Anketa:
Pozvánka na BMW RR Days - 10. a 11. mája 2017, Brno
ZdieľaťPridané: 16.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5277 [Novinky - Pozvánka]
V poradí už šiesty raz sa v Brne uskutoční zaujímavá okruhová akcia organizovaná BMW Motorrad Central and South Eastern Europe. Príď si vyskúšať BMW S 1000 RR a zajazdiť si aj na svojej vlastnej motorke!
BMW RR days už majú svoje meno a aj vysokú návštevnosť, o čom svedčí rýchle zapĺňanie rezervácií - tým chceme naznačiť, že s registráciou by si nemal otáľať:
Celá stránka je výhradne v angličtine, ale zvládnuť registráciu a platbu nie je o nič ťažšie než nákup cez zahraničný e-shop. Registrovať sa dá buď na jeden vybraný deň, alebo rovno na oba (jeden deň za 169 eur, dva za 315, ale pozor, tieto ceny sa po 31. marci mierne dvihnú!). Platí sa online vopred a platby sa nevracajú.
Uvedené ceny zahŕňajú 6 dvadsaťminútoviek na okruhu na vlastnej motorke (nemusí byť značky BMW), a pri včasnej registrácii aj testovaciu jazdu na BMW S 1000 RR, plus tri jedlá na deň, nápoje a časomieru (záloha za transpondér ide extra).
BMW odporúča používať na okruhu integrálnu prilbu so zapínaním na DD krúžky, kombinézu, kožené rukavice a vhodnú obuv, ale na okruh vás pustia aj v bežnom motocyklovom oblečení (okrem džínsov).
S registráciou súvisí aj rozdelenie do skupín a časový rozvrh.
V prípade ďalších otázok kontaktuj priamo organizačný tím: rrdays.hu@bmw-motorrad.com
A ako malú ochutnávku si pozri videá z predošlých rokov:
Video: BMW RR Days 2016
Video: BMW RR DAYS 2015 Brno
Masarykov okruh Grand Prix, Brno
Mapa:
Pridané: 16.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: BMW Motorrad dni 2013 na okruhu v Brne - Redakcia
- BMW RR Days 2013 v Brne - BMW S1000RR vs. HP4 - mikulec
- Boli sme pri európskej premiére rakety BMW HP4 Race, vyskúšali sme S1000RR (+ detailná fotogaléria) - Herghott
- Nové BMW S 1000 RR 2019 z Masarykovho okruhu v Brne - Awia
- Vyskúšaj novinku Aprilia Tuareg 660 v jej prirodzenom prostredí! - Redakcia
- Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 16.6.2014 Slovakiaring - Redakcia
- Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 18.5.2014 Slovakiaring - Redakcia
- Ďalšie dvojité víťazstvo Tomáša Svitka na okruhu v Brne - Redakcia
- Harley demo truck už tento víkend v Banskej Bystrici - Redakcia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!