Anketa:
Rely Dakar - V 12. etape prekvapenia medzi motocyklami
ZdieľaťPridané: 15.01.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5647 [Šport - Rally]
Telefonica Dakar 2003 - 12. etapa
![]() |
V kategórii kamiónov mal v utorok smolu mladý Holanďan Gerardus de Rooy (DAF), ktorý havaroval na 152. kilometri trate a vážne poškodil svoj stroj. Etapu vyhral Rus Vladimir Čagin na Kamaze, ktorý tak prevzal aj prvenstvo v priebežnom poradí. Obhajca prvenstva má cestu k druhému triumfu v rade otvorenú, stačí mu bezpečne dôjsť do cieľa, pretože najbližší prenasledovateľ Brazílčan Andre de Azevedo (Tatra) má na neho vyše hodinovú stratu. V stredajšej 13. etape čaká na pretekárov 657 km a presun zo Siwy do Dachly.
Výsledky - 12. etapa (Siwa - Siwa, RS - 341 km):
Motocykle:
1. Giovanni Sala (Tal.) KTM 3:41:14 h
2. Pal-Anders Ullevaster (Nór.) KTM +8 s,
3. Miran Stanovnik (Slovin.) KTM +1:08
4. Marek Dabrowski (Poľ.) KTM +1:34
5. Alain Duclos (Fr.) KTM +2:33, Jose Manuel Pellicer (Šp.) KTM +3:09.
Automobily:
1. Stephane Peterhansel (Fr.) Mitsubishi 3:04:17
2. Hiroši Masuoka (Jap.) Mitsubishi +7:46
3. Jean-Pierre Fontenay (Fr.) Mitsubishi +16:45
4. Miki Biasion (Tal.) Mitsubishi +18:35
5. Giniel de Villiers (JAR) Nissan +22:28
6. Carlos Sousa (Port.) Schlesser-Ford +22:47.
Kamióny:
1. Vladimir Čagin (Rus.) Kamaz 4:02:17
2. Johannes de Rooy (Hol.) DAF +10:19
3. Firdaus Kabirov (Rus.) Kamaz +14:19
4. Andre de Azevedo (Braz.) Tatra +21:32.
Priebežné poradie po 12. etape:
Motocykle:
1. Richard Sainct (Fr.) KTM 35:09:47
2. Cyril Despres (Fr.) KTM +10:48
3. Fabrizio Meoni (Tal.) KTM +30:00
4. Jean Brucy (Fr.) KTM +57:14
5. Jean de Azevedo (Braz.) KTM +1:04:16
6. Carlo de Gavardo (Čile) KTM +1:21:22.
Automobily:
1. Peterhansel 30:58:30
2. Masuoka +24:18
3. Fontenay +2:25:45
4. Biasion +2:38:03
5. Sousa +2:51:45
6. de Villiers (JAR) +3:21:40.
Kamióny:
1. Čagin 39:34:20
2. De Azevedo +1:06:52
3. J. de Rooy +2:31:36
4. Kabirov +2:59:09.
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 15.01.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Rely Dakar - V 5. etape triumfoval Masuoka - sita
- Rely Dakar - Peterhansel zvýšil náskok - sita
- Rely Dakar 2003 - Meoni triumfoval, chce získať hetrik - sita
- Rely Dakar 2003 - Premiérové víťazstvo Alphanda - sita
- Rely Dakar 2003 - Triumfy Masuoku, Saincta a Čagina - sita
- Rely Dakar 2003 - Smolná 16. etapa pre Peterhansela - sita
- Rely Dakar - Šinozuka v ohrození života - sita
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma - sita
- Dakar 2004 - Najdlhšiu etapu vyhral Masuoka - sita
- Rely Dakar - Prvý vážny test bez väčších problémov - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!