Anketa:
Verona Motor Bike Show 2019
ZdieľaťPridané: 26.02.2019 Autor: Romoto
Čitatelia: 5151 [Novinky - Reportáž]
Začiatok januára 2019, telefonát:
„... možno by som sa už aj išiel pozrieť na nejakú dobrú výstavu motoriek.“
„Tak poď so mnou do Verony na Motor Bike Show. Je to od 17 januára.“
„Stojí to za to?“
„ Neviem, uvidíš.“
Seriál článkov - Verona Motor Bike Show:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Verona Motor Bike Show
19. januára 2019 v aute na ceste z Verony: „ Stálo to za to. No ale ...“
Dúfam, že si ľahko si doplníte, kto je kto. Ja som Romoto a ten druhý je môj priateľ Jaroslav Černý starší. Ortodoxný pragmatik, (bývalý motokrosový) pretekár a otec súčasného pretekára. Som mu pridal charakteristiku: Iba fakty.
Miláno a Kolín sú top výstavy roka. Špičkové, exkluzívne, načančané. Ale našťastie tu máme aj také „ľudovejšie“ výstavy ako napríklad náš Motocykel v Bratislave. Alebo Motor Bike Show vo Verone. 180 000 návštevníkov v roku 2018. Málo?
Spomienky na 2017
O atmosfére som písal už v minulých článkoch, nič sa nezmenilo. Všetko funguje až „germánsky“ dobre.
08.02.2017 - Romoto Čitatelia: 6635 [Novinky - Reportáž]
Motor Bike Show Verona 2017 + Zdeno Rybár na stunt súťaži
Keď sme sa s Dominikom minulý rok zúčastnili výstavy motocyklov vo Verone, hovoril som si, sem by som sa rád vrátil. A keď som videl kvalitu stavieb a prestavieb, tak som si povedal, že možno aj sem.
20.02.2017 - Romoto Čitatelia: 5866 [Novinky - Reportáž]
Motor Bike Show Verona 2017 - 2. časť
Ak zapojíme do vnímania tejto výstavy aj aké-také emócie, tak Verona Bike Show 2017 nie je na jeden deň a jeden článok. Hlavne teda kvôli objektom na fotkách. A to naozaj nemám na mysli iba tie krásne hostesky na konci fotogalérie.
Späť do výstavných hál. Začíname - ako inak - pri stavbách a prestavbách. Motoriek je viacej ako dosť, detaily ale aj koncepcie roentgenujeme našimi očami. Na pekný detail takmer súčasne nasmerujeme ukazovák, ale „naopak“ nad čudnými riešeniami synchrónne neveriacky pootáčame hlavou. Toľko námahy a peňazí na taký nezmysel... Aj sa to snažíme pochopiť, ale veľmi nám to nejde.
Bol som už na niekoľkých takýchto výstavách a tak divné veci znášam ľahšie. Jarov pragmatizmus sa s tým tak isto postupne vyrovnával.
Obaja sme V2 pozitívni, ale nie v prevedení H&D . Jaro Ducati Multistrada, ja Suzuki SV a KTM Super Duke .
„Veď sa to tu všetko točí okolo H&D, chápeš?“ „ Nechápem.“ Sme v Taliansku, ale na môj vkus je naozaj príliš mnoho diel okolo toho z Milwaukee. Nuž čo. Rešpektujem...
Našťastie boli haly, kde to „smrdelo“ po taliansky. Užili sme si ten pravý taliansky emocionálny dizajn aj so všetkými detailmi.
Prekvapenie sme zažili v stánku .ua (Ukrajina). Zhovorčivý chlapíci a pred nimi neuveriteľné stavby a vraj vrátane STK. Teda predpokladám, že STK na Ukrajine. IŽ Planeta, IŽ Planeta Sport. Dvojvalce pripomínajúce JAWU 350. V jednom prípade chlapci pridali jeden valec do stredu (aké jednoduché, že...) , alebo prednú vidlicu uchopili ako ložisko mimo stredu kolesa.Len o pár metrov ďalej bol podľa nás Bike of the Fiera. Navonok nenápadný Cafe Racer na báze starej vzduchovej Suzuki 750. Dokonalý technicky nedocenený jazditeľný bike. Nebudem rozpisovať detaily. Kto má záujem vidieť krásnu motorku, má možnosť.
Poobedné prekvapenie
Poobede sme si mysleli, že už nás nemá čo prekvapiť. Veď sme všetko videli. Tradičný omyl. V nenápadnom stánku (výroba filtrov) stálo niečo, čo mnoho ľudí iba obišlo. Ale dvojici J&R to nemohlo uniknúť. Priznávame, čisto číry nezmysel. Ale tak dokonale vyrobený...! Tato sa hral opodiaľ s mobilom a syn s nadšením rozprával, ako tento bike vznikol. Z veľkých duralových kusov dva a pol mesiaca (!) ako zápalka tenkými frézami opracovávali povrch. A potom súčiastky spojili do celku, že voľným okom sme nevedeli nájsť spoj. Boli sme takí zaskočení dokonalosťou výrobkov, že sme sa zabudli opýtať na dôvod výroby tejto (v praxi nepoužiteľnej) hračky.Takýchto hračiek bolo na výstave viacej. Dokonale spracovaných sôch - bikov do vitrín. Možno je to dobre (určite je to dobre), že takéto motorky vznikajú. Predsa len je šanca, že raz sa tieto prvky v pozmenenej podobe vyskytnú v praxi. Ale možno aj nie...
Motobazár po taliansky
Osem hodín na výstavisku trvalo tých povestných 5 minút. Večer presun do Casatenova. Že ste o tomto mestečku nikdy nepočuli? V cestovných bedekeroch ho asi nenájdete. Ale ak potrebujete súčiastku na váš (starý) spadnutý, poškodený, tuningovaný motocykel, tu máte šancu.
Na ploche odhadom 3000 m2 je neuveriteľné množstvo „aftermarket parts“, čo je v taliančine niečo ako „parti aftermarket“ teda po slovensky motobazár = všetko pre jazdené motorky.
Túto firmu som našiel na nete už skôr, ale až osobná návšteva potvrdila očakávania. Kúpil som si tu pár vecí na môj ďalší tzv. projekt. Za dobré ceny.
S Jarom sme sa prechádzali medzi regálmi plnými súčiastok. Bolo tam všetko. Od až po. Naozaj všetko. Chlapík vedel, kde čo má. Vždy podľa modelu, ale keď videl mňa, tak aj podľa ceny.
Miesto: Mottamoto - náhradné diely, nové, staré moto, Casatenova
Mapa:
Záver
Zhrnutie na záver? Podľa mňa to zasa raz stálo zato.
Pridané: 26.02.2019 Autor: Romoto Zdieľať
Seriál článkov - Verona Motor Bike Show:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Verona Motor Bike Show
Súvisiace články:
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1. - Romoto
- Motor Bike Show Verona 2017 - 2. časť - Romoto
- Custom Festival Motor Show Poznaň 2017, časť 1. - Romoto
- Austria Custom Bike Show 2013 - časť 1. - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 2. časť - Romoto
- Verona 2016 - The International Motorbike Show - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 2. - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 1. časť - Romoto
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2019 - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023 - Romoto
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- Motosalon Brno 2020
- Oberdan BEZZI - rozhovor s grafickým dizajnérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora