Anketa:
Rely Dakar - Peterhansel zvýšil náskok
ZdieľaťPridané: 13.01.2003 Autor: sita
Čitatelia: 8959 [Šport - Rally]
Telefonica Dakar 2003 - 11. etapa
SIWA 12. januára (SITA) - V nedeľu čakala na jazdcov v 11. etape jubilejného 25. ročníka púštnej Rely Dakar 2003 celkovo 586-km dláha trať vedúca z líbyjského Sariru do svetoznámej oázy Siwa, ktorá už leží na území Egypta. Medzi automobilmi triumfoval šesťnásobný víťaz Dakaru v kategórii motocyklov Francúz Stephane Peterhansel na stroji značky Mitsubishi. So stratou 90 sekúnd prišiel do cieľa na druhej priečke bývalý francúzsky zjazdár Luc Alphand na BMW. Tretie miesto obsadil Japonec Hiroši Masuoka na mitsubishi, ktorého strata v priebežnom poradí na vedúceho Peterhansela narástla už na 16:32 min. Nedarilo sa obhajkyni minuloročného prvenstva Nemke Jutte Kleinschmidtovej, ktorá etapu nedokončila pre pokazený motor. Po sobotňajších veľkých technických problémoch triumfoval medzi motocyklami vlaňajší víťaz Talian Fabrizio Meoni. Štyridsaťpäťročný pretekár, ktorý zvíťazil na Dakare v rokoch 2001 i 2002, ukrojil zo straty na vedúceho Francúza Saincta takmer 10 minút a momentálne ho od neho delí 28:01 min. V kategórii kamiónov po vypadnutí veľkého favorita Čecha Lopraisa pokračuje súboj Gerardus de Rooy - Vladimir Čagin. V nedeľu opäť triumfoval iba 22-ročný Holanďan jazdiaci na DAF-e, ktorý tak zvýšil odstup od druhého Rusa na takmer päť minút. V pondelok je na programe voľný deň, v utorok čaká jazdcov 445-km dlhý okruh v okolí oázy Siwa.
Výsledky - 11. etapa (Sarir - Siwa RS - 586 km):
Motocykle:
1. Fabrizio Meoni (Tal.) KTM 3:45:52 h
2. Richard Sainct (Fr.) KTM +9:33 min
3. Cyril Despres (Fr.) KTM +11:17
4. Per-Gunnar Lundmark (Švéd.) KTM +13:46
5. Marc Coma (Šp.) KTM +16:15
6. Jean Brucy (Fr.) KTM +17:46
Automobily:
1. Stephane Peterhansel (Fr.) Mitsubishi 3:32:52
2. Luc Alphand (Fr.) BMW +1:30
3. Hiroši Masuoka (Jap.) Mitsubishi +2:26
4. Gregoire De Mevius (Belg.) BMW +2:40
5. Ari Vatanen (Fín.) Nissan +3:38
6. Jean-Pierre Fontenay (Fr.) Mitsubishi +6:23
Kamióny:
1. Gerardus de Rooy (Hol.) DAF 4:17:46
2. Vladimir Čagin (Rus.) Kamaz +3:00
3. Johannes de Rooy (Hol.) DAF +6:41
4. Andre de Azevedo (Braz.) Tatra +11:11
5. Firdaus Kabirov (Rus.) Kamaz +27:37
Priebežné poradie po 11. etape:
Motocykle:
1. Sainct 31:20:52
2. Despres +12:47
3. Meoni +28:01
4. Brucy +55:54
5. Jean de Azevedo (Braz.) KTM +1:04:55
6. Carlo de Gavardo (Čile) KTM +1:20:11
Automobily:
1. Peterhansel 27:54:13
2. Masuoka +16:32
3. De Mevius +1:31:47
4. Fontenay +2:09:00
5. Miki Biasion (Tal.) Mitsubishi +2:19:28
6. Carlos Sousa (Port.) Mitsubishi +2:28:58
Kamióny:
1. Gerardus de Rooy 35:27:11
2. Čagin +4:52 min
3. De Azevedo +50:12
4. Johannes de Rooy +2:26:09
5. Kabirov +2:49:42
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 13.01.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Rely Dakar - V 5. etape triumfoval Masuoka - sita
- Rely Dakar 2003 - Smolná 16. etapa pre Peterhansela - sita
- Rely Dakar - V 12. etape prekvapenia medzi motocyklami - sita
- Rely Dakar 2003 - Triumfy Masuoku, Saincta a Čagina - sita
- Rely Dakar 2003 - Meoni triumfoval, chce získať hetrik - sita
- Rely Dakar - Šinozuka v ohrození života - sita
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma - sita
- Dakar 2004 - Najdlhšiu etapu vyhral Masuoka - sita
- Rely Dakar 2003 - Premiérové víťazstvo Alphanda - sita
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!