ISSN 1336-6491 | Online: 1765 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29883
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12230)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

6. kolo Medzinárodných Majstrovstiev Nemecka cestných pretekov motocyklov – IDM na okruhu Schleizer Dreieck

 Zdieľať

Pridané: 06.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3490 [Šport - Cestné Motocykle]

Vector Bily KM Racing Team tentokrát zastupoval len Jaro Černý. Martin Durdík sa pre vysokoškolské povinnosti na štart postaviť nemohol. Jaro sa pomaly zotavuje zo zranenia ruky, ktoré ho ešte stále limituje v 100% výkone.

Piatočné voľné tréningy prebiehali za slnečného počasia a Černý si v nich viedol veľmi dobre. Deň ukončil tretím najrýchlejším časom.

V sobotu po prvých meraných tréningoch Jarovi patrila 6.pozícia, keď prvých jedenásť jazdcov bolo v jednej sekunde.
Poobede bol posunutý časový plán z dôvodu odstraňovania oleja v tréningu superbikov. Teplota bola výrazne vyššia ako ráno a tak v druhom tréningu už k zmenám v poradí nedošlo. Do podvečerného preteku teda Černý štartoval zo šiestej pozície.

V prvých kolách sa Jaro pohyboval na 7.mieste. Pretek bol napínavý, jazdilo sa vo viacčlennej skupine a poradie sa neustále menilo. V 11.kole sa Černý usadil na šiestej priečke a v šesťnástom zajazdil svoje najrýchlejšie kolo. V 17tom kole sa dostal na 5.pozíciu, na ktorej i prešiel cieľom 0,8 sekundy za štvrtým v poradí fínom Lauslehtom, ktorý je lídrom tabuľky celkového hodnotenia triedy Supersport.

Jaro s výsledkom nebol spokojný, sťažoval sa na priľnavosť, niekoľkokrát to bolo až na hranici pádu.

Nedeľné počasie bolo premenlivé a preteky superšportov sa dostali na program až o 1,5 hodiny neskôr ako bolo v pláne.

Pretek bol opäť jedna veľká 19 kolová bitva. V úvodných okruhoch Černý jazdil na šiestej resp. piatej pozícii, v ôsmom sa prebojoval na štvrtú. V desiatom kole prišlo pri súboji ku kontaktu so súperom a Jaro razom stratil dve pozície. V 16 kole si o jedno miesto polepšil a na piatom mieste prešiel i cieľom tohto napínavého preteku.

Napriek hendikepu sme si pripísali dôležité body do tabuľky celkového hodnotenia a s 81 bodmi sme na deviatej pozícii.

Ešte dnes sa náš tím premiestni na okruh Sachsenring kde nás zajtra čaká testovanie, na ktoré sa pripojí i jazdec Yamaha R6 Dunlop Cupu, Martin Durdík.

Pred nami je letná prestávka a ďalší pretek seriálu IDM sa uskutoční práve na okruhu GP Nemecka, Sachsenringu 1.- 2.9.2012.

Tomáš Motyčka
BRT

Pridané: 06.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »