Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3511 až 3525 z cekového počtu: 8786.
08.07.2014 - Beal Čitatelia: 8905 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Vyskúšali sme akčnú kameru Nilox F-60 MM93 Marc Márquez
Full-HD akčná kamera s vodotesným puzdrom a naozaj hromadou príslušenstva ako diaľkové ovládanie, odnímateľný displej, či doplnková batéria... Aká teda je?
08.07.2014 - radkaMazak Čitatelia: 3573 [Šport - Motocross]
LUMARKT CUP V ŠIROKOM BUDE ŠUPA! Už túto nedeľu 13.7.2014
Milí fanúšikovia Lumarkt Cup-u, už o týždeň sa opäť stretneme, tentokrát na skvelej trati v Širokom!
08.07.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6168 [Bleskovky - Novinky]
BMW K1300S Motorsport a ostatné zmeny farieb pre rok 2015
BMW okrem úplných noviniek prichystalo aj zopár zmien na svojich stávajúcich modeloch. Popri tom predstavilo aj edíciu modelu BMW K1300S Motorsport v zaujímavom farebnom prevedení.
07.07.2014 - datadive Čitatelia: 7549 [Bleskovky - Novinky]
Nový športový turista BMW S1000F podľa Wunderlich
Firma Wunderlich (dvorný úpravca motoriek BMW) hovorí : "Naš návrhár Nicolas Petit preniesol našu predstavu o novej BMW S1000F na papier."
07.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2263 [Šport - Plochá dráha]
Martin Vaculík na ME Speedway 2014 v Güstrowe desiaty, zvíťazil Peders
V nedeľu 6.7.2014 odštartovala finálová séria majstrovstiev Európy na plochej dráhe, kde štartoval i náš úradujúci majster Európy Martin Vaculík.
07.07.2014 - bublifuk21 Čitatelia: 9280 [Vaše stroje - Moja úprava]
Kevlar Carbon – kryt motora na mojej Honde Transalp
Po tom, ako sa mi podarilo druhý krát rozbiť plastový kryt motora na mojom Transalpe, som sa ho rozhodol trošku vylepšiť a snáď už vydrží aj nejaké tie skaly bez ujmy.
06.07.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5194 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Fotoreport: Harley on Tour Košice 2014 - na východe sa testovali Harleye
Počas horúceho víkendu, keď ortuť prekračovala 30-tky a zároveň počas motozrazu na Jahodnej dorazil do Košíc kamión natrieskaný Harley-mi. A všetky boli pripravené na testovacie jazdy...
05.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2518 [Novinky - Súťaž]
Hraj o KTM RC390 a RC125 stačí zaslať fotografiu alebo video
KTM pripravila súťaž s názvom "Escape your daily race". Súťaží sa o KTM RC390 a dva krát KTM RC125. Na súťažiacich čaká 10 rôznych úloh, ktoré istotne pobavia aj tých, ktorí túto súťaž budú iba sledovať.
04.07.2014 - datadive Čitatelia: 9507 [Bleskovky - Novinky]
Suzuki chystá ostrého naháča - GSR1000 predstaví pravdepodobne už túto jeseň
Pred mesiacom spoločnosť Suzuki ohlásila špeciálnu edíciu nahatého GSR 750 a už kolujú správy o novom litrovom GSR, ktorý má byť predstavený na jeseň 2014.
03.07.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3140 [Šport - Motocross]
Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Lovčica 06.07.2014
Už túto nedeľu 06.07.2014 tu máme ďalší závod seriálu SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – Motoshop Žubor cup.
03.07.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4347 [Šport - Motocross]
Motoshop Žubor Cup 2014 – SVEREPEC
Tretie tohtoročné preteky štvorkolkárov a motokrosárov Motoshop Žubor Cup-u pokračovali v národnom kros centre vo Sverepci.
03.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4890 [Šport - Plochá dráha]
Martin Vaculík vo finálovej sérii ME speedway 2014
V nedeľu 6.7.2014 odštartuje finálová séria majstrovstiev Európy Speedway (plochej dráhy), kde štartuje i úradujúci majster Európy Martin Vaculík. Úvodné podujatie 4-dielnej finálovej série, na ktorom nás bude Martin reprezentovať, sa uskutoční na plochodrážnom štadióne v nemeckom meste Güstrow.
03.07.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3551 [Bleskovky - Novinky]
Ariel Ace – exkluzívna Honda z Anglicka
Ariel je v dnešnej dobe známy skôr výrobou automobilu Ariel Atom. Málo kto však vie, že história značky Ariel je spätá práve s výrobou motocyklov. A práve teraz sa Ariel rozhodol opätovne vstúpiť do sveta motocyklov s modelom Ariel Ace.
03.07.2014 - Retro Čitatelia: 7078 [Novinky - In Memoriam]
Odišiel Tamburiniho nástupca dizajnér Sergio Robbiano
Pri motocyklovej nehode zahynul špičkový taliansky designer Sergio Robbiano. Pracoval pri vývoji Ducati 916, Cagivy Mito a pri celej rade modelov Bimoty. Bol považovaný za nástupcu Massima Tamburiniho.
02.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10206 [Bleskovky - PR bleskovka]
Motoparts.sk e-shop zameraný na náhradné diely a doplnky na motocykle
Predstavujeme nový e-shop kde nájdete až 38.000 položiek na viac ako 14.000 typov motocyklov, štvorkoliek a skútrov a tiež prepracovaný konfigurátor reťazovej sady.
Predchádzajúce | 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















