Anketa:
Články - Technika - Dobré Rady
Zobrazujem články 46 až 60 z cekového počtu: 110.
29.03.2010 - kizuna Čitatelia: 28683 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 2. časť - Miera rizika
Rozlišovanie typu motocykla a rizika. Keď letíte na motorke ako víchor a nemyslíte na nič než na jazdu, oproti vám sa rúti cesťák a ešte pred zákrutou sa zdravíte, už viete, čo vás cestou stretlo... Pan European alebo Goldwing. Perfektne ste prečítali znamenia počas vašej jazdy...
15.03.2010 - kizuna Čitatelia: 60219 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 1. časť Mali by ste jazdiť na motorke?
Motoride.sk pre vás exkluzívne v spolupráci so SuperDRIVE Moto pripravil seriál článkov o bezpečnom jazdení na motocykli. Každý týždeň sa môžete tešiť na zaujímavé informácie z tejto sekcie, ktorú pre vás píše inštruktor motoškoly Matúš Podstrelenec.
18.01.2010 - Saints Čitatelia: 9291 [Technika - Dobré Rady]

Minirecenzie publikácií venovaných motocyklom a ich údržbe
Ak prejavíte záujem opravovať si motocykel sám, tak príliš veľa možností na to ako sa to naučiť tak, aby ste niečo náhodou „nezbabrali“, nemáte.
21.07.2009 - Cacao Čitatelia: 9842 [Technika - Dobré Rady]

Fotíme svojho dvojkolesového miláčika
S fotografiou sa každý z nás stretáva dennodenne a mnohí ľudia si neuvedomujú, aké množstvo informácií nám fotka a špeciálne dobrá fotka poskytuje. V motoristickom svete, kde je obrazový materiál nevyhnutný, to platí mnohonásobne.
03.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15579 [Technika - Dobré Rady]

Príprava roadbooku na rally súťaž
Pri príležitosti prvého ročníka orientačnej enduro súťaže Motoride Enduro Challenge 2009 si zhrnieme par dobrých rád ako si pripraviť roadbook.
31.03.2009 - oblukmt Čitatelia: 22057 [Technika - Dobré Rady]

KETTENMAX automatický čistič reťaze
Neviem teda ako vy, ale ja som z tých pohodlnejších ľudí a nerád mávam celé ruky špinavé od oleja a iného sajratu čo sa stihne počas jazdy na reťaz nalepiť. A práve toto ma donútilo začať na nete hľadať dáku somarinku čo by ma od tejto práce aspoň trocha oslobodila. A narazil som na rakúsky výrobok KETTENMAX.
10.12.2008 - Cistic Čitatelia: 43695 [Technika - Dobré Rady]

Oprava strhnutých vnútorných závitov
Alebo ako skoro k najhoršiemu došlo.
24.11.2008 - preboha Čitatelia: 17492 [Technika - Dobré Rady]

Zváranie plastových dielov zase trochu inak
Článok, ktorý ponúka zopár základných informácií k oprave plastových dielov.
02.11.2008 - gabo1985 Čitatelia: 133964 [Technika - Dobré Rady]

Zváranie plastov rýchlo, jednoducho… a hlavne doma!
V mojom článku Vás oboznámim s technikou, ako sa dajú jednoducho zvárať prasknuté a zlomené plasty motocyklov, hlavne doma a bez väčších výdavkov.
08.04.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 19207 [Technika - Dobré Rady]

Opatrnosti nie je nikdy dosť
Tento článok nemá veľa spoločné s motocyklami. Ak, tak len okrajovo. Nemá to byť kritika nášho zdravotníctva, aj keby mohla a mala byť. Nemá to byť opis toho čo sa mi stalo, aj keby vlastne mohol byť a bude.
12.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23079 [Technika - Dobré Rady]

Pruženie Hyperpro na BMW R 1150 GS otestujeme v Maroku
Prednedávnom sa Peter Fischer podelil o svoje skúsenosti so sadou Hyperpro na Varadere. Teraz je rad na mne.
11.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 144318 [Technika - Dobré Rady]

Očkovania nielen pred cestou do "exotických" krajín
Chystáš sa na cestu niekam mimo civilizácie, mimo Európu, do Afriky, či Ázie. Dnes už to nieje nič netradičné no je dobré myslieť aj na zdravie.
03.12.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 19775 [Technika - Dobré Rady]

Outdoor výbava osamelého jazdca v teréne
Po opakovaných požiadavkách z "ľudu" som konečne spísal, čo a prečo, vláčim so sebou na štvorkolke.
09.11.2007 - kukolarik Čitatelia: 32833 [Technika - Dobré Rady]

Skúter pomaly sa dostáva medzi nás...
Idete po ulici a počujete čosi vrčať, obzriete sa a vidíte skúter. Áno, je ich čoraz viac a viac, majú elegantné, často aj športové farby či tvary.
20.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 86310 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť na cestách
Bezpečnosť na cestách nám nieje ľahostajná. Aj to je dôvod vzniku sekcie bezpecnost.motoride.sk, ktorá sa bude intenzívne venovať oblasti našej bezpečnosti na cestách.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!