ISSN 1336-6491 | Online: 3768 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Versys - bike na každý deň? Začiatok celosezónneho testu

 Zdieľať

Pridané: 13.05.2010 Autor: Cacao
Čitatelia: 14884 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Posledný aprílový deň sme si od dovozcu Kawasaki prebrali nového spoločníka na túto sezónu, aby sme preverili jeho kvality zo všetkých strán. Začíname.

Po minuloročných skúsenostiach s dvomi dlhodobými testami motoriek s menším objemom, sme tohto roku osedlali motorku zo strednej triedy. Kawasaki Versys 2010 je jedným z "do-it-all" strojov, ktorý by mal dokázať pokryť všetky chúťky bežného jazdca. Ako sa mu to bude dariť napĺňať, zistíme počas najbližších mesiacov.

Čo pripravujeme?

  • ako jazdiť do garančnej prehliadky,
  • klasický redakčný test,
  • turistický test zo zahraničia,
  • pohľad na zoškrtenú 25 kW verziu,
  • zhodnotenie biku po sezóne so všetkým, čo k tomu patrí.

Versys nie je úplne nový bike v ponuke Kawasaki. Prvý model sa vyrábal od roku 2006 a po štyroch rokoch prišla na rad zásadnejšia dizajnová modernizácia. Tá smeruje k ostrejším dynamickejším tvarom, ktorými sa pýšia všetky súčasné modely zelených. Že ide o žiadaný model, sme sa presvedčili už pred preberaním, pretože sme sa museli uspokojiť s menej výraznou čiernou perleťovou farbou. Žlté kusy išli po Európe do slova "na dračku". Škoda.

S cenou 7.495,- € (bez ABS) bude Japonec bojovať na rôznych poliach. Tento stroj môžeme radiť do niekoľkých kategórií od polonaháča, cez turistu až po veľmi mierumilovného motarda. Ak sa na vec pozeráme z hľadiska zdvihového objemu, konkurentov je hneď niekoľkonásobne viac. Ktoré bitky budú pre Versysa úspešné, ktoré menej a či vyhrá celú vojnu sa dozviete pri posezónnom zhodnotení.

Momentálne má Kawa na tachometri niečo cez 400 kilometrov a čoskoro sa chystáme na garančku. Zatiaľ môžem konštatovať, že pri jazde sme sa nenudili ani v spodnej polovici poľa otáčkomera a až na pár situácií sme mali v rukách plnohodnotný stroj. Zatiaľ berieme jeho výkony s rezervou, pretože jednotlivé časti si len "sadajú" a 100% nasadenie príde až po prvej tisícke, dvoch.

 Nula na tachometri poteší pri každej kúpe
Nula na tachometri poteší pri každej kúpe

Toľko naše úvodné slovo. Ideme opäť do sedla, aby sme už čoskoro priniesli prvé info z plnohodnotného jazdenia.

Text a foto: Cacao

Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4sr a Held a prilbách Suomy.

Pridané: 13.05.2010 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »