ISSN 1336-6491 | Online: 2186 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rely Dakar - V 12. etape prekvapenia medzi motocyklami

 Zdieľať

Pridané: 15.01.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5647 [Šport - Rally]

Telefonica Dakar 2003 - 12. etapa

SIWA 14. januára (SITA) - Po dni voľna mali účastníci Rely Dakar 2003 v utorok na programe 12. etapu, ktorou bol okruh okolo svetoznámej oázy Siwa. Trať okruhu merala celkovo 445 kilometrov a prechádzala podľa organizátorov najvyššími pieskovými dunami v Egypte. Na meranom úseku 341 km zajazdil v kategórii automobilov najrýchlejšie vedúci pretekár priebežného poradia Francúz Stephane Peterhansel (Mitsubishi), ktorý dosiahol čas 3:04:17 h a tešil sa zo šiesteho etapového víťazstva v tomto ročníku. Viac ako sedem minút na svojho kolegu z tímu Mitsubishi Sports stratil Japonec Hiroši Masuoka, ktorému sa tak vzďaluje sen o obhajobe vlaňajšieho víťazstva. Medzi motocyklami sa diali nevídané veci. Zvíťazil síce absolútný majster sveta v enduro z roku 1998 Talian Giovanni Sala, pre ktorého to bolo druhé etapové víťazstvo na rely v tomto roku, no na ďalších siedmich miestach skončili viac-menej neznámi jazdci. Druhé miesto obsadil Nór Pal-Anders Ullevaster, tretia priečka v etape patrila Slovincovi Miranovi Stanovnikovi. Doterajší líder pretekov Francúz Richard Sainct došiel až jedenásty a ešte horšie dopadol obhajca trofeje Talian Fabrizio Meoni, ktorý stratil na víťaza takmer 10 minút a obsadil 16. miesto. Prekvapujúce utorkové výsledky však zmeny v priebežnom poradí nepriniesli. Naďalej vedie Sainct, pred krajanom Cyrilom Despresom (+10:48 min) a Talianom Meonim (+30:00).
V kategórii kamiónov mal v utorok smolu mladý Holanďan Gerardus de Rooy (DAF), ktorý havaroval na 152. kilometri trate a vážne poškodil svoj stroj. Etapu vyhral Rus Vladimir Čagin na Kamaze, ktorý tak prevzal aj prvenstvo v priebežnom poradí. Obhajca prvenstva má cestu k druhému triumfu v rade otvorenú, stačí mu bezpečne dôjsť do cieľa, pretože najbližší prenasledovateľ Brazílčan Andre de Azevedo (Tatra) má na neho vyše hodinovú stratu. V stredajšej 13. etape čaká na pretekárov 657 km a presun zo Siwy do Dachly.

Výsledky - 12. etapa (Siwa - Siwa, RS - 341 km):
Motocykle:
1. Giovanni Sala (Tal.) KTM 3:41:14 h
2. Pal-Anders Ullevaster (Nór.) KTM +8 s,
3. Miran Stanovnik (Slovin.) KTM +1:08
4. Marek Dabrowski (Poľ.) KTM +1:34
5. Alain Duclos (Fr.) KTM +2:33, Jose Manuel Pellicer (Šp.) KTM +3:09.

Automobily:
1. Stephane Peterhansel (Fr.) Mitsubishi 3:04:17
2. Hiroši Masuoka (Jap.) Mitsubishi +7:46
3. Jean-Pierre Fontenay (Fr.) Mitsubishi +16:45
4. Miki Biasion (Tal.) Mitsubishi +18:35
5. Giniel de Villiers (JAR) Nissan +22:28
6. Carlos Sousa (Port.) Schlesser-Ford +22:47.

Kamióny:
1. Vladimir Čagin (Rus.) Kamaz 4:02:17
2. Johannes de Rooy (Hol.) DAF +10:19
3. Firdaus Kabirov (Rus.) Kamaz +14:19
4. Andre de Azevedo (Braz.) Tatra +21:32.

Priebežné poradie po 12. etape:
Motocykle:
1. Richard Sainct (Fr.) KTM 35:09:47
2. Cyril Despres (Fr.) KTM +10:48
3. Fabrizio Meoni (Tal.) KTM +30:00
4. Jean Brucy (Fr.) KTM +57:14
5. Jean de Azevedo (Braz.) KTM +1:04:16
6. Carlo de Gavardo (Čile) KTM +1:21:22.

Automobily:
1. Peterhansel 30:58:30
2. Masuoka +24:18
3. Fontenay +2:25:45
4. Biasion +2:38:03
5. Sousa +2:51:45
6. de Villiers (JAR) +3:21:40.

Kamióny:
1. Čagin 39:34:20
2. De Azevedo +1:06:52
3. J. de Rooy +2:31:36
4. Kabirov +2:59:09.

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 15.01.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »