Anketa:
Marco Simoncelli podľahol zraneniam
ZdieľaťPridané: 23.10.2011 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 10791 [Šport - MotoGP]
Na dnešných pretekoch MotoGP na okruhu v Sepang, došlo v druhom kole k vážnej nehode troch jazdcov. Pre jedného z nich, sa stala nehoda osudnou.
Marco Simoncelli v jednej z pravotočivých zákrut dostal šmyk, následkom čoho spadol zo svojho motocykla priamo do dráhy za ním idúceho Colina Edwardsa a Valentina Rossiho. Po zrážke ostalo telo Marca Simoncelliho bezvládne ležať na trati. Preteky boli následne prerušené.
Žiaľ ani okamžitý zásah zdravotníkov už nedokázal Marcovi pomôcť.
Česť jeho pamiatke.
![]() |
Pridané: 23.10.2011 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Súvisiace články:
- Kato podľahol svojim zraneniam - sita
- Ciao Super Sic #58 - fotoreport z Coriana - Awia
- Tragédia Moto2 v Misane: Opustil nás Shoya Tomizawa - Varan
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom - Beal
- MotoGP 2016 - VC Malajzie - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix - happy
- Dakar 2013 – 7. etapa - Calama - Salta - naši v TOP15, ale Dakar má ďalšiu obeť - mladého motorkára - zeON
- Továrenský jazdec KTM Kurt Caselli zomrel po nehode na Baja 1000 2013 - Redakcia
- MotoGP 2007 – 17 – Malajzia, Sepang, 21.10.2007, Lorenzo majstrom kubatúry 250ccm - Brambo
- Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi - sita
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!