Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 136 až 150 z cekového počtu: 489.
23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5986 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Moto Guzzi a Aprilia: viac detailov o V100 Mandello, Tuono 660 vo verzii Factory a limitka RS 660
Konečne tu máme viac informácií o novinke V100 Mandello, ktorá má ako prvá na svete aktívne aerodynamické deflektory. Aprilia prináša naloženú Factory verziu Tuona 660, aj limitku na počesť úspechu modelu RS 660 v americkom šampionáte.
23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5290 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Suzuki predstavila ostrejšiu Katanu
Katana bude od sezóny 2022 ešte ostrejšia, dostane viac výkonu a vylepšenú sadu elektroniky.
23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5882 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: MV Agusta predstavuje dva prototypy cestného endura 5.5 a 9.5
Lucky Explorer project ako jasný odkaz na Cagivu Elefant - dve krásne cestné endurá s objemom 550 a 930 kubíkov.
23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5535 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary a nový model ADV350
Po modeloch, ktoré už boli v priebehu tohto roku uvedené (Super Cub, Monkey, CB500F, CB500X, CBR500R a NT1100), dnes Honda v Miláne odhalila ďalšie novinky. Hlavným lákadlom na výstave je trojica nových strojov CBR1000RR-R Fireblade, Fireblade SP a Fireblade SP 30th Anniversary.
23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5549 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Yamaha pre rok 2022 - okruhovka R6 Race, nová XSR900, inovované MT-10 a Tmax, nové farby pre Tenere 700
Yamaha začala so zverejňovaním noviniek už skôr, dnes to už iba doklepla ďalšími informáciami - okruhoví jazdci sa môžu tešiť na "osekanú" R6, fanúšikovia hypernaháčov zas na modernizovanú MT-10, hipsteri na XSR900, a na svoje si prídu aj skútristi, Tenere 700 zas prináša nové farby.
13.09.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8138 [Novinky - Predstavujeme]

Moto Guzzi ukázalo úplnú novinku V100 Mandello a veľké plány
V týchto dňoch malo v talianskom Mandello del Lario prebiehať veľké Moto Guzzi stretnutie pri príležitosti ich storočnice. Fabrika si pre všetkých nachystala skutočne pekné prekvapenie - celkom nové cestovné enduro a plány veľmi modernej továrne.
30.08.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3610 [Novinky - Predstavujeme]

Orgazmus pre okruhových strelcov - detailná fotogaléria špeciálu KTM RC 8C
O jedinom reálnom a kapotovanom okruhovom stroji od KTM sme si už písali, teraz iba dopĺňame dosť veľa šťavnatých záberov z okruhu aj boxov. Mňam mňam!
27.08.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5975 [Novinky - Predstavujeme]

Honda Africa Twin a Africa Twin Adventure Sport dostanú nový vzhľad a ďalšie vylepšenia pre rok 2022
Do roku 2022 vstupuje model CRF1100L Africa Twin aj jeho súrodenec Adventure Sports s novými praktickými vylepšeniami, ako sú upravené nastavenia dvojspojkovej automatickej prevodovky DCT či výrazný nový vzhľad.
06.08.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8949 [Novinky - Predstavujeme]

Prichádza nová Aprilia Tuareg 660
Už to bolo na spadnutie a ani si nevieme predstaviť, že by Aprilia tento model nepredstavila - prosím privítajte novú Tuareg 660!
30.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6257 [Novinky - Predstavujeme]

BMW predstavilo veľký crusier R18 Transcontinental
Je celkom logické, že zo svojej majestátnej R18 spraví BMW niekoľko verzií. Práve prichádza tá najveľkolepejšia - R18 Transcontinental.
22.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 3152 [Novinky - Predstavujeme]

Jediná šanca ako mať doma modernú KTM okruhovku - KTM RC 8C
V KTM to s produkciou výsostne okruhových motoriek už zopár rokov dosť pokrivkáva, ale ak by sme mali brať novú limitku KTM RC 8C ako predjedlo, tak... Až sa bojím!
14.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4354 [Novinky - Predstavujeme]

Pozri si 10 inšpiratívnych prestavieb naháča Honda CB650R
Honda už pri tvorbe modelového radu Neo Sports Cafe, lepšie povedané modelov CB1000R a CB650R, rátala s tým, že rôzne úpravy či až prestavby im môžu pomôcť. Tento rok vyhlásila súťaž o najlepšiu úpravu modelu CB650R.
13.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13120 [Novinky - Predstavujeme]

Nový model Harley-Davidson® Sportster® 2021
Nová generácia modelu Sportster v sebe spája razantnú silu a moderné technológie.
18.06.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 3069 [Novinky - Predstavujeme]

Piaggio predstavilo nový elektroskúter One
Model Piaggio ONE ohlasuje príchod celkom novej generácie e-skútrov. Novinka je pripravená od základu zmeniť svet elektrickej mobility a je priamo adresovaná mladej generácii.
03.06.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4979 [Novinky - Predstavujeme]

Nové Piaggio MP3 400 a ďalšie novinky v rade MP3
Piaggio MP3 má nový motor 400 HPE - vyšší výkon a lepšie jazdné vlastnosti dopĺňa rovnaká praktickosť a bezpečnosť.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!