Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2256 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29832
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová Honda Faze 250 v Japonsku

 Zdieľať

Pridané: 08.07.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 6111 [Bleskovky - Novinky]

Honda na svojom domácom (japonskom) trhu predstavila nový skúter s názvom Faze 250. V modelovej rade Hondy by sme ho mohli zaradiť niekde medzi S-Wing 150 a SW-T 400.

To, že každý model prechádza vývojom, je zrejmé aj zo skice, ktorú sa nám podarilo nájsť na internete. Takto nejak mohol vyzerať Faze v jednom z návrhov približne pred 2 rokmi. Základné črty zostali podobné aj s výsledným modelom a mnohé dostali podstatne krajšiu podobu.

 Jeden z náčrtov z roku 2007
Jeden z náčrtov z roku 2007

 Honda Faze 250
Honda Faze 250

Najväčšia zmena sa odohrala v prednej časti skútra, ktorému teraz dominuje svetlomet, podobný novej VFR1200, ktorú ste mohli vidieť tu. Žeby si Honda zobrala inšpiráciu z B-Kinga a doladila to na svoje klasické tvary? Každý si to môže vyložiť inak.

Dobré predpoklady aj na ostrejšie jazdenie dáva skútru predovšetkým priehradový rám, ktorý by mohol aspoň čiastočne zabrániť vlneniu pri prejazde zákrutou. Dobré znamenie sú kotúčové brzdy tradične značky Nissin s veľkým priemerom a systémom CBS (ABS za príplatok).

O pohon sa stará štvorventilový motor s 250 kubíkmi, ktorý by mal mať strop na úrovni 30 koní. Stroj je postavený na 13 palcových kolesách a sedlom položeným 755mm nad cestou. Táto kombinácia by mala poskytovať mestskú obratnosť a ľahkosť. Pod sedlo by nemal byť problém dostať jednu integrálku a nejaké drobnosti. Jazda vo dvojici by tomuto štvrťlitru nemala robiť žiadne ťažkosti, navyše by mohlo ísť o veľmi pohodlné zvezenie na dvojitom kresle s dobrými madlami pre spolujazdca.

Uvidíme ako bude vyzerať kompletná modelová rada pre Európu na budúci rok. Na webe vzniká nespočetné množstvo špekulácií aj o modeloch Elite a Silverwing GT600 a ich príchode na naše trhy. Nechajme sa prekvapiť na jesenných výstavách.

Oficiálne video

Pridané: 08.07.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »