedno z mnohých fór na Motoride.sk – tak aj „votom to je“
25.05.2011 - vlco Čitatelia: 5952 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Cenduro Vítanie Jari - Detva 2011
Posledný aprílový víkend patril druhému stretnutiu členov a priaznivcov webu Cenduro.cz.sk. Akcie sa zúčastnilo viac než 100 motorkárov z Česka a Slovenka. Hlavným bodom programu bol sobotňajší orientačno-zábavný výjazd podľa itinerára.
21.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14599 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

6. Haličská Motorkáreň - Najhorší zraz môjho života
Jožo ma poprosili aby som zhodnotil akciu keďže som bol na všetkých šiestich Motorkárňach a vraj nech je zmena. Tak teda OK.
26.04.2011 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5710 [Mototuristika - Afrika - Moto-akcia]

Gažko na Tuareg Rally 2011 v Maroku
Svetoznáma rally v Maroku bola tento rok aj so slovenskou účasťou. Gažko napriek smole urputne hájil naše farby a určite sa nestratil. Vlastne raz bohužiaľ áno.
02.03.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8117 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

II. Medzinárodný Kawasaki festival motorkárskych filmov za nami
2. ročník tejto nevšednej filmovej akcie je za nami a postupne doznievajú dojmy z úžasných filmových diel, ktoré sme mali možnosť zhliadnuť v kinosále. Aké to teda bolo?
03.02.2011 - Beal Čitatelia: 9920 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

II. Medzinárodný Kawasaki festival motorkárskych filmov - PROGRAM
Len tak tak sme stihli povysávať kino po prvom ročníku a už tu máme druhý. Dúfam, že si v programe každý z vás nájde niečo, čo ho zaujme a naštartuje na cestu do Ružomberka.
03.02.2011 - Peter Fischer Čitatelia: 13327 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Jak sme prežili Elefant 2011
Budem písat po našem, po jursky, jak mi huba narástla, lebo celý Elefant je proste o tem, že zahodzíš masku a si človekom.
11.01.2011 - humusak Čitatelia: 5560 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Video: Suzuki Freewind XF650 2010 - kráľ Šumavy
3. jubilejný internacionálny (vlastne len CZ + SK) zraz Freewindov v Netoliciach, rybník Podroušek 4.6.2010 bol. Nepochybne. Väčšinu si pamätám. Aspoň myslím že to bol on. Zraz.
31.12.2010 - tigrik77 Čitatelia: 11050 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Smer: prvý motozraz
Konečne som mal svoju vlastnú motorku. Bolo to len ja a moja mašina. No človek je predsa tvor spoločenský. Ja som nebol výnimkou.
14.12.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9371 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Bude Motoride XL Sand Rally 2011? BUDE!!!
Vykopaná vojnová sekera s Ministerstvom obrany SR znamenala vážne ohrozenie 2. ročníka XL bláznovstva na Záhorí. Otvorený list síce s úradníkmi veľmi nepohol ale my sa znechutiť nedáme. Pieskový guru Vlado Ružička zapracoval a pretek bude určite.
Promo videjko nastrihal, kto iný ako BlaXxter!
08.12.2010 - palio84 Čitatelia: 3760 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Mondello 2010
Deň na národnom okruhu Mondello park v Írskej republike, s mojimi kamošmi.
04.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9399 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Mikuláška jazda Košice 2010
Tak konečne sme sa dočkali poriadnej bielej zasneženej Mikuláškej jazdy. Teplomer síce hlásil teplotu pod bodom mrazu no cesty boli viac menej odpratané a tak sme sa zišli v slušnom počte.
25.08.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14264 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

9. Motoride stretko Tokaj, Maďarsko - Motoride Tour 2010
Deviaty ročník motorajďáckej Tour sa tohto roku konal u našich južných susedov v známej vinohradníckej oblasti Tokaj. Napriek zlým predpovediam sme znovu zabezpečili skvelé počasie, ba bolo priam až neuveriteľné teplo!
Predchádzajúce | 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!