Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5626 až 5640 z cekového počtu: 8722.
11.01.2011 - tigrik77 Čitatelia: 7170 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Jesenná jednodňovka
Poznáte to zima sa nezadržateľne blíži a chuť voziť sa je neukojiteľná. Dovolenka vyčerpaná a teplomer sa nekompromisne uberá smerom dolu. Už ostáva len výjazd na jeden deň.
11.01.2011 - humusak Čitatelia: 5623 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Video: Suzuki Freewind XF650 2010 - kráľ Šumavy
3. jubilejný internacionálny (vlastne len CZ + SK) zraz Freewindov v Netoliciach, rybník Podroušek 4.6.2010 bol. Nepochybne. Väčšinu si pamätám. Aspoň myslím že to bol on. Zraz.
10.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6636 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 8.etapa, Antofagasta - Copiapo. Smolná etapa pre Svitka.
Pred náročnou špeciálkou mali dnes jazdci 268 kilometrov dlhý spojovací úsek. Potom ich čakal súboj s terénom a časom na trase dlhej 508 kilometrov.
10.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10625 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako sa zabieha bavorák alebo pátranie po Jágerskom minarete
Krásna januárová nedeľa, po dlhom čase teplota tesne nad nulou, jeden bavorák po servise s potrebou prebehnúť, jeden nápad, cieľ, a dve sójové tyčinky... Ingrediencie pripravené už len nasadnúť a vyraziť
10.01.2011 - FIlipDL650 Čitatelia: 22956 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TDR 125R - splnený malý veľký sen
Je zima.... motorka je zazimovaná a tak sa s vami idem podeliť o radosti a starosti s mojou novou kráskou. Jedná sa o Yamaha TDR 125R rok výroby 2001 v Tp 2007.
09.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5981 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 7.etapa, Arica - Antofagasta Svitko šiesty
Po dni voľna bola pripravená jedna z najťažších etáp tohtoročného Dakaru. Avšak ešte ráno organizátori rozhodli o skrátení trate. Našim sa darilo, Svitko došiel do cieľa šiesty, Jakeš 14. a Matoška 33.
07.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7161 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 6.etapa, Iquiqe - Arica. Svitko a Jakeš v top 10!
Dnešných celkovo 721 kilometrov z ktorých bolo 456 meraných zvládli perfektne všetci traja Slovenský jazdci.
06.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4609 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 5.etapa, Calama - Iquiqe. Jakeš a Svitko v prvej pätnástke!
Dnes jazdcov čakal iba krátky spojovací úsek dlhý 36 kilometrov. Zvyšok dňa to bola naháňačka s časom po celých 423 km.
05.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4845 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 4.etapa, San Salvador - Calama. Svitko sedemnásty, Jakeš dvadsiaty prvý!
Dnes si motorkári odskákali to isté čo ostatní účastníci rally Dakar. Prvá spoločná tohtoročná etapa mala dokopy 761 kilometrov z čoho meraných bolo 207.
05.01.2011 - palio84 Čitatelia: 12361 [Vaše stroje - Moja motorka]

Crosstourer alebo Crossrunner?
Útlm Hondy ma minulý rok trochu zaskočil, predstavila sa dlho očakávaná VFRa 1200, s väčším alebo menším úspechom, to už nechám na Vás. Tento rok je to ale presne naopak a Honda predstavuje nový koncept super turistickej motorky a roadstera s plánom začatia výroby už budúci rok.
04.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4973 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 3.etapa, San Miguel – San Salvador. Svitko a Jakeš opäť v prvej tridsiatke!
Jazdci na motorkách mali aj dnes odlišnú trasu špeciálky ako ostatní účastníci rally Dakar. Čakalo ich celkovo 752 kilometrov z ktorých bolo 521 meraných.
04.01.2011 - obrenovic Čitatelia: 11177 [Bleskovky - Novinky]

Klopenie na snehu? X-track Attrax
Hovoríme stále o motorkách na kolesách...
03.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5184 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 2.etapa, Cordoba – San Miguel. Svitko a Jakeš v prvej tridsiatke.
Jazdci na motocykloch už majú svoju časť rýchlostnej skúšky za sebou. Dnes ich čakalo celkovo 740 kilometrov z ktorých bolo 300 meraných.
02.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5848 [Šport - Rally]

Dakar 2011 odštartoval, Svitko si vyjazdil 19-te miesto
450-tky pod zadkom tých najlepších rally jazdcov sveta majú za sebou prvú ostrú etapu. Naše dve horúce želiezka Svitko aj Jakeš sú už v cieli.
01.01.2011 - Beal Čitatelia: 6931 [Novinky - Čo nového v tlači]

MOTOhouse 1-2/2011
Na prelome roka sme si dovolili máličko uvoľnenejšií Motohouse. Vedľa klasických testov nájdete vnútri časopisu aj niekoľko materiálov, ktoré sú pojaté tak trochu s nadsádzkou. Navyše nejakú tú tipovačku, zoznam našich hriechov pod označením Best 2010 a dva kalendáre vo forme plagátu. Je toho dosť, takže - príjemnú zábavu ...
Predchádzajúce | 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!