Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 8713.
28.01.2025 - MinoPD Čitatelia: 9659 Strany: 15 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Invalida Balkán trip 2023
Dvojtýždňové, nie vždy ľahké, putovanie Bulharskom, Macedónskom, trochu Gréckom, ale hlavne Albánskom, opäť s podrobným popisom trás a miest a množstvom fotografií a videí.
27.01.2025 - SignorVespa Čitatelia: 2572 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Vespa Camel trophy 2022
Vždy som chcel ísť na Gibraltar motorkou. No, po tom čo som obrátil moju vieru na Vespu sa to celé začalo lámať na výlet Vespou. A predsa z Gibraltáru je do Afriky cvaknúť Vespu s ťavou už len "kúsok" a tak začalo zatiaľ najväčšie dobrodružstvo môjho života.
23.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8195 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
Foto zo zrazu medveďov - Foto zo zrazu medveďov aj z drona nám poslal Peter Konček. Ďakujeme
21.01.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3324 [Novinky - Pozvánka]

Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
Zdravíme vás priatelia v jednej stope a želáme vám úspešný a výnimočný rok 2025. Pre nás ako organizačný team Customs of Slovakia určite výnimočný bude. Už sa asi považuje za samozrejmosť, že výstava Motocykel je spojená aj s medzinárodnou výstavou zákazkových a upravených motoriek a tento rok tomu nebude inak
20.01.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3033 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson poodhalil ďalšie novinky na rok 2025
Americká značka na svojich stránkach odhalila vybrané modely na rok 2025. Tieto motocykle budú teraz k dispozícii u autorizovaných dealerov po celom svete. Spoločnosť tiež predstavila nový program Factory Custom Paint & Graphics, ktorý ponúka atraktívne farebné a grafické kombinácie pre vybrané modely. Ďalšie nové modely vrátane limitovanej CVO budú mať premiéru 23. januára.
17.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10739 [Šport - Rally]

Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
Špeciál: 61 km, presun: 70 km. Začíname 06:00. 17:34 - 47. ročník Dakaru a 6. ročník v Saudskej Arábii absolvovalo 175 vozidiel. 77 motocyklov (vrátane 67 Rally 2), 40 Ultimate áut, 1 Stock car, 21 Challengerov, 23 SSV a 13 nákladných áut dosiahlo konečnú cieľovú čiaru po prejdení celej 7 453 km (FIM) alebo 7 828 km (FIA) trasy. Skončilo aj 52 vozidiel, ktoré použili svoje žolíky, pričom 108 bolo nútených z rally predčasne odísť...
16.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9072 [Šport - Rally]

Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
Špeciál: 307 km, presun: 232 km. Začíname 07:00. 13:05 - Do cieľa tohtoročného Dakaru zostáva 131km a z toho je 61km meraných. Daniel Sanders má náskok rovných 9minút na Tosha Schareina a na tretieho Adrien Van Beveren 15min50sek. Štefan Svitko stráca 33sek na Tobiasa Ebstera v súboji o najrýchlejšieho súkromníka Dakaru.
16.01.2025 - Romoto Čitatelia: 1940 [Novinky - Reportáž]

Custombike show 2024, Bad Salzuflen
V prvý decembrový víkend sa už tradične uskutočnil CUSTOMBIKE-SHOW. Súčasťou tejto veľkolepej prehliadky toho najlepšieho čo vzniklo v garážach a dielňach hlavne v Nemecku, ale aj v okolitých krajinách.
15.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6675 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Plánované]

Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
Stretko Ľadových medveďov je akcia, ktorá sa už poriadne udomácnila na Slovensku a každoročne ju navštívi viac a viac motorkárov, ktorí si chcú skúsiť jazdu v zime.
15.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9944 [Šport - Rally]

Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
Špeciál: 115 km, presun: 520 km. Začíname 08:40. 12:54 - Priebežné celkové poradie po dnešnej etape: Daniel Sanders s náskokom 16m31sek na Schareinu, tretí Van Beveren so startou 22:24. Svitko desiaty 2hod10min7sek. Na deviateho Ebstera strata 4min27sek 12:53 - Český jazdci: 14. Drdaj , 22. Engel , 25. Romančík
14.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4164 [Testy a predstavenia - Test]

Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
Prvé dojmy NC 750X 2025 - Nová NC750X si prešla mnohými zmenami, ktoré ju riadne posúvajú vpred. Hlavne dvojica predných kotúčov jej sadne, ale poteší aj nová moderná TFT prístrojovka. Video: Honda NC750X 2025 prvé dojmy NC je špecifická svojím motorom aký v motorkovom svete len tak nenájdete. Vysokozdvihový motor má veľmi slušný krútiak, ale pomerne menšie pásmo použiteľných...
14.01.2025 - Romoto Čitatelia: 2242 [Novinky - Reportáž]

Ako bolo na 17. ročníku festivalu Glemseck 101
Prvý septembrový víkend majú v kalendári červenou farbou zakrúžkovaný všetci café racer priaznivci žijúci v strednej (a blízkej) Európe. Pri nemeckom meste Leonberg sa koná tradičný a stále populárnejší Glemseck 101. Tentokrát už 17. ročník.
14.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18151 [Šport - Rally]

Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
Špeciál: 357 km, presun: 232 km. Začíname 05:00, Svitko štartuje o 05:33.
18:41 - Ozývam sa s malým oneskorením (v lietadle nemajú signál :-) ) Štefan Svitko dnes v cieli po odčítaní času stráveného pri nehode obsadil 15té miesto, so stratou 18 min. V celkovom poradí sa najprv objavil na deviatom mieste, ale potom odpočítali organizátori deväť minút aj EpLBsterovi a Štefan Svitko je teda celkovo desiaty. Na deviate miesto Ebstera ale stráca menej ako dve minúty.
13.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17389 [Šport - Rally]

Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
Špeciál: 483 km, presun: 250 km. Začíname 05:05. Števo štartuje o 05:40 ako 14ty. 18:46 - Štefan Svitko a ďalších 6 jazdcov dnes v cieli podrobili aj dopingovej kontrole. Povedal o tom Štefan Svitko v krátkom sumáre 8. etapy - video nájdeš v tomto článku. 18:45 - Etapové víťazstvo dnes teda získal Luciano Benavides a druhý je Adrien Van Beveren (oabaja pomáhali zranenému Pablo Quintanilla) Ricky Brabec aj keď sa snažil získal pomerne málo času na Sandersa....
12.01.2025 - gilbert Čitatelia: 1663 [História]

Odľahčené 20-ky na promenádu
Niektoré projekty majú len zaujímavé poňatie originálneho stavu, iné sa odvíjajú od dostupných dielcov na 50-ky, iné majú ponechané charakteristické črty pionierkovej a kývačkovej éry. Svojskí konštruktéri ale svoje projekty vytvárajú "od podlahy", teda z Pioniera 20 zostal len motor.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!