ISSN 1336-6491 | Online: 2249 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rely Dakar 2003 - Smolná 16. etapa pre Peterhansela

 Zdieľať

Pridané: 20.01.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5606 [Šport - Rally]

Sobotňajšia predposledná 16. etapa Rely Dakar 2003 bola smolná pre vedúceho jazdca medzi automobilmi Francúza Stephana Peterhansela na Mitsubishi.

ŠARM EL-ŠEIK 18. januára (SITA) - Šesťnásobný víťaz týchto pretekov na motocykli viedol pred poslednými dvoma etapami s náskokom viac ako 25 minút pred svojim tímovým kolegom Hirošimom Masuokom. Francúz však mal najprv dieru v chladiči, ktorá ho stála stratu skoro 20 minút na japonského pretekára, neskôr zničil na skale ľavé koleso. Skalu v prachu rozvírenom volkswagenom Jutty Kleinschmidtovej nevidel a táto nehoda mu nedovolila etapu dokončiť. To otvorilo cestu k celkovému triumfu na Rely práve pre Masuoku, ktorý skončil v sobotu šiesty. Pred záverečnou etapou má 42-ročný Japonec pred druhým v poradí, Francúzom Jean-Pierre Fontenayom, náskok skoro dve hodiny. Víťazom 828 km dlhej etapy, najdlhšej v tohtoročnej súťaži, ktorá pretekárov doviedla do známeho letoviska Šarm el-Šejch, sa nakoniec stal medzi automobilmi Talian Miki Biasion na Mitsubishi. V kategórii motocyklov triumfoval tretíkrát počas tohto ročníka Francúz Cyril Despres na KTM s viac ako dvojminútovým náskokom pred krajanom Richardom Sainctom. Ten je však aj naďalej na čele priebežného poradia a pred poslednou etapou má veľkú šancu tretí raz na týchto pretekoch triumfovať. Víťazom sa stal už v rokoch 1999 a 2000. Medzi kamiónmi vyhral sobotňajšiu etapu Firdaus Kabirov na Kamaze, ktorý je celkovo tretí. I naďalej vedie ďalší Rus na Kamaze Vladimir Čagin. Posledná 17. etapa v okolí Šarm el-Šejch ukončí po 18 dňoch a 8552 kilometroch 25. ročník Rely Dakar.

Výsledky - 16. etapa (Abu Riš - Šarm el-Šejch, RS - 828 km):
Automobily:
1. Miki Biasion (Tal.) Mitsubishi 4:43:50
2. Stephane Henrard (Belg.) Volkswagen 4:48:40
3. Jean-Pierre Fontenay (Fr.) Mitsubishi 4:48:50
4. Giniel de Villiers (JAR) Nissan 4:49:10
5. Carlos Sousa (Port.) Mitsubishi 4:49:15
6. Hiroši Masuoka (Jap.) Mitsubishi 4:52:37

Motocykle:
1. Cyril Despres (Fr.) KTM 4:52:19
2. Richard Sainct (Fr.) KTM 4:54:54
3. Marc Coma (Šp.) KTM 4:58:39
4. Fabrizio Meoni (Tal.) KTM 4:59:10
5. Per-Gunnar Lundmark (Švéd.) KTM 5:04:08
6. Jean De Azevedo (Braz.) KTM 5:10:43

Kamióny:
1. Firdaus Kabirov (Rus.) Kamaz 5:07:56
2. Andre de Azevedo (Braz.) Tatra +32:34
3. Johannes de Rooy (Hol.) DAF +39:54
4. Vladimir Čagin (Rus.) Kamaz +43:11

Priebežné poradie po 16. etape:
Automobily:
1. Masuoka 48:44:08
2. Fontenay + 1:54:10
3. Biasion + 1:55:48
4. Sousa + 2:33:42
5. De Villiers + 2:39:09

Motocykle:
1. Sainct 53:03,17
2. Despres + 7:54
3. Meoni + 38:14
4. Brucy + 1:29:54
5. De Azevado + 1:44:37

Kamióny:
1. Čagin 61:12:59
2. De Azevedo +1:01:50
3. Kabirov +1:25:33
4. J. de Rooy +2:38:06

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 20.01.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »