Anketa:
Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek. 3/3
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: MajoKE
Čitatelia: 538 [Vaše stroje - Moja motorka]
Čo sa týka plastov. Sú úplne iné ako si zvyknutý napríklad zo skútrov, znesú toho oveľa viac, sú ďaleko pružnejšie, odolnejšie. A stoja oveľa menej!!!
Sériové pneumatiky IRC GP.
Neviem sa k nim vyjadriť, nemám s čím porovnávať a netuším, čo budeš jazdiť. Mne vyhovuje, že majú hustejší dezén, zámerne ho pri nácviku „zabijem“ blatom a potom sa môžem pekne šmýkať a učiť kĺzať a driftovať v malých rýchlostiach s malým plynom. Rýchlosť mám medzi 5 – 8 km/h, ešte sa dokážem nohou zachrániť pred pádom. Nerobím ani veľa hluku a plochu nerozryješ.
Svetielko.
Akurát vhodné pre poslanie tejto motorky. Treba si uvedomiť, že poľné cesty určite pohlcujú viac svetla a výsledok sa zlepší na asfalte.
Poďme jazdiť, alebo ako sa to komplikuje.
Na diaľnicu nepatrí, mesto je OK, veď sedíš vysoko, ponad osobné autá vidíš, diery sú nepodstatné. No a váži o pár kíl viac ako základné vodníkové skútrove 125tky.
Máš novú CRF, nulové skúsenosti v teréne. Pôjdeš samozrejme za sucha po poľných cestách, ktoré aspoň tušíš kam vedú, alebo si ich prešiel na bicykli. Fajn si spokojný, sebavedomie rastie. Potom na rovine prejdeš kúskom blata, wau, už je to fotku. Nájdeš cesty medzi dedinkami, ktoré používajú miestni chlapi na autách, ktoré boli vyradené z evidencie pred 20 rokmi.
Nejako ich so šťastím nováčika zdoláš. Wau pecka, som dobrodruh. Potom v aplikácií Mapy.cz uvidíš, že okolo tvojej trasy vedú aj prerušované čiarky. Čo tak ísť po tých prerušovaných čiarkách? A tu môžeme použiť porekadlo zo sveta štyroch kolies. „Čím viac si majiteľ SUV myslí, že má terénne auto, tým ďalej poň musí ísť traktor.“ Môže to mať taký priebeh...
Spokojne si doma naplánuješ trasu cez apku, vieš čo znamená pojem vrstevnica, vnímaš ich na mape. Po lesnej ceste vybehneš na nejaký kopec, potom bude nasledovať prudký zjazd, to nie je problém na horskom bicykli to predsa dáš. Dozvieš sa, že ten zjazd má 200 m a posledných 50 m sa kurevsky kľukatí. Nie je to najmenší problém, lebo ideš dole a pomaly, CRFka na 1 kvalte fajn brzdí motorom, no a keďže týždeň na tvojom sídlisku nepršalo, podľa teba je sucho všade. Zisťuješ, že posledných 20 m dole ideš po nejako podozrivo mokrej a mäkkej pôde.
A prečo je dole 1 m rovinka, mláky, blato a znova prudký mokrý svah? Lebo gravitácia platí aj pre vodu a blbcov. No a kamarát, tvoje skúsenosti nezvládnu drieť na 1tke hore svahom a kľučkovať medzi stromami a padnutými konármi. Máš problém! Lebo to by si musel zvládať jazdu v riadnom drifte a málokedy by stopu predného kolesa nasledovalo zadné. Praješ si mať pre túto chvíľu elektrickú krosku, ktorá vie ísť sama asi 4 km rýchlosťou a ty len kráčaš a fučíš okolo nej. Taktiež vie sama ísť vzad, keď ty nedokážeš potlačiť zablatenú motorku. Skúšaš ísť šikmo...potom ti konečne napadne myšlienka, že skúsiš všetko obísť pešo a nejako sa na ťažké úseky pripraviť. / Ťažké sú len pre tvoje nulové skúsenosti /. Pár hodín sa potrápiš nejako sa vrátiš domov, už sa niet čím chváliť a povieš si, dobre, baví ma to ale chce to prípravu. Pozrieš nejaké videá zo škôl, zhodnotíš svoje možnosti a ideš na to, ja som sa rozhodol „trénovať sám“.
Zahriata motorka ide sama bez plynu 7 – 8 km rýchlosťou. Mám na mysli pevné podložie. Nejako mi nešlo do hlavy ako je možné jazdiť v stupačkách, veď stojím a ťažisko je oveľa vyššie, logicky – pád je z väčšej výšky a bolestivejší. Nemôžu sa predsa všetci mýliť. No a tak hodiny jazdím v garážovom dome okolo kuželiek. Potom na ploche plnej konárov, lístia a mäkkej pôdy robím do nekonečna osmičky. Po prvých mikro úspechoch sa dvíham zo sedačky. Potrebujem širší priestor, nachádzam jebačkovú lúku v podstate blízko diaľnice KE PO. Každé 4 m2 je vyhodený prezervatív, utierky. Dôvod navyše nespadnúť pri nácviku.
Skutočne nerozumiem, a to sa odvolávam na ten odsek na začiatku ako som si myslel, že všeobecná „fyzická zdatnosť“ mi nejako pomôže. Napríklad po 3-4 minútach jazdenia v osmičke / pokiaľ možno najrýchlejšie / okolo nejakých bodov jednoducho už tak kŕčovito držím riadidlá, že spojkovanie a pridávanie plynu nezvládam. Musím zastaviť. Samozrejme chyba je len vo mne, som kŕčovitý, zbytočne sa namáham. Kupujem si nejaké pomôcky na tréning rovnováhy a snažím sa zdokonaľovať..... Možno niekto sadne na CRF a po pár minútach vie to, čo ja po mnohých hodinách, ale tak to skrátka je. Nemôže byť každý dobrý jazdec, nemôže každý hrať na husiach.
Zopár nevyhnutných a dôležitých viet.
Možno fotografie z nácviku vyzerajú akoby som bol v panenskej prírode. Je to veľký omyl. Pár desiatok metrov vedie diaľnica, takže o tichu nemôže by ani reči. Pri ďalších, ak by som sa otočil o 180 stupňov, videl by si nelegálne cigánske osady, prípadne niekdajšie záhradkárske oblasti, kde jeden duševný úbožiak predal pozemok príslušníkovi menšiny. Hodnota všetkých pozemkov ostala rovnaká ale na konci číslovky nebol symbol € ale HUF. / Maďarský forint. /
No a prečo by si si mal kúpiť Hondu CRF 300 L?
Napríklad aj kvôli tomu, že je to celosvetová masovka, stávka na istotu. V pondelok ráno som ohol spojkovú páčku, zavolal do Hondy, nadiktoval VIN. Keď to urobíš do 12 hodiny, objednávka akceptovaná v daný deň. Ak po 12 hodine, objednávka sa tvári ako prijatá nasledujúci deň. V utorok som si prišiel po novú páčku.
Z čoho by si mohol vyberať?
Kawasaki KLX 230, bomba cena, vzducháč, jednoduchá motorka. Akceptujem.
Voge 300 Rally, cena, ktorá ťa dvihne zo stoličky a ideš po €. To myslím úplne vážne. Nejaké ale tam predsa len je....zdvih predného tlmiča 205, nemecký Motorrad 16/2025 v teste zistil iné údaje o výkone ako je stránkach importu / stav ku 30.11.2025 / Nemci udávajú hmotnosť 166 kg, SK import 158 kg, ale to nedorozumenie môže byť hmotnosť nosiča a padacieho rámu v nemeckom teste.
KTM 390 Enduro R 2025, lepší, oprávnene drahší, silnejší, ale ťažší 165 kg motocykel, mokrá hmotnosť.
BMW R 310 GS, kolesá 19/17, hmotnosť 175 kg, zdvihy 180/180 mm, má iné poslanie. Už nie je v ponuke na 2026.
Kove 450 Rally. Úplne iná liga. Honda je tu ako Octavia RS a Kove ako BMW M3.
Tradičný záver. Motorka je moja, kúpená za moje prachy. Nepotrebujem tu nikoho haniť ani chváliť. Je mi jedno čo si kúpiš. Táto útla a štíhla motorka ti vie sprostredkovať množstvo zážitkov celoročne, ak ťa to prestane baviť, strata hodnoty je úsmevná. Pamätaj stráž si hmotnosť motorky. To by si sa divil ako veľa je niekedy obyčajných 20 kW, keď to s tebou natriasa a nechtiac pridáš plyn. Zatiaľ nevidím dôvod meniť pruženie, nechcem jazdiť motokros, jazdím sám teda žiadne skoky do neznáma idem na istotu. No, taký je plán...a nezabudni na čísla 21“/18“, 260/260 mm, 142 kg, 12.000 km a 6 rokov záruka.
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | CRF300L |
| Rok: | 2025 |
| Novinka: | NOVINKA 2025 |
| Kategória: | Enduro |
| Motor: | |
| Typ motora: | jednovalec (4T) |
| Objem: | 286 ccm |
| Max. výkon: | 27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 26.6 Nm / 6500 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.7 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 63.0 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 260 mm |
| Zdvih vzadu: | 260 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2 piestik |
| Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
| Pneu vpredu: | 80/100-21M/C 51P |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
| Pneu vzadu: | 120/80-18M/C 62P |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 142 kg |
| Výška sedla: | 880 mm |
| Rázvor: | 1455 mm |
| Dĺžka: | 2230 mm |
| Šírka: | 820 mm |
| Výška: | 1200 mm |
| Svetlá výška: | 285 mm |
| Objem nádrže: | 7.8 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 132 km/h |
| Spotreba paliva: | 3.1 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 188 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | Chrániče riadidiel v sérii, USB-C |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | EURO5+ Vylepšenia: LED osvetlenia a vylepšený odvod tepla. Cena 8/2025: 5 810 eur |
Pridané: Dnes Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora






































