Anketa:
MotoGP 2007 – 17 – Malajzia, Sepang, 21.10.2007, Lorenzo majstrom kubatúry 250ccm
ZdieľaťPridané: 27.10.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3505 [Šport - MotoGP]
Predposledná zastávka cirkusu MotoGP bola v Malajzii. V najsilnejšej triede je majster už známy, v 250-tkach sa potvrdil teraz a v najslabšej sa rozhodne nabudúce.
![]() |
Mapka okruhu Sepang |
MotoGP
Daniel Pedrosa na Honde získal časom 2.01.877 poleposition, za ním sa zoradili Casey Stoner na Ducati a Marco Melandri na Honde. Poslednú dobu sa čoraz lepšie darí „zeleným“, Randy De Puniet štartoval zo štvrtého a Anthony West z piateho miesta. No a Valentino Rossi na Yamahe až z miesta deviateho. Na divokú kartu štartoval na modeli Suzuki 2008 jazdec Nobuatsu Aoki.
Do vedenia sa po štarte dostal „Rolling Stoner“, druhý bol Pedrosa a tretí De Puniet. Ak chcel Vale predviesť dobrý výsledok, tak ako o tom prehlasoval, musel začať postupovať z desiateho miesta nahor. Škoda Jump štartu Westa, ktorý musel jednu rovinku absolvovať cez boxy rýchlosťou 60km/h. Valentino sa predieral postupne dopredu, v štvrtom kole bol šiesty. Na čele sa vytvorila skupina Stoner, Pedrosa, Melandri a De Puniet, ktorá v takomto zložení, nie však poradí prešla aj cieľom. Zatiaľ čo nám Toni Elias predvádzal divoké drifty, na druhú priečku sa dostal Marco Melandri a mimo trať Nicky Hayden. Zviťazil opäť Casey Stoner, druhé miesto si udržal Marco Melandri a tretí dokončil Dani Pedrosa. Valentino Rossi musel byť nakoniec spokojný aj s piatym miestom.
Prvá päťka po sedemnástych pretekoch bodovo:
- 1. Stoner 347 b
- 2. Rossi 241 b
- 3. Pedrosa 217 b
- 4. Melandri 174 b
- 5. Hopkins 173 b
250ccm
Zo štartu vyrážali z prvých dvoch miest motocykle KTM, rýchlejší z nich bol s časom 2.07.429 Hiroshi Aoyama, pomalší z dvojice bol Mika Kallio. Z tretieho miesta vyrážal Jorge Lorenzo na Aprilii a zo štvrtého Andrea Dovizioso na Honde. Karel Abrahám začínal súboje z 13. miesta.
Po prejdení prvého kola viedol Dovizioso pred Kalliom a Lorenzom. Abrahám si svoju štartovú pozíciu udržal. V štvrtom kole sa dostal pred Kallia Lorenzo a aj Luthi. A v siedmom kole zradila technika Alvara Bautistu. Neskôr vo vedení vystriedal Doviziosu Lorenzo a pre pád musel skončiť Alex DeAngelis. Takto odkrúžili jazdci niekoľko kôl, kým sa do vedenia dostal opäť Dovizioso a na tretie miesto Aoyama. Čím viac sa približoval koniec, tým viac sa priostrovali aj súboje. V boji o víťazstvo bolo päť jazdcov. Tento počet sa znížil v predposlednom kole, kedy po divokom nájazde do zákruty poslal Mika Kallio k zemi Andreu Doviziosa. Po napínavom finiši bral zlato Hiroshi Aoyama, striebro Hector Barbera a bronz Jorge Lorenzo. Dovizioso nakoniec svoj stroj zodvihol a dokončil na 11. mieste, Karel Abrahám hneď za ním dvanásty. Vďaka vysokému bodovému náskoku sa majstrom kubatúry 250ccm stal španiel Jorge Lorenzo na Aprilii.
![]() |
Šampión Jorge Lorenzo |
Prvá päťka po sedemnástych pretekoch bodovo:
- 1. Lorenzo 303 b
- 2. Dovizioso 247 b
- 3. DeAngelis 215 b
- 4. Bautista 181 b
- 5. Barbera 166 b
125ccm
Najrýchlejší v kvalifikácii bol Hector Faubel na Aprilli, a to časom 2.13.327. Za ním sa kvalifikovali na rovnakých motocykloch Gábor Talmácsi, Sandro Cortese a Pol Espargaro. Lukáš Pešek na Derbi sa kvalifikoval siedmy a „poleman“ Mattia Pasini na Aprilii až desiaty.
Najlepšie vyštartoval Pol Espargaro, no v prvej zákrute bol dlhý a vo vedení sa prekvapivo objavil Pasini. Tam sa ale dlho neohrial, už po prvom prejazde cieľovej rovinky boli pred ním Talmácsi a Faubel. Lukáš sa v úvodných kolách pohyboval až na 17.mieste, no postupne začal postupovať nahor. Gábor si začal vytvárať náskok a ten si udržal až do cieľa. Zato napínavejšie boli súboje o druhé miesto, o ktoré sa delila slušná grupa jazdcov. Najskôr sa tam držal Pasini, potom sa pred neho dostal Corsi, po pár kolách Olive. Dobre postupoval nahor aj Espargaro, no jeho snaženie ukončil pád. Na druhom mieste sa objavili aj Faubel a Koyama. Nakoniec to bol Tomoyoshi Koyama, ktorému sa podarilo oddeliť sa od skupiny vlkov. S vysokým náskokom teda zvíťazil Gábor Talmácsi, druhý dokončil Koyama a tretie miesto sa ušlo Hectorovi Faubelovi. Lukáš Pešek preťal ciel na šiestej pozícii.
Prvá päťka po sedemnástych pretekoch bodovo:
- 1. Talmácsi 262 b
- 2. Faubel 252 b
- 3. Koyama 186 b
- 4. Pešek 171 b
- 5. Corsi 164 b
Otáznik visí už len nad víťazom kubatúry 125ccm. Rozlúštenia sa dočkáme až po poslednom preteku sezóny, ktorý bude 4. novembra vo Valencii.
Pridané: 27.10.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom - Beal
- MotoGP 2017 - VC Malajzie - Dovizioso vyhral, ale o majstrovi sa rozhodne o dva týždne - Herghott
- MotoGP 2007 – 16 – Austrália, Phillip Island, 14. 10. 2007, Pešek, Lorenzo, Stoner & co. - Brambo
- Marco Simoncelli podľahol zraneniam - Harly
- Ciao Super Sic #58 - fotoreport z Coriana - Awia
- MotoGP 2016 - VC Malajzie - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix - happy
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!