Anketa:
Pravdivá rozprávka o 54 321 km na Yamahe FZ 6 S Fazer 2/4
ZdieľaťPridané: 10.11.2010 Autor: MajoKE
Čitatelia: 34251 [Vaše stroje]
Taká je pravda.
Na cestovanie vôbec nepotrebujeme cestovnú motorku. 1000 km denne urobíme na hocičom, čo dokáže ísť osemdesiatkou 13 hodín. Všimol si si, že keď sa vyberie partia na motorkách k moru a každý natočí 4000 km cestujú na úplne rozličných strojoch od jogurtu cez naháč, cesťák s 200 tlačidlami končiac chlapíkom na čopri. Batožina upevnená ako na indickom povoze. Netvrdím, že všetci budú rovnako unavení a pôjdu rovnako bezpečne, ale dá sa to.
Keď počujem v robote 30 r. chlapa, ktorý je unavený, pretože prešiel 600 km na aute, vždy si spomeniem na môjho otca, dôchodcu, ktorý kedykoľvek prejde autom 1000 km akoby nič, na 70 r. pána v HR, ktorý mi pri obede povedal, trošku si zdriemnem a šup domov. /1200 km /
Konečne cestujme!
Ja, 72 kg človek kľudne dvihnem zo zeme Fazera, normálne som si to skúsil, položil som ho opatrne s kamošom na karimatku a dvihol. Zdá sa ti to podivné? Divil by si sa, koľko ľudí nedvihne vlastnú motorku. To chceš kdesi v horských serpentínach v Čiernej Hore čakať na pomoc? Pri tomto cvičení prídeš na to, že takéto padacie špunty ako mám ja nie sú najlepšie riešenie, pokiaľ ich neupravíš, alebo nekúpiš originál. Platí pre ľavú stranu. Všetko pochopíš z fotografie. Ak by si kupoval havarovanú motorku zo stupačiek spolujazdca, keď ich umiestniš o 4-5 cm nižšie si vytvoríš lacný padací štupeľ, ten ti ochráni elektriku v podsedadlovej časti, ktorá je na „rane“ pri šúchajúcej sa motorke /foto v galérií/. Navyše spolujazdec bude sedieť oveľa pohodlnejšie a stabilnejšie.
Originál, špunt je zo silónu. |
Domáce, funkčné len pri páde zo stojana. A tá „kľučka“ z dverí...chcelo by to číre smerovky, keď spadnem kúpim. |
Fazer svieti dobre /ešte mám vpredu pôvodné žiarovky/, svieti po naštartovaní, svieti aj so spolujazdcom... tu by som sa chcel konštruktéra opýtať, či si takto predstavuje nastavovanie svetiel, keď na dovolenke ti nastúpi zostúpi spolujazdec 10x a 5x ideš sám. Alebo zložíš batožinu a ideš sa prebehnúť. Skrátka na nastavenie svetiel potrebuješ „zvláštny“ homokinetický kľúč. Prečo tam nemôže byť veľká plastová skrutka, nastaviteľná rukou s 3 polohami 70 kg, 140 kg, 210 kg??? Ja som si nastavil svetlo, že svieti bližšie, aj diaľkové. Naložím batožinu a je to OK. Hmm, keď sa pomýliš 1000W svetelná rampa na kamióne ťa upozorní. Mne intenzita hlavného svetla stačí na nočné presuny nezáživným krajom. Neraz som v noci prešiel 500 – 700 km občas aj v daždi. Nie je to recept na dlhovekosť, ale keď ideš s rozumom... napr. taká maličkosť, málokto po prepnutí z diaľkových na stretávacie svetlá aj spomalí, keď už vidí o 40% menej osvetlenú cestu. Skrátka, svoju veľkú olejovú škvrnu v noci za dažda som zatiaľ nestretol. Tu musím pripomenúť k****sky dôležitú vec a strašný omyl motorkárov. Svietenie diaľkovými cez deň, totálna kravina, diodové maličké smerovky umiestnené blízko hlavného svetla. Horor!!! Smerovky splývajú s hlavným svetlom do jednej svetelnej gule a vodič v aute potom zle odhaduje vzdialenosť a pri pohľade do späťáku už neodhadne nič! Keď už sme pri späťákoch sú dokonalé, vysoko umiestenené, aby si nemusel pohnúť hlavou, len očami, sú mierka aký si široký. Obraz je brilantný. Platí to pokiaľ ich nebudeš v garáži dennodenne sklápať. Keď použiješ rozum a pláštenku okolo lakťov zopneš gumičkami, kt. držali pláštenku, aj v daždi budeš mať prehľad o dianí za tebou.
POZOR! Brzdové svetlo je obyčajná a jediná dvojvláknová žiarovka, preto mám pod ŠPZ druhé diódové brzdové svetlo, kedysi som mal aj v kufri, ten som stratil.
Páčka spojky nie je nastaviteľná, mne vždy spojka zaberala až na konci, teda pri najviac otvorenej ruke, mám malé krátke prsty a pri rozbite ceste a stláčaní povolím úchyt. Keď som si pri 50.000 km nechal skontrolovať spojku, že už asi končí. Mechanik pomeral lamely a keďže sa poznáme, smial sa nech si nevymýšľam ako hypochonder a nech sa zastavím pri 70.000 km. Predpísaná vôľa na konci páčky je 1,5 cm. Spojkové lanko je pôvodné.
Zbytočné obavy o spojku. Ako vybledol hliníkový padací špunt. |
Keď už stlačíme spojku, jednotka tam padne s riadnym klepnutím, čo mi nesmierne vadí a do dvojky som preradil potichu asi len 10x. Na 54 321 km som nemal ani raz falošný neutrál, nikdy nezasvietila kontrolka neutrálu a bol tam kvalt, ani opačne. Škoda, že tam nie je ukazovateľ zaradenej rýchlosti, pretože pri 100 km/h je rozdiel medzi 5 a 6tkou asi 500 otáčok, čo na grafickom displeji nikdy neprečítaš, ozaj nikdy a na „plyne“ to nezistíš /rozdiel 2 kW odčítané z grafu Motocykl 8-2007/. Pri spokojných a kľudných 8000 otáčkach tam máme 155 km/h. Skúšal som to asi 10 hod na ceste nonstop z Grécka, žiadne prehrievanie, žiadna spotreba oleja, nič.
Reťaz vydržala 43.000 km. Mažem ju strašne drahým sprejom raz za 800 km, alebo po 400-500 km v daždi. Je to taký biely maglajz, ktorý drží aj keď pácham rýchlostný dopravný priestupok na diaľnici. Striekam tam toho habadej. Keď mechanik chytí úplne špinavý olejový filter stále sa mňa vyčítavo pozrie. Ďalšiu reťaz som si kúpil takú istú, nech mám pokoj do 90.000 km. Nenávidím čistenie reťaze. Koliesko náhonu a rozeta je na fotografii.
Mne sa nezdá veľmi opotrebované, ale pri cene reťaze je to jedno. |
Pridané: 10.11.2010 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora