ISSN 1336-6491 | Online: 3123 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vytrvalostné preteky cestných skútrov Scooter Endurance + ETOP Pionier cup 2009

 Zdieľať

Pridané: 06.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14886 [Šport - Ostatné]

Slovenská Asociácia Skútrov odštartovala tento víkend tohtoročný seriál pretekov cestných skútrov a to vytrvalostnou 2,4 hodinovkou družstiev, Scooter Endurance.

Na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede sa na štart postavilo 18 dvojíc, teda 36 jazdcov, ktorí bojovali o každú sekundu nielen medzi sebou, ale aj so silným nárazovým vetrom v štyroch kategóriách: 50 street, 50 sport, 70 racing a open.

Napriek hospodárskej kríze zúriacej okolo nás, sme zaznamenali nárast jazdcov, najmä v najslabšej triede 50 street, tzv. leštenkárov, čo len potvrdzuje, že mládež už nebaví len sa preháňať na skútroch po uliciach, ale majú záujem aj pretekať.

Príjemným prekvapením bola aj nová dvojica v triede 70 racing pod menom STUDO TEAM. Pod týmto názvom štartoval, v skútroch nováčik, no dlhoročný úspešný automobilový pretekár Andrej Studenič a ostrieľaný skútrista Filip Bis. Posádka si na úvod sezóny vyjazdila krásne tretie miesto v celkovom poradí Scooter Endurance a aj vo svojej kubatúre. Andrej pôsobil isto a sebavedome aj za riadidlami skútra, tak ako ho poznáme z kokpitu pretekárskeho auta.

Celkové prvenstvo v absolútnom poradí prvých pretekov Scooter Endurance a aj vo svojej kubatúre 70 racing si vyjazdila nová posádka šenkvického B2L Teamu, ostrieľaní skútristi Martin Nemčovič a Dušan Predanocy.

Prvé miesta po kategóriách:

Kategória:TímJazdci
50 street MSS Racing Team Mário Majerov – Lukáš Há
50 sport VT Racing Team Vladimír Kada – Tomáš Nižňan
70 racing B2L Racing Team Martin Nemčovič – Dušan Predanocy
Open GVP Moto Racing Team Ján Teglás – Ján Hegedus

Súčasťou vytrvalostných pretekov skútrov boli aj preteky pionieristov, ETOP Pionier cup 2009, v ktorých štartovalo 21 jazdcov. Prvenstvo si vyjazdil Gabriel Mikloš. Obhajca minuloročného titulu, Patrik Gavlík, skončil na druhom mieste.




Text: Maroš Palesch (www.scooter-racing.sk)
Foto: Ondrej Bobek (www.ondrejbobek.sk)

Pridané: 06.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »