Anketa:
Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
ZdieľaťPridané: 05.09.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6865 [Bleskovky - Novinky]
Suzuki prekvapujúco skoro refrešla veľkého V-Stroma - okrem novej TFT prístrojovky na štandardnej verzii predstavila aj drsnejšiu verziu DE s 21-palcovým predným kolesom a radom ďalších fičúriek vhodných do terénu.
Seriál článkov - Novinky 2023:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Suzuki V-Strom DL1050 DE má o 20 mm širšie kónické riadidlá, oceľové stupačky namiesto hliníkových, hliníkovú ochranu motora, vyššie zdvihy (170 mm), vyššiu svetlú výšku (190 mm), nižšie nenastaviteľné plexi, špeciálny režim trakčnej kontroly do terénu a možnosť vypnutia ABS na zadnom kolese.
Obe verzie potom disponujú novou 5-palcovou TFT prístrojovkou alebo quickshifterom.
Video: Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
Video: Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom - dlhšie video s detailami
Pridané: 05.09.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2023:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- Suzuki V-Strom 1000 ABS 2014 - zeON
- Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R - Herghott
- Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky - Herghott
- Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu - Awia
- KTM 390 Adventure konečne aj s vypletanými kolesami - Muli
- Pivot Pegz MK3 - otočné stúpačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure - Awia
- Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku - Awia
- Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMOTO 800MT - Herghott
- Ducati predstaví off-road s 21-palcovým kolesom vpredu - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- V Katalánsku sme polietali na najľahšom a najšportovejšom Harley-Davidsone všetkých čias - Nightster (+ Low Rider ST a Pan America s quickshifterom)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!