Anketa:
Nové BMW S 1000 RR 2019 z Masarykovho okruhu v Brne
ZdieľaťPridané: 21.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6931 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Plán znel jasne, prísť do Brna a otestovať nové RR-o. To po 10-tich rokoch dostalo poriadne nadupanú inováciu s kopou noviniek, menej hmotnosti, nový motor s variabilným časovaní ShiftCam. Pozrime sa na neho bližšie...
No veci nie vždy idú podľa plánov. Aj keď som do Brna cestoval z opačného konca republiky a pozval sem aj zaujímavého hosťa, z jazdenia nebolo nakoniec nič. RR-u vám, ale predstavím a ukážem všetko čo je na nej nové.
Video: Predstavenie: BMW S 1000 RR 2019 z Brna
10 rokov po uvedení prvej generácie prešiel veľkou zmenou, menej hmotnosti, viac výkonu. 152kW (207 koní) BMW ShiftCam variabilné časovanie ventilov - 113 Nm max otáčky 14.600 ot. Hmotnosť 193,5 kg!
LED svetlá, farebná TFT prístrojovka a ešte viac...
Čo je nové:
- O 4 kilogramy ľahší, novo vyvinutý radový 4-valec s technológiou BMW ShiftCam s variabilným časovaním a zdvihom sacích ventilov.
- Vyšší výkon a krútiaci moment: 152 kW (207 k) pri 13 500 1/min a 113 Nm pri 11 000 1/min.
- Najmenej 100 Nm krútiaceho momentu od 5500 do 14 500 1/min.
- Lineárna krivka krútiaceho momentu: Ďalej vylepšená ovládateľnosť vďaka vyššiemu krútiacemu momentu v nízkych a stredných otáčkach.
- Novo vyvinutý podvozok s technológiou rámu Flex Frame, motor viac preberá nosnú funkciu.
- Výrazne vylepšená ergonómia vďaka technológii rámu Flex Frame.
- Vylepšená geometria podvozku pre ešte lepšiu obratnosť, viac trakcie a dokonalú spätnú väzbu pri jazde na limite.
- Ďalej vylepšený systém dynamického odpruženia DCC s novou generáciou ventilov ako súčasť voliteľnej výbavy.
- Nové zavesenie zadného kolesa teraz váži o 300 g menej ako predtým vďaka kinematike Full Floater Pro.
- Zníženie hmotnosti o 11 až 14,5 kg na 197 kg pri plne natankované nádrži a na 193,5 kg s M paketom.
- Nový výfukový systém váži aj s predným tlmičom o približne 1,3 kg menej.
- Nový šestosý senzor.
- Ďalej vylepšený štandardne dodávaný systém DTC.
- Štandardne dodávaná DTC kontrola zdvíhanie predného kolesa.
- Nové štandardne ponúkané jazdné režimy "Rain", "Road", "Dynamic" a "Race" a "Pro Modes" s tromi ďalšími, plne nastaviteľnými režimy "Race Pro 1-3" pre optimálne individuálne prispôsobenie podmienkam.
- Funkcia Launch Control pre dokonalé rozjazdy je súčasťou výbavy "Pro Modes".
- Štandardne dodávaný Shift Assistant Pro pre rýchle radenie na vyššie aj nižšie stupne bez použitia spojky.
- Kulisu radenia možno jednoducho otočiť.
- Elektronický systém pre udržiavanie rýchlosti ako dodatočná výbava.
- Nový prístrojový panel s 6,5palcovým TFT displejom ponúka vynikajúcu čitateľnosť a je vybavený obrazovkou Pure Ride a tiež tromi obrazovkami Core.
- Systém osvetlenia kompletne tvorený LED zdrojmi.
- Smerové svetlá novo s funkciou "Comfort Indicator".
- Kompletne novo navrhnutá kapotáž pre ešte dynamickejší štýl a optimálnu aerodynamiku.
- Dve farebné prevedenia pri uvedení na trh: červená Racing Red a farby Motorsport.
- Rozšírená ponuka špeciálneho príslušenstva a dodatočného vybavenia.
Video: BMW S 1000 RR 2019
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | S1000RR |
Rok: | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm |
Max. výkon: | 206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 10500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 197 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1441 mm |
Dĺžka: | 2073 mm |
Šírka: | 824 mm |
Objem nádrže: | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s |
Spotreba paliva: | 6.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 193 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Variabilné časovanie ventilov BMW ShiftCam |
Pridané: 21.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- EICMA 2018 - BMW S 1000 RR 2019 s variabilným časovaním ShiftCam - Awia
- Test BMW S 1000 RR (2023) - Muli
- Pozvánka: BMW Motorrad dni 2013 na okruhu v Brne - Redakcia
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007 - Herghott
- Vyskúšali sme jeden z najdrahších superbikov súčasnosti - BMW M 1000 RR (2021) - Muli
- BMW RR Days 2013 v Brne - BMW S1000RR vs. HP4 - mikulec
- Na pretekoch MS v Brne sa predstaví aj Slovák Roman Kučera! - Redakcia
- Pozvánka na BMW RR Days - 10. a 11. mája 2017, Brno - Redakcia
- Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora