Anketa:
Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
ZdieľaťPridané: 08.04.2002 Autor: feci
Čitatelia: 7220 [Šport - GP 250]
Veľká cena Japonska sa jazdila za dosť ťažkých podmienok, keď mokrá trať značne sťažovala jazdcom
ovládateľnosť motocykla. Najlepšie odštartovali Matsudo, Sakai tretí de Puniet za ním Aoki,
Locatelli a šesticu uzatváral Battaini.
![]() |
Miyazaki Sakai |
Vo vedení sa neustále menili jazdci a v siedmom kole viedol Miyasaki. Z doterajšieho priebehu veľkej ceny bolo jasné, že na trati kraľovali japonci. V 8. kole mal Melandri problémi, no podarilo sa mu vrátiť na trať, samozrejme so stratou pár miest. V 9. kole bol prvý Miyasaki, za ním o sekundu Sakai, Aoki a de Puniet strácali na vedúceho jazdca už 3 sekundy. Vypadol Jarno Jansen, ktorý po dosť strašne vyzerajúcom páde vyzeral v poriadku, keď odyšiel po vlastných. V 10. kole strácal de Puniet na vedúceho jazdca skoro 7 sekúnd, kým Nieto a Alzamora jazdiaci na 10-11 mieste už viac ako 20 sekúnd. V 11. kole vypadol po dlhom šmíkajúcom páde Leon Haslam. Elias, ktorý podával v minulej sezóne skvelé výkony jazdil v tomto kole na 14. mieste, so stratou cez 50 sekúnd. 4. kolá pred koncom bol v čele Miyazaki, druhý bol Sakai. Na treťom mieste jazdil de Puniet, za ním Aoki, Aoyama a Nieto. Japonec Miyazaki sa stále zlepšoval, keď v 17. kole zajazdil najrýchlejšie kolo. V poslednom kole prebiehali neúprosné súboje o tretie miesto, na ktorom jazdil de Puniet. Po dosť zle vyzerajúcom páde vypadol Aoyama, ktorý jazdil na výbornej 5 pozícii. Asi najväčšiu smolu mal Aoki, ktorý sa snažil predbehnúť de Punieta, keď nezvládol riadenie v poslednej zákrute asi 100 metrov pred cieľom a preletel pred motorku. Šmýkajúceho ho zastavila štrková zóna mohol byť rád, že ho neprevalcovala vlastná motorka.
Výsledková listina:
1. Osamu Miyazaki Wildcard 0000
2. Daisaku Sakai Wildcard +06.941
3. Randy De puniet Campetella Racing +24.020
4. Emilio Alzamora Fortuna Honda Gresini +45.300
5. Sebastian Porto Petronas Sprinta Team TVK +45.495
6. Naoki Matsudo Yamaha Kurz +54.725
7. Chojun Kameya Wildcard +01.00.572
8. Roberto Rolfo Fortuna Honda Gresini +01.02.287
9. Alex Debon Campetella Racing +01.18.282
10. Franco Battaini WWC +01.19.377
11. Antonio Elias Aprilia +01.31.481
12. Hiroshi Aoyama Wildcard +01.50.269
13. Fonsi Nieto Aprilia +01.56.005
14. Hugo Marchand Equipe de France - Scrab GP +02.06.670
15. Raul Jara MS Aprilia LCR +1 kolo
Pridané: 08.04.2002 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky - feci
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka - feci
- GP Pacifiku - 250ky - Po Katoh-ovom páde tentoraz ľahká záležitosť pre Haradu - feci
- Veľká cena Talianska Mugelo - 250 cm3 - Awia
- Katoh opäť potvrdzuje svoju dominanciu v 250-kách - Feci
- V kubatúre do 250 cc triumfoval Talian Melandri - sita
- V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii - sita
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval... - feci
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 250-ky - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!