Anketa:
Články - Novinky - Reportáž
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 61 až 75 z cekového počtu: 116.
21.10.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9219 [Novinky - Reportáž]

BMW Motorrad - Motoshop Žubor Košice - Oficiálne otvorenie
V piatok 16. 10. 2015 prebehlo oficiálne otvorenie showroomu BMW Motorrad v Košiciach. Prinášame vám krátky foto a video report.
15.10.2015 - Severan Čitatelia: 9630 [Novinky - Reportáž]

Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016
V uplynulých dňoch som mal možnosť vyskusať nový HD Sportster Iron 883 z modelovej rady Dark Custom pre rok 2016. V článku Vám priblížim moje neprofesionálne a výsostne zaujato-osobné dojmy z tejto kopy železa na dvoch kolách.
28.09.2015 - Peter Fischer Čitatelia: 7295 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport - ako bolo na prvej gentlemanskej jazde? Výborne!
Do štvrtého ročníka celosvetovej akcie Distinguished Gentleman’s Ride sa po prvý raz oficiálne zapojilo aj Slovensko. Bratislava sa tak stala jedným z viac ako štyristo miest, kde sa táto jazda išla v rovnaký deň – v nedeľu 27. septembra. Mrkni si fotky, ako bolo dobre.
19.09.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10911 [Novinky - Reportáž]

Otvorenie Harley Davidson Banská Bystrica - Motoshop Žubor - 18.9.2015
Harley Davidson včera večer slávnostne otvoril svoje ďalšie dílerstvo na Slovensku. Priaznivci "amerického železa" sa tak budú môcť odteraz stretávať aj v Motoshope Žubor v novom showroome H-D.
15.09.2015 - Romoto Čitatelia: 5223 [Novinky - Reportáž]

Festival Glemseck 101 - 2015
V dňoch 4.-6.9.2015 sa v nemeckom Glemsecku uskutočnil jubilejný 10. ročník „legendárneho Cefe Racer a Clasic Racer šprintu na štvrť míle s medzinárodnou účasťou“.
05.05.2015 - eNeM Čitatelia: 6807 [Novinky - Reportáž]

Harley-Davidson Dark Custom Party 2015 – Správa o stave amerických vodníkov na Vltave
Harley-Davidson mal k prestavbám svojich motocyklov vždy blízko. Výnimkou nie je ani najnovší model Street 750, na ktorý sa vrhli priamo jednotlivé miestne zastúpenia HD v rámci súťaže Battle of the Kings, aby tak ukázali, ktorý z nich je kráľ kráľov.
02.04.2015 - Romoto Čitatelia: 4673 [Novinky - Reportáž]

Motocykel 2015 v detailoch - časť 2.
Na konci ostatného článku o detailoch vyskytnuvších sa na výstave motocykel 2015 som sľúbil povenovať sa trochu aj customom. Teším sa, že táto ťažko skúšaná menšina ešte stále žije a je aktívna.
23.03.2015 - Romoto Čitatelia: 4937 [Novinky - Reportáž]

Motocykel 2015 v detailoch - časť 1.
Priatelia, kamaráti!
A máme to (bohužiaľ) za sebou. Najväčšia, najkrajšia a najvzrušujúcejšia výstava motocyklov na Slovensku je opäť za nami. Verím, že ste si ju užili a minimálne sa pokochali krásnymi motorkami.
12.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13732 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava Motocykel 2015
Rok sa s rokom zišiel a v Inchebe sa znovu rozbieha výstava Motocykel, ktorá nakopne sezónu. Prinášame vám rýchly fotoreport, takú ochutnávku toho čo tu môžete zhliadnuť.
06.03.2015 - pohodakman Čitatelia: 3979 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Motorky na autosalóne Ženeva 2015
Včera som bol na autosalóne v Ženeve a našiel som tam aj nejaké motorečky. Urobil som zopár fotiek. Možno to niekoho poteší...
05.02.2015 - Romoto Čitatelia: 5094 [Novinky - Reportáž]

Motorradwelt Friedrichshafen 2015
V dňoch 23.-25. januára sa uskutočnil už 21. ročník výstavy Motorradwelt vo Friedrichshafene. Toho minulého sme sa s Dominikom Cacaom premiérovo zúčastnili a tento rok sme sa do Nemecka vydali znova.
30.12.2014 - Romoto Čitatelia: 5817 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť
V prvom článku z Bad Salzuflenu 2014 sa objavilo pár motocyklov – prestavieb bez vážnejších komentárov. Urobil som rýchlu interpretáciu toho, čo som videl cez Cacaov objektív. V tomto pokračovaní sa pokúsim o pár komentárov tak, ako to vidím ja.
10.12.2014 - Romoto Čitatelia: 6419 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 1. časť
V dňoch 5.-7.12.2014 sa v Bad Salzuflene uskutočnil 10. ročník prestížnej Custom Bike Show. V tomto roku nastala pre nás špecifická situácia.
15.10.2014 - Romoto Čitatelia: 3552 [Novinky - Reportáž]

Intermot 2014 - AMD WORLD CHAMPIONSHIP OF CUSTOM BIKE BUILDING 2014
Prestavby sú mojou srdcovkou. Sám som sa o pár výtvorov pokúsil a aj sa o ďalší idem teraz cez zimu pokúšať.
06.10.2014 - Romoto Čitatelia: 4495 [Novinky - Reportáž]

Intermot 2014 v detailoch
Prvotné informácie o tých najväčších novinkách z Intermotu máme za sebou, skúsme sa teda spolu poprechádzať po výstavných uličkách v jednotlivých halách.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!