ISSN 1336-6491 | Online: 1579 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29894
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (80)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2008 – 1 – Katar

 Zdieľať

Pridané: 09.03.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 4534 [Šport - MotoGP]

Casey Stoner, Mattia Pasini a Sergio Gadea – to sú jazdci, ktorí zvíťazili v prvej veľkej cene tejto sezóny.

Prvá GP tejto sezóny bola aj prvou motocyklovou veľkou cenou, ktorá sa išla v nočných hodinách pri umelom osvetlení. Výborne do nej vlietli nováčikovia, Pasini, prestupujúci z nižšej kubatúry zvíťazil v dvestopäťdesiatkach a v najsilnejšej kubatúre sa uviedli Lorenzo, Toseland a aj Dovizioso. Lorenzo získal poleposition, Toseland štartoval z druhej pozície a Dovizioso skvele bojoval s Rossim o štvrtú priečku. No a nakoniec ju aj získal. Karel Abrahám dokončil taktiež na výbornom siedmom mieste, škoda pádu Lukáša Peška, ktorý sa dlho držal za ním.

 Nočný okruh Losail
Nočný okruh Losail

Výsledky:

MotoGP

  1. Stoner
  2. Lorenzo
  3. Pedrosa
  4. Dovizioso
  5. Rossi
  6. Toseland
  7. Edwards
  8. Capirossi
  9. DePuniet
  10. Hayden

250ccm

  1. Pasini
  2. Barbera
  3. Kallio
  4. Debon
  5. Takahashi
  6. Bautista
  7. Abraham
  8. Locatelli
  9. Espargaro
  10. Faubel

125ccm

  1. Gadea
  2. Olive
  3. Bradl
  4. DiMeglio
  5. Redding
  6. Webb
  7. Corsi
  8. Espargaro
  9. Vazquez
  10. Terol

Pridané: 09.03.2008 Autor: Brambo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (80)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »