Anketa:
Yamaha XT 660 R 2005
ZdieľaťPridané: 02.05.2005 Autor: BOSS
Čitatelia: 30209 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak vás všetkých znova zdravím. Konečne som zasadol za riadidlá stroja. Tentoraz to dúfam bude lepšie ako to bolo predtým s mojou Huskou. Teraz už riadim úplne nový stroj, je to Yamaha XT 660 R rok výroby 2005.
Pre túto motorku som sa rozhodol po dlhšom pátraní v časákoch. Hlavné body, ktoré ma viedli k rozhodnutiu pre jej kúpu, boli po preštudovaní viacerých časákov nasledovné.
Mala najlepšiu cenu v porovnaní s konkurenciou. Čiže cena a výkon boli na prvom mieste. Ostatné stroje od značiek ktoré pripadali do úvahy BMW, KTM, o ktoré som mal záujem, boli o 100 litrov drahšie. KTM síce ponúkala vyšší výkon a väčšiu možnosť použitia v teréne, ale mala zas kratšie intervaly servisných prehliadok.U BMW síce ponúkali tu istú techniku, t.j. vstrekovanie a pohodlie, ale 100 litrov je dosť na to aby som vyzeral mastniacky.
Je pravda, že na XT sú zvody výfukov pod motorom, ale po tom čo som si na nej odjazdil, tak do terénu je dobrá fakt len na suché poľné cestičky a šotolinu. Len by som vám odporučil, ak budete chodiť častejšie do terénu, ju asi prezuť. Michelin Sirac, ktoré sú tam teraz, sa rýchlo zaplnia blatom a potom je to fun šmýkačka a potvora je trochu nemotorná so svojou váhou. Ohľadom tých zvodov; kryt, ktorý ponúka Yamaha, je celkom dobrá pomôcka na chránenie motora pred blatom a takými malými ťukesmi. No po väčšom náraze sa môžete s krytom rovno rozlúčiť. Je to dobré pre ťuky od obrubníka či nejaké tie skaly, to znesie s pokrivením no lepšie ako znehodnotené zvody. Ešte ku krytu; neviem, ale dosť rezonuje pri určitých otáčkach. Ďalšia časť čo drnčí, tak je tachometer. Už som ho skúšal vypodložiť a lepšie dotiahnuť ale nič sa nezmenilo. Asi to bude jeho skladbou vo vnútri. Ohľadom zábehu stroja to bolo celkom rýchle, najskôr bola kúpa a pôrod pri predajni v BA.
![]() |
Deň pôrodu BA 23.3.2005 |
Potom nasledovala cesta domov. Do Žiliny to šlo celkom v pohode, ale motorček si musel len tak šveholiť prvých panenských 200km čo človek navymýšľa. Aby som mal zábeh čo najskôr za sebou, spravil som 150 km do Bojníc. Len tak, na otočku. Cez Kľak to bola v celku sranda, hore bol ešte sneh, no našťastie nie na ceste. Za to štrku tam bolo požehnane.
![]() |
Zábeh výlet deň 2. ceste do Bojníc zástavka na Kľaku |
V Bojniciach bolo krásne. Dal som drink v pizzerke pod hradom a fijú cez Matrin do ZA. Ďalší výletík bol cez Kremnicu okolo Zvolena, Banskú, Čertovicu, Mikuláš, Martin a ZA cca. 350Km. Nad Kremnicou som spravil zopár záberov, tam máme stred Európy.
![]() |
Zábeh výlet Stred Európy nad Kremnicou |
To je super nie? Byť v strede a ešte bolo aj pekné počasie.
![]() |
Zábeh výlet Stred Európy pamätný kameň |
![]() |
Zábeh výlet Stred Európy Kostolík |
Jazda bola super no trochu sa mi neľúbi ako vo viacerých časákoch písali "choroba" vstrekovania. Keď brzdíte motorom a chcete pridať, tak kým sa zapne vstrekovanie chvíľu to trvá a potom to cukne. Nevýhoda pri jazde po meste kde sa motorové brzdenie dosť využíva. Ale inak je motorka v celku živá. Treba pracovať viac zo spojkou. Po zábehu som ju skúšal a na tachometri som mal 165 minule 167 no treba vziať do úvahy odchýlku tachometra. Avšak taká optimálka na tento stroj je tak 135 až 140. Po týchto rýchlostiach, hlavne keď trochu fúka alebo cesta je mierne zvlnená, sa rozochveje predná vidla a treba ubrať.
Dokúpil som väčší štít, ktorý pri nápore vetra posunul jeho prúdenie z oblasti hrude tak o 10 cm. Ale netreba od toho čakať zázraky. Ďalšie boli chrániče rúk, zvolil som Acerbis rally. No prvé čo som nečakal bolo, že Yamaha mala prípravu pre vlastné chrániče ale výmenou iných šróbov sa to dalo zniesť. Po montáži to už bolo s jazdením pri studenšom počasí o poznanie lepšie ale chcem ešte dokúpiť nádstavce. Tak to by bolo zatiaľ všetko. Ak máte nejaké skúsenosti či nápady, dajte vedieť, rád si vymením skúsenosti.
Do skorého jazdenia BOSS
Pridané: 02.05.2005 Autor: BOSS Zdieľať
Súvisiace články:
- Plasty na terénnu motorku kúpiš už aj v SCRUBdesignz - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008 - Awia
- Rozhovor: Oliver Goehring o značke Husqvarna a jej budúcnosti - Redakcia
- Veľká alpská porovnávačka 2023! - Awia
- YAMAHA XTZ 660 TÉNÉRÉ - Vrllo
- Yamaha XTZ 660 - kuruc
- YAMAHA YZ 250, 1994 - TRUBA
- Rozhovor: Jaroslav Katriňák o Dakare 2006 - Awia
- XT tour 2005 alebo cieľom bola cesta - begis
Ďalšie články tohto autora:
Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!