Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1027 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31394
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18390)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13004)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 3511 až 3525 z cekového počtu: 8721.

07.06.2014 - Landal Čitatelia: 4408 [Šport - Rally]

-

Rally Albania 2014 - Deň 1. príchod na miesto

Chlapci sa máchajú v bazéne a ja pripravujem článok... Ale poďme k veci.

 

06.06.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13413 [Bleskovky - Novinky]

-

Je ľahké motorkára prehliadnuť? Zbadáš ho ty?

Nový plagát z anglickej kampane, ktorý má motivovať vodičov aby sa lepšie pozerali na motorkárov v premávke. Pozrite sa aj vy či zbadáte motorkára?

 

06.06.2014 - gilbert Čitatelia: 11843 [Novinky - In Memoriam]

-

In memoriam Gustáv Ulický - otec Babetty

História slovenských motocyklov a mopedov bola vždy spojená s konštruktérmi pôsobiacimi v Považskej Bystrici v Považských Strojárňach, kde sa tieto približovadlá vyrábali.

 

05.06.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5331 [Šport - Enduro]

-

Majstrovstvá Európy 2014 v endure v Rumunsku so slovenskou účasťou

V dňoch 31.5. - 1.6.2014 sa na severovýchode Rumunska v Bacau uskutočnilo druhé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy Enduro.

 

05.06.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3035 [Šport - Trial]

-

Majstrovstvá Európy Trial Taliansko 31.5.2014

V sobotu 31.5.2014 sa v talianskom meste Valsesia uskutočnilo druhé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy v Triale. Na podujatí mali zastúpenie aj dvaja slovenskí jazdci a to Vladimír Kothay a Šimon Sordyl.

 

05.06.2014 - zooo Čitatelia: 6492 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

ATE moto days 2014, 20. - 22. júna v Kremnici a Kopernici

Prešiel rok odkedy sme sa videli v Jasnej a tak je čas pripraviť opäť zaujímavý víkend pre všetkých motorkárov, ktorí milujú dobrodružstvo, cestovanie a diaľkové rally. Už 20. júna v Kremnici

 

05.06.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11317 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: MDŽ - Motocyklový deň žien 2014 - Rýchle stroje na dvoch kolesách skrotia ženy

Centrum bezpečnej jazdy na profesionálnom pretekárskom okruhu Slovakia RIng v Orechovej Potôni špeciálne pre ženy pripravilo Motocyklový deň žien.

 

04.06.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20421 [Novinky - Oznam]

-

Predstavujeme bezpečnostnú kampaň "Pozri dvakrát, zachrániš život!"

Bezpečnosť motorkárov nám nie je ľahostajná, aj preto sme už rozbehli viacero kampaní na túto tému. Teraz pri príležitosti desiatich rokov Spomienkovej jazdy na Šturci chceme osloviť vás, motorkári, aby ste sami spravili niečo pre osvetu a vašu vlastnú bezpečnosť! Idete do toho?

 

03.06.2014 - Peter Fischer Čitatelia: 9783 [Novinky - Reportáž]

-

9. Haličská motorkáreň lámala rekordy

Veru tak! Ak sa nemýlim, počet motoriek na výjazde do Lučenca bol rekordný.

 

03.06.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6531 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Kombinézy na motorku 4SR

For Street Racing rozširuje svoju ponuku o nové kožené moto kombinézy - reč je samozrejme o nových kombinézach z kolekcie 2014. Vychádzajú z modelov používaných pri svetových súťažiach a ponúkajú oproti predchodcom radu vylepšení. To, že sú tieto motokombinézy dobrou voľbou, potvrdzuje aj nemecký časopis Motorrad Magazin MO, ktorý kombinézam z edície Evo udelil ocenenie pri porovnávaní cena/výkon.

 

02.06.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6578 [Bleskovky - Novinky]

-

Nový malý Monster 821 od Ducati je na svete

Po nadupanej novinke Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S tu máme aj nový Monster 821 s menším motorom. Novinka má byť dostupná už v mesiaci Júl 2014 a má byť dostupná aj vo verzii s výkon do 35 kw.

 

01.06.2014 - Beal Čitatelia: 4223 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek

Dočkali sme sa! Víťaz nebol jasný do posledného metra, Rossi utiekol Pedrosovi o 12 sekúnd.

 

01.06.2014 - Romoto Čitatelia: 4940 [Šport - Ostatné]

-

Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede - zhodnotenie

Zahájenie sezóny môže prebiehať kedykoľvek. Tentoraz sme sa v hojnom počte po roku nejazdenia stretli na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede. Vyzeralo to takto...

 

01.06.2014 - Beal Čitatelia: 8148 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11

Lorenzo je späť vo forme, Marquez to mal ťažké a Rossi splnil sľub.

 

01.06.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8534 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Dunlop Moto Tour 2014 - 3. deň - Zed v zákrutovom nebi za Hermagorom

DOPLNENÉ: Foto, video a dojmy z tretieho dňa, kvalitný asfalt a nekonečné zákrutky.
Dunlop pripravil testovanie nových Sportsmart² pneumatík v Alpách pre dílerov a novinárov z Čiech, Slovenska a Maďarska. Využil som túto príležitosť, aby som vyskúšal nového 2014-kového Zed-a na pokrútených cestičkách (nielen) Korutánska.

 

| 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »