Anketa:
Články - Novinky - O motoride.sk
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 40.
02.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3324 [Novinky - O motoride.sk]

Cestopisná kniha a DVD Motoride Expedition Egypt 2006
Viac ako tri týždne na cestách, bivaky v púšti ale aj nocľah v hoteli, stretnutie so sýrskymi Slovákmi aj slovenskými vojakmi, arabský svet a vôňa orientu. Navštívili sme pamiatky z biblických čias, ale aj oveľa staršie, prešli cez štyri kontinenty a navštívili osem krajín. Za ten čas sme toho veľa zažili. Kopa zážitkov nás priviedla k nápadu spísať ich do našej prvej cestopisnej knihy a z video záznamu a fotiek pripraviť DVD.
10.12.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7140 [Novinky - O motoride.sk]

Body záujmu – jednoduchšie a prehľadnejšie
V júni sme na motoride.sk spustili funkciu body záujmu a trasy, ktorá sa stretla s dobrým ohlasom. Priebežne sme pracovali na drobných vylepšeniach a zároveň sme plnili aj s vašou pomocou datábázu.
26.09.2006 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4932 [Novinky - O motoride.sk]

Výpadky motoride.sk
Chceme sa ospravedlniť všetkým návštevníkom motoride.sk za technické problémy spojené s prevádzkou servera.
19.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18596 [Novinky - O motoride.sk]

Nová funkcia na motoride.sk – body záujmu a trasy
Všetkým mototuristickým nadšencom s radosťou predstavujeme novú funkciu, pomocou ktorej si môžu v pohode naplánovať poobedný výjazd, víkendový výlet alebo cestu okolo Európy...
06.05.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 3380 [Novinky - O motoride.sk]
Výpadky motoride.sk
Ospravedlňujeme sa vám za výpadky motoride.sk, ktoré boli spôsobené presunom na samostatný server.
06.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 157185 [Novinky - O motoride.sk]

Diskusné fórum motoride.sk – Moderovanie a nové funkcie
Keďže, sa v poslednom čase množia prípady akéhosi odporu voči moderovaniu ako aj samotným moderátorom, rozhodol som sa, vniesť do tejto problematiky viac svetla.
24.02.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11286 [Novinky - O motoride.sk]

Motoride expedition Egypt 2006
Awia (BMW R 1150 GS 2002), Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) a Francúz (BMW R 1200 GS r. v. 2005) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
10.01.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5946 [Novinky - O motoride.sk]

Nový dizajn motoride.sk
Určite ste si už všimli, že motoride.sk prešiel malou zmenou.
20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 219695 [Novinky - O motoride.sk]

Aktivity Motoride Klubu
Od vzniku Motoride sa na ňom vystriedalo mnoho ľudí, názorov a nápadov. Niektoré z nich sa podarilo realizovať a dokonca sa z niektorých stali pravidelné akcie.
14.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8011 [Novinky - O motoride.sk]

MotoRide.sk oslavuje prvé narodeniny !!!
Po roku existencie MotoRide-u Vás možno napadá otázka. Prečo vlastne tento server vznikol ?
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!