Anketa:
Triumph Rocket 3 R 2020: mať najväčší motor medzi nohami vôbec nie je ťažké! 1/2
ZdieľaťPridané: 07.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 13048 [Testy a predstavenia - Test]
Motorka mnohých superlatívov, majestátny Rocket, sa vracia po niekoľkoročnej "emisnej" pauze. Ľahší, krajší a silnejší než kedykoľvek predtým. A musíme uznať, že ohúril aj nás, čo sme vyskúšali už stovky strojov...
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Rocket vždy patril medzi motorky, ktoré by každý motorkár mal vyskúšať aspoň raz za život. Aby pochopil ten maximalizmus, alebo aspoň tú extrémnu stranu všetkých možných parametrov. Niežeby podobné stroje neexistovali, ale Rocket robí Rocketom práve jeho motor - najväčší sériovo vyrábaný motocyklový motor na svete. Z objemu 2,5 litra vyplývajú naozaj superlatívne parametre, veď 165 koní pri 6 000 otáčkach a 221 Nm pri 4 000 otáčkach, to nenájdeš v žiadnej inej motorke.
Potešia aj ďalšie zaujímavosti:
- hmotnosť klesla o 40 kg, suchá je 391 kg
- len na motore sa ušetrilo 18 kg
- uchytený je tradične "rocketovsky", teda pozdĺžne v smere jazdy
- zrýchlenie z nula na 100 km/h za 2,8 sekundy
- zadná kyvka je odteraz jednostranná
- v ponuke je aj verzia GT s vyšším plexi, predkopnutými stupačkami, vyhrievanými rukoväťami, pohodlnejším sedlom a opierkou pre spolujazdca
Samozrejme, obrovskému motoru a mase železa musí stíhať všetko naokolo, a tak anglickí inžinieri nenechali nič na náhodu. Základom je plne nastaviteľný podvozok Showa, predné 4-piestikové monobloky Brembo M4.30 Stylema s radiálnou pumpou, a pozor, 4-piestikový monoblok je aj vzadu! ABS s trakčnou sú náklonové, čo ťa určite poteší pri výjazde zo zákruty.
Aj ďalšia elektronická výbava je viac ako užitočná: plné LED osvetlenie vrátane denného svietenia, štyri jazdné režimy, bezkľúčové ovládanie, tempomat, asistent rozjazdu do kopca či za príplatok praktická konektivita pre mobil či GoPro kameru, ktorá zobrazuje potrebné informácie na prístrojovke (vrátane prípadných navigačných pokynov) a dovoľuje pohodlné ovládanie cez ovládače pri ľavej rukoväti. Táto farebná TFT prístrojovka je pritom jedna z najlepších, aké sme na dnešných motorkách videli. Je jasná, prehľadná, logicky usporiadaná a s nastaviteľnou grafikou. Tu naozaj musíme dať klobúk dole!
A ako sme si už pri Triumphe zvykli, estetika, a najmä detaily, sú tu na extra vysokej úrovni. Všimni si napríklad, že všetky káble z ovládačov sú schované v riadidlách, alebo aj že ostatné hadice a káble sú dole pri motore takpovediac nebadateľné. Všetko, čo vyzerá ako brúsený hliník, je naozaj brúsený hliník alebo antikor, a je to príjemné na dotyk. Celkové spracovanie alebo detaily na motore sú až nadčasové. Zadné letmo uchytené koleso s 240-mm gumou tiež pekne poteší oko. Komu by to bolo málo, môže svoje potreby ukojiť cez kopec originálnych doplnkov, ktoré Triumph ponúka. A nie sú to len štýlové drobnosti, ale aj praktické veci na cestovanie či športovanie.
Človek by si mohol myslieť, že také porcie výkonu a krúťaku budú pri mestskej jazde na obtiaž, lenže tu je to presne naopak. Krúťak je jemnučký, celé mesto by si mohol prejsť trebárs aj na najvyššom kvalte a potom na výpadovke iba riadne otočiť plynom a nechať za sebou všetko. Keď narazíš na zákruty, Rocket sa rád nechá vytáčať a dovolí ti kvaltovať koľko len chceš.
Obrovská mechanická hmota v motore sa občas pripomenie, napríklad pri pridaní plynu na voľnobehu kývne celou motorkou, alebo pri zaradení jednotky riadne buchne. Podvozku naozaj nemáme čo vytknúť, je naozaj dobre naladený, na naše cesty možno až príliš tvrdo. Manipulácia s Rocketom na mieste nie je napriek vysokej hmotnosti až taká zlá, a to najmä vďaka nízko uloženému ťažisku a "ponorenému" sedlu.
Video: Raketa na dvoch kolesách: Triumph Rocket 3R - 2,5 litrový trojvalec nemáš medzi nohami každý deň!
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 07.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Masívnych 221 Nm v troch valcoch - Triumph Rocket 3 GT (2022), ladies and gentlemen! - Herghott
- Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S - Herghott
- Harley-Davidson - jedinečná príležitosť skúsiť americkú oceľ modelov 2013/2014 - matox
- Moto Guzzi California 1400 Custom – Revolučná klasika - matox
- Triumph Thunderbird 1600 - Chuligán po päťdesiatke alebo Hasta la vista bejby - matox
- Triumph Thunderbird Commander 2014 - Keď je 1600 málo - matox
- Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III - AcHeRoN
- Harley-Davidson FXDR 114 2019 - najšportovejší H-D s motorom Milwaukee-Eight® - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora