ISSN 1336-6491 | Online: 2268 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017

 Zdieľať

Pridané: 27.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8986 [Šport - Enduro]

Sezóna SMF, MM SR Enduro a Country cross odštartovala prvým podujatím 25.-26. marca 2017 na klasickom mieste - v Borskom Mikuláši. Miestny Rally-cross klub prichystal miestami vynovenú trať, ktorá preverila všetkých pretekárov a prilákala mnohých divákov, ktorí si vychutnali toto podujatie.

So začiatkom sezóny prišli aj niektoré malé zmeny, pretekári štartovali v nových triedach ako v prvom štarte, tak v druhom. Dohromady sa podujatia zúčastnilo 307 štartujúcich, medzi ktorými si sily zmeralo až 5 žien. Počas oboch dní mal prevažné zastúpenie ranný štart, kedy sa na trať dlhú približne 10 kilometrov vydalo naraz až 216 pretekárov. 

MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017
MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017

Už tradične je veľkým lákadlom pre divákov Štefan Svitko, ktorému je piesočné prostredie v okolí Borského Mikuláša dobre známe aj vďaka Rally Dakar. Štefanovi však počas tohto víkendu šťastie neprialo, v sobotu kvôli technickej poruche dojazdil až na 10. mieste absolútne a v nedeľu pre dlhšie trvajúce zranenie ruky na štart nenastúpil. 

Štefan Svitko - MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017
Štefan Svitko - MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017

V prvej výkonnostnej triede sa medzi najlepšími pretekármi strhol boj o víťazstvo medzi Thomasom Hostinským (SVK) a Marekom Haviarom (SVK), obaja sa počas celého víkendu zo začiatku na trati niekoľkokrát vymenili, ale Thomas Hostinský ukázal, že je výborne pripravený a druhá časť preteku bola vždy v jeho réžii, kedy si vybudoval náskok a s prehľadom vyhral ako absolútne hodnotenie, tak i triedu MM SR Enduro1.

MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017
MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017

V kategórií MM SR Enduro2 sa po zrátaní bodov za celý víkend postavil na najvyšší stupienok Martin Krátky (SVK), ktorý rovnako ovládol aj kategóriu MM SR Junior.

Zaujímavý pohľad bol do kategórie ženy, kde bojovalo až 5 pretekárok, ktoré nabrali odvahu a popasovali sa s náročnou pieskovou traťou. Víťazstvo si odniesla Katarína Juríčková (SVK), ktorá dokázala vyhrať počas oboch dní.

MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017
MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017

Trieda MM SR Kadet, kde štartujú mladí nádejní pretekári, mala počas oboch dní jasného favorita a zvíťazil v nej Miroslav Ďurko (SVK). Medzi dorastencami v najmenšej kubatúre si prvé miesto vybojoval Rastislav Kokavec (SVK). 

Slovenský pohár mal tiež početné zastúpenie a o prvé miesta v týchto kategóriách pretekári zvádzali rovnako zaujímavé súboje. V triede SP E1 si prvé miesto vybojoval Igor Šajgal (SVK), v triede SP E2 vyhral domáci pretekár Ladislav Bolebruch (SVK) a v najsilnejšej triede SP E3 si prvé miesto odniesol Tomáš Hodas (SVK).

V triedach Hobby E1, E2 a E3 boli pretekári rozdelení podľa nových pravidiel a práve tieto kategórie spolu s triedou Regionál mali najväčšie zastúpenie. V triede Hobby E1 si za celý víkend vybojoval prvé miesto František Hlaváč (SVK), v triede Hobby E2 bol víťazom Rudolf Sieklienka (SVK) a triede Hobby E3 zvíťazil Banislav Plesko (SVK).

Do kategórie Regionál bolo prihlásených až 72 štartujúcich a víťazstvo získal Ján Stupka (SVK). 
Medzi najskúsenejších pretekárov patria pretekári štartujúci v kategórií Veterán a Superveterán. V prvej menovanej kategórii MM SR Veterán získal prvé miesto počas oboch dní Martin Gottvald (CZE), ktorý svojou jazdou a štýlom ukázal, že patrí neustále medzi československú špičku. V kategórii Superveterán prvé miesto vybojoval Květoslav Kovář (CZE).

MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017
MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017

Prvé podujatie sezóny 2017 ukázali, čo môžeme od pretekárov očakávať. Piesok a neskutočne obrovské duny dali zabrať všetkým zúčastneným, ktorým patrí obdiv. Víťazom gratulujeme! Poďakovanie patrí organizátorovi, ktorý prichystal výborné podujatie. Sezóna pokračuje druhým pretekom v Skýcove dňoch 22.–23. apríla 2017. 
 
Text/foto: J. Gažo, Zdroj: SMF

Pridané: 27.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »