ISSN 1336-6491 | Online: 1039 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30278
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17859)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12419)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien

 Zdieľať

Pridané: 13.01.2004 Autor: sita
Čitatelia: 8521 [Šport - Rally]

Rely Dakar 2004 - 12. etapa

BAMAKO 13. januára (SITA) - Po oficiálnom dni voľna absolvovali účastníci Rely Dakar 2004 v utorok 12. etapu, v ktorej sa z Burkiny Faso vrátili opäť na územie Mali. Práve v tejto africkej krajine museli organizátori pre problémy s bezpečnosťou cez víkend zrušiť rýchlostné skúšky v dvoch etapách (10. a 11.) a v sobotu a nedeľu sa pretekári v kolóne voľne presunuli do strediska Bobo-Dioulasso v Burkine Faso. Na popredných priečkach v priebežnom poradí sa v utorok nič nezmenilo a svoje líderské postavenia na 213 km meranom úseku si s prehľadom udržali Španiel Joan Roma (KTM) v kategórii motocyklov, Francúz Stephane Peterhansel (Mitsubishi) medzi automobilmi a Rus Vladimír Čagin na kamióne značky Kamaz.
V 12. etape sa darilo francúzskym pretekárom. Medzi motocyklami svoje druhé etapové víťazstvo zaznamenal Cyril Despres (KTM) a v kategórii automobilov si najlepšie počínal Luc Alphand, bývalý majster sveta v zjazdovom lyžovaní. V súťaži kamiónov potvrdzujú svoju dominanciu Kamazy. Siedmy triumf z deviatich meraných etáp v roku 2004 pre ruské stroje zabezpečil Firdaus Kabirov. Štyridsaťdvaročný skúsený jazdec sa vďaka druhému víťazstvu v rade posunul už na bronzový stupienok v priebežnom poradí. V stredu je na programe 13. etapa z Bamaka (Mali) do mauretánskeho mesta Ayoun El Atrous, pretekárov čaká 734 km dlhá trať, z toho meraný úsek má dĺžku 478 km.

Výsledky - 12. etapa - Bobo-Dioulasso - Bamako, 666 km (meraný úsek 213 km):

Motocykle:
1. Cyril Despres (Fr./KTM) 1:43:13 h
2. Marc Coma (Šp./KTM) +10:47, Joan Roma (Šp./KTM) +11:25
4. Alfie Cox (JAR/KTM) +11:57
5. Per-Gunnar Lundmark Švéd./KTM) +13:07
6. Pal-Anders Ullevalseter (Švéd./KTM) +14:48.

Automobily:
1. Luc Alphand (Fr./BMW) 1:54:53 h
2. Jean-Louis Schlesser (Fr./Schlesser Ford) +1:28
3. Stéphane Peterhansel (Fr./Mitsubishi) +5:40
4. Hiroši Masuoka (Jap./Mitsubishi) +6:23
5. Bruno Saby (Fr./VW) +6:41
6. Jutta Kleinschmidtová (Nem./VW) +8:34.

Kamióny:
1. Firdaus Kabirov (Rus./Kamaz) 2:24:37 h
2. Andre de Azevedo (Braz./Tatra) +2:20
3. Gerardus De Rooy (Hol./DAF) +4:48
4. Karel Loprais (ČR/Tatra) +6:06
5. Vladimir Čagin (Rus./Kamaz) +6:37
6. Ilgizar Mardejev (Rus./Kamaz) +9:34.

Priebežné poradie (po 12. etape):

Motocykle:
1. Joan Roma 33:00:13 h
2. Richard Sainct (Fr./KTM) +10:06
3. Alfie Cox +28:53
4. Cyril Despres +33:29
5. Pal-Anders Ullevalseter +1:01:43
6. Per-Gunnar Lundmark +1:02:47.

Automobily:
1. Stéphane Peterhansel 30:16:53 h
2. Hiroši Masuoka +1:04:43
3. Jean-Louis Schlesser +2:18:16
4. Luc Alphand +3:53:58
5. Gregoire de Mevius (Belg./BMW) +4:15:30
6. Andrea Mayerová (Nem./Mitsubishi) +4:56:14.

Kamióny:
1. Vladimir Čagin 38:28:34 h
2. Andre De Azevedo +54:24
3. Firdaus Kabirov +1:49:20
4. Gerardus De Rooy +1:51:21
5. Karel Loprais +2:02:34
6. Igizar Mardejev +4:32:32.

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 13.01.2004 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »