Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 121 až 135 z cekového počtu: 497.
08.11.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4774 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2022: Yamaha inovovala oba modely Tracer, aj trojkolku Niken, plus nové farby
Takpovediac všetky zmeny u troch ladičiek sa udiali na poli elektroniky - nové prístrojovky aj s konektivitou, Tracer 9 má adaptívny radar a protikolízny systém.
08.11.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14347 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter
Po už skôr predstavenom Hornete sa Honda opäť vracia ku kultovým menám, tentoraz je to Transalp. NA základe "malého" Rebela vznikla jeho scramblerovejšia verzia CL500, veľký Rebel zas dostal turistickejšiu verziu s polokapotou. Ďalšiu budúcnosť načrtáva elektroskúter.
07.11.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4789 [Novinky - Predstavujeme]

Nové farby 2023 pre skútre Honda
Päť zástupcov zo širokej ponuky úsporných a technologicky vyspelých motocyklov Honda určených na každodenné dochádzanie dostane pre rok 2023 nový vzhľad, vďaka ktorému sa v európskych mestách objavia nové farby.
08.10.2022 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5209 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki na Intermote 2022 ukázala prototyp elektro motorky
Kawasaki priniesla pohľad na to ako by mohol vyzerať sľúbený elektro stroj.
04.10.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9536 [Novinky - Predstavujeme]

Honda predstavila nového Horneta - dvojvalcový CB750 Hornet 2023
Na výstave Intermot dnes Honda predstavila ďalšiu generáciu legendárneho Horneta! Bije v ňom úplne nový radový dvojvalcec s objemom 755 cm3 s výkonom 91 koní.
22.09.2022 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8119 [Novinky - Predstavujeme]

KTM inovuje adventúru 890 Adventure R pre rok 2023
Upravený dizajn, nastavenie podvozku, nové TFT, prepracovaná elektronika, nová nádrž, kryt motora... Kopec zmien na jednej z najlepších na offroad zameraných advetúr...
01.09.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3518 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavil model Low Rider El Diablo z limitovanej edície Icons
Harley-Davidson ďalej posilňuje ikonický štýl predstavením modelu Low Rider® El Diablo, najnovšej ponuky v rámci limitovanej edície programu Icons Collection. Model Low Rider® El Diablo v štýle amerického trendu West Coast kombinuje razantný výkon a športovo-cestovné vlastnosti s úžasným ručne nanášaným lakom a silou zvuku Harley-Davidson® Audio powered by Rockford Fosgate®.
08.08.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1504 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavil Apex Factory Custom Paint
Harley-Davidson predstavil novú ponuku farebných vyhotovení Apex Factory Custom Paint pre vybrané modely Touring. Nové dynamické farebné varianty majú premiéru na každoročnom zraze Sturgis Motorcycle Rally.
20.03.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6824 [Novinky - Predstavujeme]

Royal Enfield predstavil scrambler SCRAM 411
Nový Scram 411 je pekný, prístupný a schopný pouličný scrambler so srdcom Adventure motocykla. Model Scram 411 je postavený na osvedčenej platforme motora LS-410 od spoločnosti Royal Enfield a podvozku Harris Performance.
15.03.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7209 [Novinky - Predstavujeme]

Honda do Európy vracia malý model Dax
Po 41-ročnej absencii sa Honda Dax konečne vracia do Európy a pripája sa k modelom Monkey a MSX125 Grom v jedinečnej ponuke minibikov Honda.
04.03.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4109 [Novinky - Predstavujeme]

Indian FTR Black Swan od Workhorse Speed Shop
Indian Motorcycle a Workhorse Speed Shop predstavujú radikálnu prestavbu modelu Indian FTR s názvom Black Swan. Inšpiráciou boli štýly z rôznych smerov a období: superbiky 90. rokov, moderné pretekárske špeciály Grand Prix, dokonca aj Porsche.
25.02.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4301 [Novinky - Predstavujeme]

Pirelli prináša športovejšiu verziu Corsa obľúbenej Diablo Rosso IV
Diablo Rosso štvorku už dobre poznáme, ale športovejšia Corsa zatiaľ chýbala. Pirelli ju predstavila pri príležitosti 150. výročia založenia firmy.
23.02.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4153 [Novinky - Predstavujeme]

Indian predstavuje svoj najvýkonnejší cestovný motocykel: úplne nový Pursuit
S kvapalinou chladeným motorom PowerPlus, sofistikovanými asistenčnými systémami, kapotážou prichytenou k rámu a bohatou cestovnou výbavou Pursuit deklaruje svoju pozíciu veľmi schopného a vyladeného cestovného motocykla.
23.02.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7673 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha Ténéré 700 World Raid v detailoch
Yamaha konečne priniesla toľko očakávanú vybavenejšiu verziu populárnej Tenerky - World Raid s väčšou nádržou, vyššími zdvihmi, lepšou ochranou motora a podobne. Sexepíl jej rozhodne nechýba!
22.02.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5120 [Novinky - Predstavujeme]

Pozri si vôbec prvý motocykel od Brabus - 1300R
Nemecká úpravarenská spoločnosť Brabus sa po prvý raz pustila do motocykla - upravili beštiu KTM 1290 Super Duke R EVO. A zdvojnásobili jej cenu.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!