Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5101 až 5115 z cekového počtu: 8722.
01.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20249 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2012 a Motoshop roka 2011
Rok ubehol, a my sme tu opäť s vašou čitateľskou anketou! Aj tento rok budete môcť zvoliť svoj Bike roka 2012, Motoshop roka 2011 a zahlasovať za svoj najobľúbenejší Test, Video, Foto a Cestopis roka 2011.
31.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7431 [Šport - Rally]

Pripravujeme: Motoride XL Sand Rally 2012
Ako sme avizovali na Romania Baja, na jar 2012 chystáme už 3. ročník zápolenia na záhoráckom piesku pre ťažké endurá. Najpodstatnejšou zmenou bude pretek na 3 lokalitách v priebehu 2 dní.
31.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7068 [Bleskovky - Novinky]

Špionážne fotografie novej KTM 1290 Adventure
KTM očividne chystá úplné nový bike s prívlastkom Adventure. Zatiaľ sa hovorí o názve KTM 1290 Adventure.
31.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7171 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Keď niet blata postačí aj sneh
Niektorí v taký čas doma srkajú horúce kakao, iní sa lyžujú. Málokto vytiahne von motorku. V blate sa jazdí perfektne, ale čo ak nasneží? Chcelo by to hroty v kolesách, no sranda je aj bez nich!
30.01.2012 - Menton Čitatelia: 10130 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Krátky návod ako prežiť Elefantov
Už niekoľko ročníkov sledujem diskusie, články, fotky a videá okolo stretnutia Elefantentreffen. Moje pocity boli vždy zmiešané, na jednej strane obdiv k cestovaniu a kempovaniu v zime, na druhej strane som hľadal odpovede na otázky ako: Kto tam ide? Prečo? Aké to je naživo?
30.01.2012 - Mitja Čitatelia: 12029 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajinské sérum pravdy a rumunský punker
Ukrajina sa pre mňa už pri prvom stretnutí stala láskou na prvé kilometre, odvtedy sa moje sebecké túžby uberajú týmto smerom. Čo sa bájnych ukrajinských ciest týka, nikdy nevieš, či tá cesta na začiatku bude mať charakter cesty aj v jej priebehu – ale ako sa u nás na východe hovorí: „Menej znaš, lepši spiš“. A hlavne nebrať sa až tak vážne...
28.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5569 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mrazu odolná banda Slovákov na Elefante
Zima je v plnom prúde a tak dostala partička motorkárov skvelý nápad. Pôjdeme na motozraz do Nemecka!
27.01.2012 - Mirka67 Čitatelia: 8729 [Šport - Motocross]

Predstavenie mladej motocrossárky Mirky Zavackej
Dovoľte mi predstaviť sa Vám. Volám sa Mirka Zavacká a venujem sa, pre dievča trochu netradičnému, športu Motocrossu.
26.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7207 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

Nový cestovateľsko – športový moto portál Advriders.sk
Priaznivci dobrodružstva a nespútanosti! Tak nejako spontánne vznikla nová moto stránka. Nie ako potreba konkurencie iným portálom, či s komerčným pozadím zakladateľa. Skôr ide o prirodzené zjavenie sa na internete.
25.01.2012 - JOSE Čitatelia: 21262 Strany: 7 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Dobrodružné cestovanie naprieč Tureckom a Gruzínskom
Ak to tak spätne analyzujem, tak túžba navštíviť Turecko sa mi nebadane zahniezdila v hlave určite v momente, keď som niekde uvidel fotku Antiochovho pomníka na hore Nemrut Dag.
25.01.2012 - StuntBiker Čitatelia: 17570 [Vaše stroje - Moja motorka]

Úprava Simsona S51 na StuntRiding
Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.
24.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8691 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Budapest-Bratislava rally 2012
Do redakcie nám prišla pozvánka na zaujímavú akciu: Rally Budapest-Bratislava je vzrušujúce a nebezpečné dobrodružstvo a zároveň je to orientačná súťaž s minimálnou asistenciou. Termín cezhraničnej súťaže je 12.-13. mája 2012. Poslaním BB je vytvoriť nový most, ktorý spája národy, ktoré už tisícročia žijú vedľa seba v Karpatskej kotline.
23.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6858 [Šport - Rally]

Dušan Čipka po Dakare 2012: Cieľ v Lime odmenou za všetky boľačky
Do cieľa 34. ročníka Rally Dakar došli dvaja Slováci – Štefan Svitko a Dušan Čipka. Kým mladší z nich došiel na historickom 5. mieste, Dušan dokázal dokončiť svoj prvý Dakar a zaradil sa tak medzi piatich Slovákov ktorým sa to podarilo.
23.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8362 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transbalkánski servismeni, dokončenie – posledné dni na Balkáne
Keď technika nepočúva je lepšie pomaly zamieriť domov. Albánsko sme ochutnali a už cestou domov sa nám v hlavách rodili plány na návrat v budúcej sezóne. Ale to, že návraty nemusia byť stále smutné a nudné, sme sa presvedčili na vlastnej koži.
21.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 9598 [Novinky - Reportáž]

Ako sme privítali Štefana Svitka po príchode z Dakaru
Dnes navečer priletel náš úspešný dakarský reprezentant Pišto Svitko na viedenské letisko. Nemohli sme porušiť tradíciu motorkárskeho uvítacieho výboru, ktorú sme založili pri Katrošových úspechoch, a tak sme sa na letisko vydali pekne na motorkách.
Predchádzajúce | 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!