Anketa:
Motoshop Žubor cup 2014 - Posledný pretek sa koná v Gbeloch
ZdieľaťPridané: 17.09.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3606 [Šport - Motocross]
Posledný pretek seriálu Motoshop Žubor Cup 2014 sa presúva na trať v Gbeloch a mení sa aj dátum na 20.9.2014.
Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor cup | Nasledujúci
Trať v Gbeloch je nám dobre známa, minimálne ja viem o čom hovorím a tak ju asi netreba nejak zvlášť predstavovať.
Poloha trate: N 48.754 E 17.113
Na trati je pár zmien, ale nič závažné. Počasie nám dúfam bude priať a tak sa tam vidíme zas v hojnom počte.
![]() |
Administratívna kontrola bude v piatok (19.9.2014) v čase od 19:30 do 21:00hod a v deň preteku (20.9.2014) od 06:00 – 08:00 hod.
Jazdci z Čiech môžu platiť pri registrácii aj českými korunami a tak isto aj v bufete.
Časový harmonogram dostane každý jazdec pri administratívnej kontrole + energy drink.
Oboznamovací tréning
08:00
Kvalifikačný tréning
10:10
1. finálová jazda
11:50
2. finálová jazda
14:50
Vyhlásenie celkových výsledkov
17:55
![]() |
Pridané: 17.09.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor cup | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Gbely 11.05.2014 - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Senica 20.04.2014 - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Sverepec 22.06.2014 - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Čataj 10.8.2014 - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Veľké Uherce 27.07.2014 - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Lovčica 06.07.2014 - mikulec
- Motoshop Žubor cup 2014 – Gbely 11.05.2014 - mikulec
- Motoshop Žubor Cup – pretek číslo dva: Gbely - Mirka67
- Motoshop Žubor cup v Gbeloch s veľkým rekordom!!! - mikulec
- Motoshop Žubor Cup 2014 - Senica - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!