Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4154 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007

 Zdieľať

Pridané: 31.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4425 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas uplynulého víkendu sa konal tretí závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 na Pannonia-ringu.

Do piatkových voľných tréningoch sme nasadili nové komponenty, ale vyskytli sa ešte nejaké technické problémy. Z toho dôvodu do meraných tréningov sme motocykel osadili overenými štandartnými dielmi, ktoré sú ale veľmi citlivé na nastavenie. Šťastie nám však opäť nebolo naklonené. Hneď na začiatku prvého kvalifikačnom tréningu sa nám roztrhlo lanko na výfukovej prívere. Následná oprava si vyžiadala takmer celý čas, ktorý bol určený na tréning. V druhej kvalifikácií v treťom kole Michal v dôsledku prílišného sklonu spadol. Po zodvihnutí motocykla sa mu podarilo zajazdiť čas 2:17,2, ktorý znamenal 4.pozíciu na štarte( +0,7 s ) z 27 pretekárov. Prvých 10 jazdcov zajazdilo čas pod 2:20,0.

Poradie po oboch kvalifikáciách:

Poz: Jazdec
1.Nicola Marcato (I)
2.Fabio Galbusera (I)
3.Luka Nervo (HR)
4.Michal Puškár (SK)
5.Giovanni Altomonte (I)
6.Petr Kolar (CZ)
7.Nicholas Marturiello (I)
8.Marin Devcic (HR)
9.Ivan Visak (HR)
10.Radek Chlibek (CZ)
......
21. Michal Mišák (SK)

Na štart nastúpilo 27 jazdcov.

Nedeľný varm up znamenal prvé miesto a s nádejou sme očakávali závod. Michal v závode po nevydarenom štarte a s pribúdajúcimi kolami s vädnúcim motorom dojazdil na 6.mieste. Nieje to výsledok s ktorým by sme boli spokojný, ale tento neúspech je pre nás motiváciou do ďalších závodov. Hneď od príchodu z Pannonia-ringu sa začali naplno práce na ďalšom vývoji. Nasledujúci závod sa ide koncom júna v Brne.

Výsledky závodu:

Poz: Jazdec
1. Luka Nervo (HR)
2. Fabio Galbusera (I)
3. Giovanni Altomonte (I)
4. Nicola Marcato (I)
5. Nicholas Marturiello (I)
6. Michal Puškár (SK)
7. Marko Visak (HR)
8. Ivan Visak (HR)
9. Petr Kolar (CZ)
10. Marin Devcic (HR)
......
20. Michal Mišák (SK)


Pridané: 31.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »