ISSN 1336-6491 | Online: 1549 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31525
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18441)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13084)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 6181 až 6195 z cekového počtu: 8722.

25.11.2009 - spidooo Čitatelia: 37678 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Čínsky Bashan Bemi 250, rv. 2009

Vzhľadom k tomu, že som nikdy nemal vodičák na veľkú motorku a už som mal dosť stresov a obmedzení pri jazde na nich, rozhodol som sa vyskúšať štvorkolku. Zvláštny dôvod, ale je to tak.

 

24.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4778 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Motorkárska jeseň

Už to pomaly začína. Teplota klesá pod 10 stupňov a slnko iba občas vykukne spoza mrakov. Okno skrápa dážď a aby toho nebolo dosť, pripája sa k tomu všetkému aj vietor.

 

24.11.2009 - bedna Čitatelia: 14832 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki RMZ 250 2009

Žltá raketka, alias Princezna.

 

23.11.2009 - derbi Čitatelia: 23775 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda 125 CBF

Honda 125 CBF - moje prvé skúsenosti s naozaj praktickým presúvadlom. Je to ideálna motorka pre začiatočníka (ako som ja), ale aj pre každodenné dochádzanie do práce a na krátke výlety.

 

23.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11292 [História]

-

Rally Dakar ročník 1994 - cesta tam a späť

Krôčik po krôčiku rally Dakar znovu obnovovala svoju povesť. Počet súťažiacich začal znova narastať a rally sa dočkala návratu Reneho Metgeho medzi nákladiaky.

 

21.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7585 [Šport - Motocross]

-

Vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross až do Vianoc za jedinečnú cenu!

Organizátori akcie Sony Ericsson Freestyle Motocross pripravili pre fanúšikov ďalšie prekvapenie.

 

20.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5342 [Novinky - Oznam]

-

Petícia za beztrestný pohyb po poľných a lesných cestách

Milý priatelia motošportu, autošportu, quadšportu, offroadšportu a všetci milovníci moto, auto, quad, ski turistiky. Obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri zbieraní podpisov na petíciu ,ktorá sa týka beztrestného pohybu po poľných a lesných cestách.

 

20.11.2009 - RAON Čitatelia: 8118 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Návrat do minulosti

Keby motorka vedela rozprávať a dokumentovať čo zažila....

 

19.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7653 [Bleskovky - Novinky]

-

Honda zverejnila cenu novej VFR1200F

Príchod novej VFR-ky je ako sa zdá veľmi očakávaný. Doteraz bola však takmer poslednou neznámou cena.

 

19.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14361 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Stomp Racing na Slovensku

Najväčší výrobca pitbike-ov v Európe Stomp Racing má od septembra tohto roku svoje zastúpenie aj na Slovensku v podobe Stomp Racing Slovakia.

 

18.11.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 48911 [Testy a predstavenia - Test]

-

Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km

Sezóna sa nám skončila a je načase začať bilancovať. Čože sme to tu mali? Ach áno, naša neúnavná spoločníčka Honda CBF 125. Strávila u nás celú sezónu, bola sa pozrieť do Álp a na Korziku a navyše prinášame názor začínajúcej jazdkyne, ktorej sme ju zapožičali.

 

17.11.2009 - pind Čitatelia: 12687 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ako sme šli do Benátok alebo mini moto roadtrip 2009

Koniec septembra stále viac pripomínal leto ako jeseň, bol by preto hriech takéto počasie nevyužiť na menší výlet, ktorý nám dovoľoval čas aj peňaženka. Rozhodli sme sa pre Benátky s dvomi plánovanými zástavkami v Rakúsku, cestou tam v Grazi a cestou spať opäť v Rakúsku, v Stadl an der Mur.

 

16.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5624 [História]

-

Rally Dakar ročník 1993 - ťažký rok

Rally sa vrátila k svojej pôvodnej trase. Štartovalo sa z Place du Trocadero a cieľ sa nachádzal v meste Dakar pri Ružovom Jazere. Počet účastníkov bol ale veľmi biedny. Iba 153 dobrodruhov, nikdy na štarte nestálo tak málo ľudí.

 

15.11.2009 - MajoKE Čitatelia: 23206 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grécko – splnený sen. Meteora, Olympia, Mykény. 1. časť.

Ťažko nájsť v Európe dospelého človeka, ktorý by nepočul o gréckych bohoch, hrdinoch, bájkach, obdivuhodných stavbách. Prežili mnoho stáročí.

 

14.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5055 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Víkendová poltisícka

Tento víkend improvizácia, odborne povedané, túlanie. Hlava nemá jasno, iba niečo tuší. Načo plánovať výlet, keď sa vždy môže čokoľvek zmeniť?

 

| 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »