Anketa:
Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
ZdieľaťPridané: 29.09.2015 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 4340 [Šport - Cestné Motocykle]
Máme za sebou ďalšiu pretekársku sezónu, ktorá sa na Slovensku opäť niesla v znamení organizátorskej agentúry Slovakia Racing. A v podstate nielen na Slovensku, veď agentúra zastrešila celý šampionát Alpe Adria, ME Stock 250, IMRC a u nás už tradične aj populárne podujatia Fun Cup. Ako uplynulý rok hodnotí riaditeľ agentúry Peter Šurina sa dozviete z nasledujúceho rozhovoru.
![]() |
Peter, máme za sebou ďalšiu pretekársku sezónu, tento rok agentúra zastrešovala už kompletný seriál Alpe Adria, v rámci ktorého sa šlo IMRC a európske štvrťlitrové stocky, okrem toho ste robili už piaty ročník Fun Cupov... To je slušná dávka podujatí a s tým určite spojenej organizačnej práce. Ako sezónu hodnotíš ty z pozície riaditeľa agentúry Slovakia Racing?
Pokiaľ sa pýtaš na hodnotenie sezóny po kvalitatívnej stránke nášho organizovania, tak to nechávam jedine na pretekárov, jazdcov, ktorí to ako jediní môžu hodnotiť hodnoverne. Čo sa týka športovej úrovne, tak som maximálne spokojný. Sú to totiž práve pretekári, ktorí tvoria kvalitu podujatí. Našou úlohou je vytvoriť im také podmienky, aby k nám prichádzali a aby sme našou prácou pritiahli aj kvalitných pretekárov do majstrovských podujatí. Preto sme sa snažili odviezť čo najlepšiu prácu, aby sa u nás motorkári, či už na Fun Cupoch alebo majstrovských podujatiach, cítili čo najlepšie. V tomto smere to pre nás bola veľmi náročná sezóna, ale myslím, že sme odviedli kus dobrej práce, keďže sme už mohli čerpať zo skúseností z predchádzajúcich rokov. Samozrejme, stále je čo zlepšovať, pribudli nám nové skúsenosti, z ktorých budeme vychádzať pri príprave sezóny 2016, navyše dôležitou pre zlepšovania sa je komunikácia s jazdcami, načúvame ich požiadavkám... Snažíme sa pre nich hľadať a robiť to najlepšie a to práve spoluprácou s nimi samotnými.
Myslím, že vašou rozhodujúcou devízou odmeny pretekárom, či už finančné alebo vecné a vecné, ktoré ste im ponúkli...
Určite aj to bolo dôležité. Veď práve na Prize Money na majstrovských podujatiach sme počas sezóny odovzdali viac ako 36 tisíc EUR, okrem toho si hodnotné vecné a finančné ceny odniesli aj jazdci pohárového seriálu IMRC Cup. No ohodnocovalo sa aj na Fun Cupe zvýhodneným štartovným, či koncoročným losovaním o hodnotné ceny. Som presvedčený, že najdôležitejším pre motorkára je, keď vie, že organizátorovi na ňom záleží. Je totiž jednoduché len vybrať štartovné a viac sa o jazdca nezaujímať, ale je to znak neúcty voči tým, ktorí do tohto športu, ktorý všetci milujeme, vkladajú nemalé finančné prostriedky. A nielen finančné... No nie je to len o Prize Money a vecných prémiách. Myslím, že aj to všetko naokolo, čo na podujatiach ponúkame, je dôkazom nášho záujmu o pretekárov. Či už je to občerstvenie, služby pre jazdcov, ale aj krásne dievčatá, s ktorými sa motorkári na našich podujatiach tak radi fotia... :-)
Tento rok ste mali poriadne husto na Fun Cupoch, záujem jazdcov bol obrovský, niekoľkokrát nestačili ani tradičné skupiny A, B, C a D. Ako ste to nakoniec zvládli?
Veľmi nás prekvapila účasť motorkárov na maďarskom Hungaroringu a som im vďačný za to, že sa s nami vybrali aj na tento okruh v zahraničí. Účasť cez dvesto motorkárov nám ukázala, že budeme musieť prerobiť systém tradičných štyroch skupín a to sa nám aj podarilo, keď sme zaviedli skupinu A2, teda rýchlych motorkárov a tí pomalší v triedach C a D zostali jazdiť tam kde jazdili aj predtým. Veľmi dôležité ale je, že sme dokázali časový harmonogram zostaviť tak, aby motorkári aj napriek piatim skupinám neprišli o množstvo jazdenia na dráhe.
Je čas sa pustiť do prípravy novej pretekárskej sezóny, čo všetko pre motorkárov v roku 2016 chystáte?
Mýliš sa, ten čas na prípravu už prebieha dlhšie, keby sme začali pripravovať novú sezónu až teraz, tak už by bolo neskoro. Na jej príprave totiž intenzívne pracujeme už od augusta. Je toho veľa čo chceme urobiť, prebiehajú rokovania, chystáme novinky, ale teraz je ešte skoro hovoriť o nejakých konkrétnych. Samozrejme, naším cieľom je stále sa zlepšovať, odstrániť nedostatky, ktoré sa ukázali v roku 2015, zvýšiť organizačnú úroveň, priniesť opäť niečo nové aj do života paddocku, zvýšiť medializáciu, aby sa pretekári mali čím prezentovať pred sponzormi... Čo môžem prezradiť už teraz, radi by sme priniesli motorkárom do kalendára ďalší okruh, a to sa týka Fun Cupu aj Alpe Adrie a IMRC.
Vlani ste v zime organizovali aj zimné testovanie v Španielsku, chystáte niečo podobné aj teraz?
Samozrejme, pracujeme na tom, chceme byť s našimi motorkármi nielen počas motocyklovej sezóny, ale byť im k službám počas celého roka. Zimná príprava k jazde na motorke neodmysliteľne patrí, o čom vedia všetci profesionálni jazdci. Ale nielen pre nich bude testovanie na juhu Európy určené. Už vlani sme si overili, že jazda na tamojších okruhoch dá veľa každému jednému motorkárovi a nemusí to byť ani pretekár. Je to veľký zážitok, ktorý môžem úplne každému motorkárovi jedine odporučiť.
Čo ti napadne ako prvé keď ti hlavou preblesne sezóna 2015?
Predovšetkým vďačnosť. Poďakovanie, ktoré patrí práve motorkárom. Za všetko. Za skvelé výkony, za čas s nimi strávený v paddocku či už pri rozhovoroch, alebo večer na párty či pri rozhovoroch, za každú pripomienku, kritiku a aj slová vďačnosti. A moja vďaka z pozície riaditeľa agentúry Slovakia Racing patrí aj môjmu tímu, ktorý dokázal svojou skvelou prácou zorganizovať všetky tieto podujatia.
Peter, ďakujem ti za rozhovor, držím palce a teším sa na to, čo pripravíte pre sezónu 2016.
Pridané: 29.09.2015 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Rozhovor: S Jarom Černým o Slovakia Racing Akadémii - Risso46
- Na Fun Cupe opäť Slovakia Racing Moto Akadémia so Smržom a Černým - Risso46
- Slávnostné vyhodnotenie Slovenského pohára CPM 2012 - Redakcia
- Šampionát Alpe Adria po prvýkrát v réžii agentúry Slovakia Racing - 23. - 25. 5. 2014 - Redakcia
- Slovakia Racing Akadémia so Smržom a Černým aj pre profesionálnych pretekárov - Redakcia
- Tropický a rekordný Fun Cup - 17. 6. 2013 - Risso46
- Rozhovor s Borou Jakubičkovou pred VC Slovenska 2011 - robbie
- Šampionát Alpe Adria a MM SR IMRC 2014 cestných motocyklov vyvrcholí tento víkend na Slovakia ringu - Redakcia
- Odmeňovanie pretekárov Alpe Adrie, IMRC a Fun Cupu v sezóne 2015 - Redakcia
- Prvý Fun Cup 2013 vyšiel na jednotku - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- Tomáš Svitok na Alpe Adria - vydarený štart do sezóny 2015
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!