Anketa:
Výherkyňa súťaže si prevzala skúter Adamoto
ZdieľaťPridané: 19.06.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12733 [Novinky - Oznam]
Konkrétnejšie Adamoto JL 125 T 10 Retro, ktorý vyhrala 11. 5. 2007.
Adamoto JL 125 T 10 Retro sme tu mali aj na krátky test, teraz bol hlavnou cenou v súťaži, ktorú sme spustili 17. 4.
Žrebovanie prebehlo pod dohľadom notára v piatok 11. 5. 2007 o 10:00 hodine v priestoroch firmy Adamoto Košice. Do žrebovania boli zaradení všetci súťažiaci, ktorí zodpovedali správne na všetkých 5 súťažných otázok. Do uzávierky súťaže sme obdržali 1706 odpovedí, z toho správnych bolo 972.
![]() |
Prvé miesto žreboval obchodný riaditeľ firmy Adamoto Radoslaw Kašprišin. Žreb padol na šťastné číslo 628, ktoré patrilo pani Marcele Boháčovej z Myjavy. Skúter tak poputoval na Myjavu do priestorov predajcu Kobas, kde dnes prebehlo aj odovzdanie. Marcela prišla aj s manželom a deťmi, ktoré mali z oranžového retroskútra asi najväčšiu radosť.
![]() |
Marcele touto cestou ešte raz blahoželáme a prajeme pohodičkové kilometre!
Pridané: 19.06.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Vyhraj s motoride.sk retro skúter od firmy Adamoto - Redakcia
- Retro skúter of firmy Adamoto a servera motoride.sk poputuje na Myjavu! - Awia
- Test Adamoto JL 125 T10 Retro - Harly
- Naživo: Vespa predstavuje v Ríme nové motory 3V s trojventilovou technikou - Awia
- Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma - Awia
- Peugeot Django Sport 125 2015 - Retro / Metro - datadive
- Vespa Primavera 2014 - modernizovaná klasika MADE IN ITALY - Brco928
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!