Anketa:
Eres Racing Cup 2008
ZdieľaťPridané: 28.01.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 5007 [Šport - Cestné Motocykle]
Nový Slovenský seriál pretekov cestných motocyklov! Zapoj sa aj ty!
Poslednou dobou zaznamenávame rastúci trend záujmu slovenských motorkárov o seriózne jazdenie na okruhoch. Veľkou mierou k tomu prispeli aj minuloročné preteky na Trenčianskom letisku a tak sa rozhodol Róbert Sháněl a jeho Eres Racing spolu s ART Racing zorganizovať seriál pretekov na maďarskom okruhu Pannoniaring a na Trenčianskom letisku a vytvoriť tak vlastný šampionát.
![]() |
Robo Sháněl a Yamaha R1 |
Tento seriál je určený pre jazdcov s licenciami, bez licencie ale aj pre tých, ktorí majú ambíciu pretekať a voziť sa bezpečne na okruhoch ale zatiaľ nenabrali odvahu. Práve pre tých je určený Rookie’s Cup 2008. Rozdelenie podľa kubatúr bude bežne zaužívané do 600ccm a nad 600ccm.
Termíny pretekov ERES-Racing cupu
Termín | Miesto |
---|---|
1.5.2008 | Pannonia-ring |
30.5 - 1.6.2008 | Letisko Trenčín |
3.6.2008 | Pannonia-ring |
1.7.2008 | Pannonia-ring v PROTISMERE |
9.-10.8.2008 | Letisko Trenčín |
28.8.2008 | Pannonia-ring |
Ak máte záujem zúčastniť sa, prípadne získať viac informácií, kliknite na stránku eres-racingcup. Najlepšie ak tak urobíte ihneď, pretože miesta sa míňajú...
Zdroj:eres-racingcup
Pridané: 28.01.2008 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!